رد کردن لینک ها

ماساژ بافت عمیق چیست و چه فوایدی دارد؟

همواره ورزش شدید به همراه اشتباهاتی مانند کشش ندادن به بدن، گرم نکردن یا سرد نکردن بدن قبل یا بعد از ورزش یا انجام نادرست حرکات یک برنامه ورزشی قادر است منجر به آسیب‌های عضلانی یا مفصلی در شما شود. حتی اگر اقدامات احتیاطی را انجام ندهید در معرض خطر پارگی عضلات کوچک و التهابات اطراف آن قرار خواهید گرفت. حتما برای شما هم پیش آمده است که دچار تنش و دردهایی شده‌اید که با انواع ماساژهای معمولی یا حتی ماساژ سوئدی هم قابل تحمل نیست در اینجا بهترین گزینه ماساژ بافت عمیق است.

با آنکه در حین اجرای ماساژ بافت عمیق ممکن است اعمال فشار قوی بر نواحی مختلف بدن که دچار درد و گرفتگی است زیاد باشد که همین امر موجب ناراحتی در فرد ماساژ گیرنده می‌شود اما باید گفت در مقابل این ناراحتی و درد لحظه‌ای می‌توانید از مزایای کاهش درد آن در طولانی مدت به خوبی بهره ببرید.

ماساژ بافت عمیق چیست؟

ماساژ بافت عمقی چیست
این سبک از ماساژ به گونه‌ای است که از آن برای درمان دردهای تنش‌‌آمیز یا آسیب‌های ناشی از استفاده بیش از حد از مفاصل استفاده می شود. بیشتر ورزشکاران ازجمله تنیس بازان برای درمان دردهای مفصل آرنج یا تونل کارپال خود از این نوع ماساژ استفاده می‌کنند.

نوارهای عصبی میان بافتی در عضلات بدن در زمانی که سفت می‌شود تولید درد و التهاب در عضلات می‌کنند و گردش خون یا حرکت عضلات را محدود می‌کنند. ماساژورها با انجام ماساژ بافت عمیق لایه‌های مختلف بافت‌های آسیب‌دیده را ترمیم می‌کنند و همچنین با کاهش تنش موجب تسکین درد عضلات مراجعین می شوند.

مطالعات نشان داده است که ماساژ بافت عمیق به خوبی می‌تواند به کاهش تنش عضلانی کمک کند پس به‌ طور حتم این ماساژ یک روش درمانی عالی پس از تمرینات ورزشی است. از سویی دیگر دریافت به شکل منظم این نوع از ماساژ می‌تواند به کاهش بی‌خوابی مرتبط با استرس، اضطراب، بهبود سلامت عمومی بدن و بهبود تنش بدنی بسیار کمک کننده باشد.

درمانگران حوزه‌ ماساژ درمانی به روش بافت عمیق به شکل اصولی و علمی برای اعمال فشار مداوم بر روی نواحی برای رهایی از تنش مزمن عضلانی با تمرکز بر لایه های عمیق بافت عضلانی، تاندون‌ها و فاسیا آموزش دیده‌اند. حتی در مطالعات اخیر انجام شده در ایالات متحده نشان داده شده است که ماساژ بافت عمیق حتی توانسته به حذف تجمع مایع از بافت‌ها و کاهش التهاب پس از آسیب نیز کمک کننده باشد.

فواید ماساژ بافت عمیق

به طور کلی هدف از ماساژ بافت عمیق تمرکز بر روی یک مشکل خاص ازجمله دردهای مزمن عضلانی یا توانبخشی آسیب است. نتایج به دست آمده از جلسات ماساژ درمانی نشان داده است که به‌ طور مؤثر با ماساژ بافت عمیق می‌توان مشکلات وضعیتی و سیاتیک، آسیب‌های ورزشی و بهبودی پس از افتادن، تنش عضلانی یا اسپاسم در ناحیه باسن، همسترینگ چهار سر و گرفتگی‌های بالای کمر را درمان کرد.

حتی در مواردی می‌توان گفت که جلسات ماساژ درمانی با بافت عمیق قادر است جایگزین مناسبی برای روش‌های درمانی دیگر از جمله ورزش و فیزیوتراپی یا داروهای تجویزی، طب سوزنی و رژیم غذایی باشد. شاید شما فکر کنید که مزایا ماساژ بافت عمقی تنها به همین موارد ذکر شده ختم می‌شود اما باید گفت که فواید آن فقط مربوط به عضلات یا تاثیر بر روی درد نیست.

ماساژ درمانی به روش بافت عمیق قادر است فشار خون، ضربان قلب و سطح هورمون استرس را نیز در بدن کاهش دهد و علاوه بر مفید بودن برای ذهن و بدن می‌تواند خلق و خو را تقویت کرده و موجب آرامش هم شود.

 

هم چنین بخوانید: ماساژ لنفاوی چیست؟

 

ماساژ بافت عمقی چگونه است؟

آموزش ماساژ بافت عمقی

باید گفت در کنار تمامی مزایا و خواص مثبتی که ماساژ دیپ تیشو برای افراد به همراه دارد در نقاط خاصی از درمان به شکل طبیعی بیشتر افراد کمی احساس درد و ناراحتی را تجربه می‌کنند. این تجربه درست در زمانی اتفاق می‌افتد که فشاری عمیق و مستقیم بر روی نواحی دردناک یا آسیب دیده از سوی ماساژور اعمال می شود.

در این زمان از ماساژ است که بافت اسکار شل شده و ماهیچه‌ها بلند می‌شوند، گره‌های عضلانی باز و لایه‌های فرعی عضلانی به جای مناسب خود باز خواهند گشت. توصیه‌ ماساژورها به افراد در حین ماساژ بافت عمقی کشیدن نفس در زمان برخورد او با نواحی پرتنش است که می‌تواند کمی برای کاهش ناراحتی فرد مفید واقع شود.

به یاد داشته باشید آن ‌چه در زمان دریافت این ماساژ بسیار مهم است این است که به ماساژور خود اطلاع دهید که کدام نواحی در بدنتان دردناک است یا اینکه در زمان ماساژ این درد بیش از حد می‌شود. گفتن این نکات به ماسور در زمان ماساژ کمک می‌کند تا او یا فشار را کمی پایین بیاورد و یا از میزان روغن بیشتری برای کمک به شل شدن عضلات شما استفاده کند.

آنچه پس از دریافت جلسات ماساژ بافت عمقی با آن روبه رو می‌شوید

طبیعی‌ترین حالت ممکنی که پس از یک جلسه درمانی ماساژ بافت عمقی اتفاق خواهد افتاد مقداری سفتی یا حساسیت در نقاطی از بدن است اما توجه داشته باشید که این امر نباید بیشتر از یک یا دو روز طول بکشد. البته حرکات کششی یا قرار دادن یخ بر روی ناحیه‌ گرفته شده به طور حتم می‌توانند به کاهش این سفتی کمک زیادی کنند. از سویی دیگر نوشیدن آب و مایعات می‌تواند به آبرسانی مجدد ماهیچه‌ها و دفع سمومی که در طی ماساژ بافت عمقی ترشح شده‌اند کمک کننده باشد.

ماساژ بافت عمیق به چه افرادی توصیه نمی شود؟

به هیچ عنوان نباید بلافاصله بعد از دریافت ماساژ بافت عمقی فعالیت شدیدی انجام دهید و یا هرگز نباید پیش از شروع جلسه یک وعده غذایی سنگین بخوردید. نباید بر روی پوستی کبود، ملتهب یا عفونی، دارای بثورات یا زخم‌، بر روی استخوان‌های شکننده یا نواحی دارای شکستگی‌ جدید، تومورها یا فتق‌های شکمی به شکل مستقیم فشارهای ماساژ بافت عمقی صورت گیرد. به خصوص افرادی که به تازگی جراحی یا شیمی درمانی شده‌اند قبل از انجام هر ماساژی باید با پزشک خود مشورت کنند. این ماساژ برای خانم‌های باردار به شدت نامناسب و ممنوع است و همچنین نباید افراد مبتلا به پوکی استخوان این ماساژ را انجام دهند.

 

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید. اورلی دارنده طیف گسترده ای از انواع شمع های ماساژ با بالاترین سطح کیفیت می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا اطلاع از قیمت شمع ماساژ به وب سایت اورلی مراجعه کنید.

 

راه ارتباطی با اورلی

به گفتگو بپیوندید