رد کردن لینک ها

با خواص روغن ماساژ هل آشنا شوید

دانه‌ گران ‌قیمت هل که گیاهی چند ساله است و در جنوب هند و سریلانکا رشد می‌کند به عنوان یک ادویه که برای دستگاه گوارش بسیار مفید است در جهان شناخته می‌شود. خواص درمانی هل که قدمت آن به 3000 سال پیش می‌رسد و در متون تاریخ آمده که مصریان باستان از عصاره دانه‌ های هل برای بهبود در تنفس در عطرها و بخور استفاده می‌کردند.

بعدها در هند از هل به عنوان ادویه و یک کمک‌ کننده به هضم غذا استفاده می‌شد. به دلیل وجود بالای ۱.۸ نسبت سینئول در دانه‌ هل بومی آسیای جنوب شرقی که موجب تنفس شفاف و سلامت دستگاه تنفسی می‌شود به صورت اسانس و روغن خالص در بسیاری از محصولات خوراکی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آنچه در یک جمله در مورد روغن ماساژ هل می‌توان گفت این است که کل سیستم بدن را تشویق و احیا می‌کند به این معنی که استفاده از این روغن در حین ماساژ درمانی نه تنها گرفتگی ‌های عضلانی را برطرف کرده و روحیه شما را در برابر افسردگی یا خستگی بالا می‌برد بلکه به ترشح آنزیم‌ها و هورمون‌های متعدد و بهبود گردش خون کمک کرده و عملکرد متابولیک مناسب را در کل بدن حفظ می‌کند.

خواص روغن هل

خواص روغن ماساژ هل
روغن هل چه به شکل خوراکی و چه به شکل درمان موضعی به طور حتم دارای مزایای زیادی برای سلامتی و شادابی افراد است که با توجه به قیمت بالای آن در بازار به شکل خیلی معمول شبیه به دیگر روغن‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. یکی از خواص مهم این روغن داشتن خواص ضد اسپاسم است که به خصوص در درمان اسپاسم ‌های عضلات عملکرد فوق‌ العاده‌ای دارد.

وجود دو عنصر آهن و مس در روغن هل متابولیسم انرژی سلول‌ ها را در کنار تولید گلبول های قرمز خون افزایش می‌دهد. همچنین عنصر پتاسیم و منگنز موجود در آن نه تنها برای حفظ سلامت قلب و عروق موثر است بلکه آنتی بادی بدن فرد را نیز افزایش می‌دهد.

از سویی دیگر اسانس هل خواص ضد عفونی کننده و ضد میکروبی قوی نیز دارد. یکی دیگر از مزایای مثبت این روغن اثر گرم کنندگی آن است که به خصوص در فصول سرد به ما کمک می‌کند عرق کنیم تا دمای طبیعی بدن خود را حفظ کنیم.

روغن‌ یا اسانس هل قادر است به عنوان نوعی آروماتراپی به خوبی با افسردگی مبارزه کرده و استرس را کاهش ‌دهد. هر ماساژ درمانگر حرفه‌ای پیش از استفاده از روغن هل برای فرد مراجع ابتدا نشانه ‌های حساسیت یا حمله آلرژیک را بررسی کرده و سپس با کمک این روغن معجزه‌ گر به جنگ افسردگی می‌رود.

در همین حین آروماتراپی با بخور اسانس هل رایحه‌ای شاداب و خنک را در فضا پخش می‌کند که تاثیرگذاری ماساژ با روغن هل را در برابر افسردگی دو چندان می‌کند.

 

هم چنین بخوانید: هر آنچه لازم است درباره خواص روغن لیمو بدانید

 

استفاده از روغن ماساژ هل در ماساژ درمانی

خواص روغن ماساژ هل
یکی از بهترین روغن ‌هایی که ماساژ درمانگران در مورد مراجعین دچار اسپاسم عضلات قفسه سینه و تنفسی به کار می‌برند بی ‌شک روغن ماساژ هل است. روغن هل موجب رفع کشیدگی و باز شدن گرفتگی عضلات قفسه سینه می‌شود. از موثرترین روغن‌ های ماساژ هم در اسپاسم عضلانی که شامل گرفتگی و کشش فیبرهای عضلانی دستگاه تنفسی است و هم در اسپاسم ‌های تنفسی ناگاه ناشی از سیاه سرفه یا آسم روغنی است که از غلاف‌ های معطر هل به دست می‌آید.

طبیعت ضد اسپاسم بودن این روغن باعث شده تا ماساژ درمانگر از آن پیش از شروع انجام حرکات ماساژ بر روی قفسه سینه و گردن مراجعین دچار اسپاسم استفاده کند. همچنین از روغن ماساژ هل در کنار یک روغن ملایم دیگر می‌توان برای تسکین سیستم عصبی، خستگی و افسردگی استفاده کرد.

ماساژ درمانگران حرفه‌ای در مراکز اسپا برای آن دسته از مراجعین خود که تحت فشار و استرس هستند در زمان ماساژ درمانی از روغن ماساژ هل استفاده می‌کنند به این دلیل که روغن هل برای روزهایی که از نظر عاطفی تحت فشار هستید یک گزینه‌ عالی است که می‌تواند شما را از بند خستگی و نگرانی رها کند.

یکی دیگر از مواردی که ماساژ درمانگر از روغن ماساژ هل استفاده می‌کند برای ایجاد تعریق بیشتر است به این معنی که چون روغن هل دارای اثری گرم کننده است و بدن را گرم می‌کند پس موجب تعریق بیشتر در بدن می‌شود. همین خاصیت روغن ماساژ هل به رفع احتقان و کاهش سرفه کمک کرده و در عین حال علائم سرماخوردگی را نیز در فرد کاهش می‌دهد. همچنین اگر فرد دارای سردردهای ناشی از بیماری و برخورد سرمای شدید باشد ماساژ سر با روغن ماساژ هل قادر به تسکین آن است.

 

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید. اورلی دارنده طیف گسترده ای از انواع شمع های ماساژ با بالاترین سطح کیفیت می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا  خرید شمع ماساژ به وب سایت اورلی مراجعه کنید.

با اورلی در ارتباط باشید

اینستاگرام اورلی

 

به گفتگو بپیوندید