رد کردن لینک ها

با ماساژ روسی و فواید آن آشنا شوید

در همین ابتدای صحبت باید بگوییم با جست‌ و جوی متعدد در کتاب‌ های روسی در مورد ماساژ درمانی، اصطلاحی به عنوان ماساژ روسی در کشور روسیه وجود ندارد. آن هم به این دلیل که بر اساس ممنوعیت ‌های رژیم کمونیستی حاکم بر این کشور در گذشته، در کتب مختلف تنها همان تکنیک‌های مرتبط به ماساژ بافت همبند، ماساژ کلاسیک یا ماساژ رفلکسولوژی به چشم می‌خورد.

در روسیه تعریف ماساژ تنها مترادف با عضله درمانی نیست بلکه ماساژ روسی دارای جنبه ‌های انرژی سیستم زیستی بدن افراد نیز است که جدای از استفاده پزشکی برای موارد معنوی و روحی نیز کاربرد بسیاری دارد. شاید یکی از ویژگی های منحصر به فرد این ماساژ ادغام تکنیک‌های انرژی زیستی با سیستم ‌های ماساژ سنتی باشد که به خوبی می‌تواند درمانی موثر بر عوارض سکته ‌های قلبی و یا تنش ‌های روحی باشد.

تاریخچه‌ ماساژ روسی

 

ماساژ روسی چیست
تاریخچه‌ ماساژ روسی نشان می‌دهد که این علم بخشی مهم از سیستم پزشکی بوده و این هنر توسط درمانگران طب به شکل عامیانه انجام گرفته است. پس از انقلاب روسیه و با روی کار آمدن حزب کمونیست، فلسفه‌ ماساژ درمانی موضوعی بحث برانگیز بود زیرا همواره در این کشور به شکل سنتی هنر شفا بخش ماساژ توسط مردان یا زنان آشنا به طب عامیانه و نه توسط پزشکان انجام شده بود.

به همین دلیل هم از آغاز قرن بیستم، جنبه‌ های باطنی شفا بخشی با ماساژ درمانی در ماساژ روسی تحریف و در دوران حکومت کمونیست‌ ها دیگر مجاز به ذکر نام ماساژ روسی و اشاره به ریشه ‌های واقعی این هنر بزرگ درمانی نبودند. درست در همین زمان بود که ماساژ روسی بعد از دست دادن تمام جنبه ‌های باطنی خود، توسط متخصصان پزشکی روس به دقت مورد مطالعه قرار گرفته و بسیاری از تکنیک‌های نوین مبتنی بر دانش مدرن به آن اضافه شد.

در نهایت علم ماساژ درمانی در روسیه بعدها به بخش قدرتمندی در فیزیوتراپی تبدیل شد که دانشکده‌ های پزشکی در آن به آموزش مهارت به ماساژ درمانگران می‌پرداختند. در نهایت دوران کمونیست به پایان رسید و روس‌ها دریافتند که اگر فرآیند علم ماساژ به درستی استفاده شود، تقریبا بر هر بیماری پاتولوژیکی به شکل مثبت تاثیرگذار است و اکنون دیگر هر فردی در روسیه مجاز است تا هر سبک ماساژی را که می‌خواهد انتخاب و انجام دهد.

ماساژ روسی چیست؟

آنچه در روسیه امروز از آن به عنوان ماساژ شفای روسی یاد می‌شود ترکیبی از ماساژ پزشکی است که بیشتر بر اساس دیدگاه‌ های مادی گرایانه و یا تکنیک‌های ماساژ سنتی از دوران باستان هستند. هدف از ماساژ روسی به شکل خلاصه ایجاد تعادل و هماهنگی برای هر یک از سیستم‌ های بدن و همچنین هماهنگ ‌سازی و ایجاد یکپارچگی در کل بدن است.

الگوی ماساژ روسی بر این اساس است که در هر سطحی بر فرد تاثیر فیزیولوژیکی، عاطفی و ذهنی گذاشته و با تغییر تکنیک ‌های تنفسی و بهبود آرامش فردی در حین ماساژ می‌تواند تعامل بسیار خوبی بین فرد با دنیای بیرون خود ایجاد کند. با گذراندن یک دوره ماساژ درمانی روسی، افراد نه تنها احساس بهبودی از وضعیت خود دارند بلکه تغییر در نگرش خود را نسبت به زندگی احساس می‌کنند به این معنی که آن‌ها تحمل بیشتری در برابر استرس ‌ها و برقراری ارتباط با افراد دیگر دارند.

 

ماساژ بافت عمیق چیست و چه فوایدی دارد؟

 

فواید ماساژ روسی

خواص ماساژ روسی

در آن هنگام که ماساژ شفابخش روسی توسط یک ماساژ درمانگر حرفه‌ای به درستی اعمال شود، فرآیندهای بهبودی در سطوح فیزیولوژیکی، انرژی و احساسی افراد به وضوح قابل مشاهده هستند. به طور کلی و از دیدگاه فیزیولوژیکی تکنیک‌های استفاده شده در این ماساژ می‌تواند بر درمان و بهبودی موارد زیر مفید باشد:

  • حفظ خاصیت ارتجاعی پوست بدن
  • بهبود شرایط سیستم قلبی- عروقی در فرد
  • بهبود عملکرد سیستم لنفاوی و سیستم ایمنی در بدن فرد
  • بهبود عملکرد دستگاه تنفسی
  • تقویت سیستم عضلانی بدن و بهبود وضعیت مفاصل و تاندون ‌ها

ماساژ روسی به چه افرادی توصیه نمی شود؟

ماساژ روسی نه تنها بر روی عضلات بلکه بر کل بدن شما و همچنین در هر سطح از سیستم زیستی شما از جمله سطوح انرژی، احساس ذهنی و متعادل کنندگی تاثیرگذار است و به طور حتم همگی می‌دانیم حتی اگر هیچ مشکل فیزیکی نداشته باشیم باز هم بدن اکثریت ما به متعادل سازی نیاز دارد.

تکنیک‌های ماساژ روسی نه تنها بر روی پوست و عضلات بدن هر فرد تاثیرگذار است، بلکه تاثیری جدی بر اندام‌های داخلی و کل بیوشیمی بدن دارد. به همین دلیل در مواردی منع انجام ماساژ برای برخی افراد توصیه می‌شود. در اینجا برخی از مواردی که مجاز نیستیم در آن‌ها از این سبک ماساژ بهره ببریم را ذکر می‌کنیم:

  • اگر شما تب بالایی دارید
  • اگر به هر دلیلی دچار خونریزی داخلی یا خارجی هستید.
  • اگر مبتلا به هرگونه بیماری پوستی یا آلرژی هستید.
  • اگر هرگونه سرطان یا هر شکلی از تومور را دارید به هیچ عنوان مجاز به استفاده از ماساژ روسی نیستید.
  • در صورتی که مبتلا به بیماری قلبی، ریه، کلیه یا کبد هستید.
  • اگر اخیرا جراحی داشته ‌اید و یا دارای زخم ‌های باز در قسمتی از بدن هستید.

در نهایت توجه کنید که برای مشخص شدن این موضوع که آیا می‌توانید از ماساژ روسی بهره ببرید یا خیر باید به طور حتم با پزشک خود مشورت کنید و یک ماساژ درمانگر آشنا و مسلط به تکنیک ‌های ماساژ درمانی را پیدا کنید. پیش از شروع جلسه‌ ماساژ، تمامی مشکلات در سلامتی و نگرانی های خود را با ماساژ درمانگر در میان بگذارید تا او با ارزیابی شرایط شما مشخص کند که چند وقت یک بار و چند جلسه نیاز به جلسات ماساژ درمانی دارید.

 

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید. اورلی دارنده طیف گسترده ای از انواع شمع های ماساژ با بالاترین سطح کیفیت می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا اطلاع از قیمت شمع ماساژ به وب سایت اورلی مراجعه کنید.

با اورلی در ارتباط باشید

اینستاگرام اورلی

 

به گفتگو بپیوندید