رد کردن لینک ها

آموزش ماساژ پا برای بهبود شرایط جسمی و روحی

در طی سالیان، تکنیک‌های ماساژ درمانی برای ارتقای سلامت جسمی و روحی افراد از هر قشر و طبقه ‌ای مورد استفاده قرار گرفته است اما ریشه ‌های این درمان کهن نشان می‌دهد که مردم در تمام جهان برای بهبود سلامت خود بر روی ماساژ پا کار می‌کردند. زیرا ماساژ پا می‌تواند مسیرهای انرژی مسدود شده در سراسر بدن را پاک و اندام‌ها را وادار کند تا به درستی کار کنند به گونه ‌ای که حتی با اعمال فشار بر نقاط خاصی در پا، گردش خون و عملکرد سیستم عصبی نیز بهبود خواهد یافت.

در دوره ‌های آموزش ماساژ پا اصل بر این است که تکنیک ‌های این درمان می‌تواند تعدادی از بیماری‌ها از جمله کمردرد یا میگرن و اختلالات خواب را در افراد بهبود دهد و به تنظیم فشار خون، بازیابی عدم تعادل هورمونی کمک کرده و برای گردش خون، فرآیند هضم و مشکلات تنفسی نیز مفید باشد.

ماساژ پا چه فوایدی دارد؟

 

فواید ماساژ پا
آنچه در آموزش ماساژ پا خواهیم آموخت انواع تکنیک‌ها برای رفع گرفتگی پا، تکنیک ‌های انگشت شست و انگشتان دیگر برای اعمال فشار بر روی نواحی خاصی از پا است که باعث بروز پاسخ‌ هایی در قسمت‌های مربوطه در بدن می‌شود. انجام یک ماساژ خوب و اصولی پا به طور حتم یک نیروی شفا بخش باورنکردنی برای هر انسانی خواهد بود که تا به حال آن را امتحان نکرده است زیرا می‌تواند به کاهش بسیاری از علائم بیماری‌های روحی و جسمی در انسان کمک کند.

همچنین در آموزش ماساژ رفلکسولوژی پا یاد می‌گیرید که با استفاده از تکنیک‌های مناسب یکی از لذت بخش ‌ترین تجربه‌ های زندگی شخصی خود را داشته باشید. در تکنیک‌ های اجرایی این ماساژ درمانی شما با یکی از از قوی ‌ترین روش ‌های درمانی کاهش استرس آشنا می‌شوید.

 

بیشتر بدانید: با فواید ماساژ پا آشنا شوید

 

ماساژ پا چگونه انجام می شود؟

 

آموزش ماساژ پا
در مرحله اول ماساژ رفلکسولوژی یا ماساژ کف پا لازم است فضایی آرامش ‌بخش برای خود و بیمار فراهم کنید سپس مطمئن شوید که دستان شما قبل از شروع ماساژ تمیز هستند و ناخن‌هایتان به درستی کوتاه شده است.

در مرحله‌ بعد از آموزش پا متوجه خواهید شد که فشار بر روی قسمت‌ های مختلف پا باید به شیوه‌ای ملایم وارد شده و از فشار زیاد و مستقیم در یک نقطه‌ خاص پرهیز شود. البته بهترین تکنیک در این روش، فشار محکم و در عین حال ملایم پا می‌باشد.

در ماساژ پا حرفه‌ای به ماسور یا فرد ماساژ دهنده توصیه می‌شود از شمع ماساژ، لوسیون یا روغن ماساژ برای انجام تکنیک‌های ماساژ استفاده نماید. به این دلیل که بیشتر افراد در قسمت پاشنه‌ به شکل معمول دچار پینه هستند، چربی لوسیون یا روغن به نرمی این پینه‌ ها و همچنین کاهش اصطکاک بین دست‌های ماسور و کف پا کمک می‌کند.

به این ترتیب مقداری از روغن ماساژ را در کف دستان خود ریخته و با مالش دستان خود به یکدیگر آن‌ها را چرب کرده و پیش از شروع انجام ماساژ، از ناحیه‌ مچ تا انگشتان پای بیمار را مالش دهید. نحوه‌ صحیح اجرا کردن تکنیک‌ های ماساژ پا بسیار مهم است به ‌طوری که باید شست‌ دست‌ها بر روی کف پا و انگشتان بالای پا را نگه دارند. شروع ماساژ از حرکت مداوم رو به پایین شست ‌های درمانگر به سمت پاشنه و به سمت بالای قوس پا به سمت انگشتان آغاز می‌شود. این تکنیک ماساژ پا با فشار ملایم به همراه استفاده از لوسیون یا روغن موجب گرم شدن کف پا می‌شود.

در ادامه ماسور یا ماساژ درمانگر پا را با هر دو دست خود به سمت جلو و عقب می‌چرخاند. در مرحله‌ بعدی نوبت به ماساژ انگشتان پا می‌رسد که باید از انگشت شست پا شروع و انگشتان پا را یکی یکی و به آرامی فشار دهید و به چپ و راست بچرخانید. در نهایت انگشتان پا را به ترتیب از انگشت شست تا انگشت کوچک به سمت پایین کشیده و به سمت کف پا خم کنید.

و در آخر به خاطر داشته باشید از رایج ‌ترین اشتباهاتی که در آموزش ماساژ پا ممکن است به وجود آید این است که در حین انجام ماساژ درمانی اعمال فشار کنترل نشود به این معنی که ماسور دچار اشتباهاتی مانند فشار دادن خیلی شدید در زمان شروع ماساژ پا شود که منجر به بروز درد غیرقابل تحمل و ناگهانی برای بیمار خواهد شد. در یک ماساژ پا تاکید به این نکته که ماساژ درمانی نوعی درمان آرامش‌ و التیام بخش است نه ماساژی استرس زا از مهمترین نکات مورد آموزش است.

 

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید. اورلی دارنده طیف گسترده ای از انواع شمع های ماساژ با بالاترین سطح کیفیت می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا اطلاع از قیمت شمع ماساژ به وب سایت اورلی مراجعه کنید.

با اورلی در ارتباط باشید

اینستاگرام اورلی

 

به گفتگو بپیوندید