رد کردن لینک ها

آموزش ماساژ شانه برای کاهش درد و گرفتگی

در تعریف مختصری از ماساژ می‌توان گفت که تکنیکی قدیمی ست که از کشش و فشار در یک جریان ریتمیک بهره می‌برد. در واقع ماساژ درمانی به کاهش تنش در عضلات خاصی که به دلیل آسیب یا استرس دچار درد شده‌اند کمک کننده است و علاوه ‌بر اینکه جریان خون را افزایش می دهد، روند بهبودی را نیز سرعت می‌بخشد. افراد زیادی در پایان یک روز کاری احساس گرفتگی یا درد در ناحیه‌ شانه ‌های خود را دارند. تنها پیشنهاد درمان غیر دارویی برای این افراد بهره ‌بردن از تکنیک‌ های ماساژ درمانی چه در مراکز اسپا و چه به شکل درمان خانگی است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با آموزش ماساژ شانه برای کاهش درد آشنا کرده و گوشه‌ای از تکنیک‌ های این درمان مفید و بی‌خطر را برای شما بازگو کنیم.

آماده سازی اولیه برای شروع ماساژ شانه

ماساژ شانه
همواره برای انجام یک ماساژ خوب تا حد زیادی باید راحتی فرد دریافت‌کننده‌ ماساژ رعایت شود. از سوی دیگر نکات تکنیکی برای انجام یک ماساژ کاربردی وجود دارد از جمله اینکه نواحی مهمی که شما را در یک ماساژ عالی یاری می‌رسانند، کف دست، انگشتان و خود شست است. به این دلیل که این نواحی بازخورد حسی ارائه داده و به فرد ماساژ دهنده یا ماسور این اجازه را می‌دهند که میزان اعمال فشار را با توجه به ماهیت بافت تطبیق دهد.

هرگز برای ماساژ از آرنج و فشار آن در ماساژ ریلکسی استفاده نکنید و انجام تکنیک ‌ها را به طور موثر با فشار کمتری به اندام‌های بدن وارد کنید. در زمان دریافت ماساژ وضعیت قرارگیری بدن مهم است که همیشه بازوها و دست‌های خود را آرام در امتداد بدن نگه دارید.

اگر برای روان‌ شدن ماساژ قصد استفاده از روغن یا لوسیون را دارید هرگز آن را روی بدن نریزید بلکه همیشه روغن روی دست فرد ماساژ دهنده باید ریخته شود. همچنین می‌توانید پیش از استفاده روغن را کمی گرم کنید تا در زمان انجام ماساژ اصطکاک کمتری بین دست ماسور و ماساژ گیرنده ایجاد شود.

آموزش ماساژ شانه برای کاهش درد

آموزش ماساژ شانه
حالا که مختصری با نکات پیش از شروع ماساژ آشنا شدید با ما همراه باشید تا شما را با آموزش ماساژ شانه برای کاهش درد شانه به شکلی مفید و مختصر آشنا کنیم.

وقتی آماده‌ شروع ماساژ شانه شدید اولین تکنیک افلوراژ (effleurage) یا همان نوازش است که از یک واژه فرانسوی به معنی «سرخ کردن» گرفته شده است. در آموزش ماساژ شانه یاد می‌گیریم که دست‌ها به شکل ریتمیک و پیوسته از روی سطح پوست فقط در یک جهت، آن هم با هدف افزایش جریان خون در آن ناحیه، کشش بافت ‌ها و کمک به پراکندگی مواد زائد حرکت می‌کنند.

در ماساژ شانه ‌ها چندین بار حرکت از داخل گردن به شکل نوازش به سمت بیرون یا انتهای شانه صورت می‌گیرد برای هر دو طرف راست و چپ، چندین بار هم برعکس جهت همین حرکت را انجام می‌دهیم. البته فشار در این مرحله از ماساژ شانه بسیار کم است و همان‌ طور که از اسمش پیداست فقط حرکات نوازشی ملایم است.

مهمترین نکته در آموزش ماساژ شانه برای کاهش درد این است که موقعیت، سرعت و جهت حرکت دست بسته به تکنیک و قسمتی از بدن که قرار است ماساژ داده شود دارد. در این تکنیک از سطح کف دست و انگشتان به شکل کامل استفاده شده و گاهی حتی از هر دو دست به طور هم‌ زمان برای حرکت ‌های متناوب در یک جهت برای کاهش درد کمک گرفته می‌شود.

حرکات دایره‌ای برای ماساژ ناحیه‌ پشت و گردن و در امتداد آن شانه ‌ها بسیار مفید است که به صورت روان، ریتمیک و آرام انجام می‌شود. در ماساژ شانه برای کاهش درد توجه داشته باشید زمانی که دستان خود را بر روی برجستگی ‌های استخوانی می‌گذرانید، فشار را کمتر کنید زیرا موجب افزایش درد در شما خواهد شد.

 

هم چنین بخوانید: آموزش ماساژ پا برای بهبود شرایط جسمی و روحی

 

دومین تکنیک پتریساژ (Petrissage) نیز از یک کلمه فرانسوی به معنای خمیر کردن گرفته شده که همان ورز دادن است که به کمک این تکنیک همانطور که یک نانوا خمیر را ورز می‌دهد، ماساژور هم با کمک این تکنیک پوست ماساژ گیرنده را ورز می‌دهد. این حرکت که از طریق فشار دادن متناوب و شل شدن بافت‌ها موجب تحریک در جریان گردش خون می‌شود ممکن است برای برخی از دردهای عضلانی ناحیه‌ شانه تسکین دهنده باشد.

در ماساژ شانه برای کاهش درد از این تکنیک در مرحله‌ی دوم استفاده می‌شود تا حرکت روی عضله‌ های زیرین پوست انجام گیرد. به این معنی که روی خط شانه تا گردن به شکل ملایم از این تکنیک استفاده می‌کنیم تا عضلات منقبض که موجب درد در این ناحیه شده‌اند نرم شوند.

 

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید. اورلی دارنده طیف گسترده ای از انواع شمع های ماساژ با بالاترین سطح کیفیت می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا اطلاع از قیمت شمع ماساژ به وب سایت اورلی مراجعه کنید.

 

با اورلی در ارتباط باشید

اینستاگرام اورلی

 

به گفتگو بپیوندید