رد کردن لینک ها

ماساژ یونانی چیست و چه تکنیک هایی دارد؟

در طب سنتی رایج در یونان کهن هنر ماساژ و ماساژ درمانی جایگاه مهمی داشته و از اصطلاح یونانی anatripsis به معنی اصطکاک یا همان مالش استفاده می‌شده است. ماساژ یونانی در روم باستان چه به صورت عملی و چه با کمک روغن ‌های دارویی مورد استفاده بوده است تا آن جا که بقراط حکیم معتقد بود هر پزشک مجربی باید با ماساژ آشنایی داشته باشد.

در خصوص علم ماساژ درمانی در یونان، بقراط چهار دستورالعمل اصلی دارد از جمله اینکه ماساژ شدید بدن را منقبض و سفت و ماساژ ملایم بدن را آرام می‌کند. در ماساژ یونان باور بر این است که ماساژ درمانی صحیح و اصولی می‌تواند باعث افزایش گردش خون و بازگشت انرژی به بدن شود.

تاریخچه ماساژ یونانی

ماساژ یونانی چیست
بر طبق اسناد و مدارک به جا مانده، در روم باستان تا سال ها بعد از میلاد مسیح هیچ مجوز رسمی برای پزشکی وجود نداشته و طبابت در این زمان به شکل تجربی و برای همگان امکان ‌پذیر بوده است. اما خاندان قدرتمند و ثروتمند رومی افرادی به نام آلیپتس در اختیار داشتند که در حقیقت همان پزشکان یا ماساژورهای آن‌ ها بودند.

نام یکی از این افراد آسکلپیادس بود که معمولا از سه روش درمانی بدون دارو از جمله آب درمانی، ورزش و ماساژ درمانی استفاده می‌کرد. شهرت تبحر او در ماساژ یونانی بسیار زیاد بوده است. این پزشک حوزه‌ ماساژ درمانی در روم باستان بر این باور بود که زندگی به دلیل حرکت مداوم اتم ‌ها در بدن پدید آمده و هر زمان که این حرکت مسدود یا مختل شود، بیماری و مرگ بر انسان غلبه می‌کند.

تکنیک های ماساژ یونانی

در ماساژ یونانی درست شبیه به انواع‌ ماساژ‌های درمانی، ماسور یا ماساژ درمانگر در گام اول به این نکته توجه دارد که ماساژ قرار است برای چه کسی در چه زمانی و برای چه هدفی انجام ‌شود. اکثر تکنیک‌های ماساژ یونانی جهت آماده ‌سازی بدن برای فعالیت های شدید بدنی طراحی شده است.

در ماساژ یونانی به روش مقدماتی از طریق مالش سریع اصطکاکی به همراه کمی روغن، با فشار متوسط شروع شده تا گرمای حاصل از این اصطکاک را به ماهیچه‌ها وارد کند. در این سبک ماساژ ترکیب مالش و روغن، ماهیچه‌ها را انعطاف پذیر می‌کند و این ماساژ کوتاه با فشار و قدرت متوسط به اندازه‌ کافی عضلات منقبض را تحریک می‌کند.

هدف از ماساژ یونانی باز کردن مجاری و منافذ بدن و همچنین رقیق شدن خونی است که بیش از حد در رگ‌ها چسبناک و غلیظ شده است. اگر در این ماساژ به دنبال از بین بردن مواد زائد از بافت ‌ها و در نهایت کل بدن هستید توصیه‌ متخصصین این حوزه، تکنیک‌های ماساژ یونانی خشک است.

 

هم چنین بخوانید: با ماساژ روسی و فواید آن اشنا شوید

 

در این موارد ماساژی ملایم بدون هیچ روغن یا لوسیونی صورت می‌گیرد که با افزایش نفوذپذیری در بافت‌ ها مواد زائد از بدن حذف می‌شود. در نهایت با شناخت پارامترهای اساسی درمان در ماساژ یونانی دیگر قادر خواهیم بود تا کیفیت و کمیت تکنیک‌ های ماساژ خود را با خلق و خوی فردی که آن را دریافت می‌کند، موقعیت، شرایط و اثرات آن بررسی و تنظیم کنیم.

ماساژ یونانی در چه مواردی مجاز نیست؟

  • در زمانی که فرد درخواست کننده‌ ماساژ درمانی بیمار بوده و در مرحله‌ی حاد و بحرانی بیماری خود باشد استفاده از ماساژ یونانی برای او ممنوع است.
  • در زمان داشتن تب و بالا بودن حرارت بدن
  • اگر بیمار فردی نحیف و کم‌ توان است باید میزان قدرت ماساژ بر اساس توان بیمار اندازه‌ گیری شود یعنی بیمارانی که بدنشان قوی و مستحکم است نسبت به بیمارانی که بدنشان ضعیف است می‌توانند ماساژ شدیدتری را تحمل کنند.
  • استفاده از این ماساژ برای خانم‌های باردار ممنوع می باشد.

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید. اورلی دارنده طیف گسترده ای از انواع شمع های ماساژ با بالاترین سطح کیفیت می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا اطلاع از قیمت شمع ماساژ به وب سایت اورلی مراجعه کنید.

با اورلی در ارتباط باشید

اینستاگرام اورلی

 

به گفتگو بپیوندید