رد کردن لینک ها

ماساژ با چوب بامبو چه فوایدی دارد؟

گیاه بامبو در جنوب آسیا به ویژه در آسیای جنوب شرقی از اهمیت بالایی برخوردار است و طبق نماد شناسی فرهنگ آسیایی نشان دهنده‌ طول عمر، انرژی و باروری است. یکی از روش‌های زیبایی در خاور دور استفاده از حرکات ماساژ با چوب بامبو بوده است که بدون تحمل عذاب‌ های هر نوع عمل جراحی، زیبایی را برای گذشتگان به ارمغان می‌آورده است.

ماساژ بامبو علاوه ‌بر تنظیم دمای بدن قابلیت از بین بردن سموم و بهبود گردش خون را داشته و در حین اعمال حرکات این روش ماساژ درمانی کم کم حال بدن فرد خوب شده و به حالت آرامش باز می‌گردد. ماساژ چوب بامبو تنها برای افراد مبتلا به مشکلات حاد تنفسی و قلبی، برای خانم‌های باردار، در دوران قاعدگی و برای افراد مبتلا به بیماری‌ های پوستی یا ترومای استخوانی ممنوع و غیر قابل انجام است

فواید ماساژ با چوب بامبو

 

ماساژ بامبو چیست
ماساژ با چوب بامبو با تحریک سیستم گردش خون به نرم شدن بافت ‌ها و تخلیه سموم کمک کرده و در عین حال به کاهش دردهای اسکلتی- عضلانی می‌انجامد. ماساژ درمانی با چوب بامبو همواره می‌تواند سرعت جریان خون و اکسیژن رسانی به بافت‌ها را افزایش داده و در نتیجه با گذشت ۷۲ ساعت پس از درمان خون غنی از اکسیژن مورد نیاز برای ترمیم عضلات آسیب دیده و منقبض شده را به خوبی تامین کند.

از دیگر مزایای استفاده از چوب بامبو برای ماساژ این است که با کاهش سلولیت و کاهش بافت چربی موجب لیفت بدن شده و خاصیت ارتجاعی پوست این نواحی را بهبود می‌بخشد. اگر چه هر فردی با توجه به شرایط روحی و فیزیکی خود قادر به تحمل یک میزان شدت فشار در ماساژ درمانی است اما در ماساژ درمانی به کمک چوب بامبو دانستن این نکته ضروری است که فرد تا چه میزان قادر به تحمل فشار اعمال شده با بامبوها است به این دلیل که این نوع ماساژ هرگز نباید دردناک باشد.

از سویی دیگر نتیجه‌ گیری در جلسات ماساژ درمانی با چوب بامبو از همان دفعات آغازین قابل مشاهده است اما به شکل معمول درمانگران این حوزه جلسات منظم ۲ تا ۳ بار در هفته را برای گرفتن نتیجه‌ دائمی و مثبت توصیه می‌کنند. توجه داشته باشید که با افزایش گردش خون در بافت ‌ها به دلیل کاهش چربی‌ های انباشته با فشار اعمال شده از طریق چوب‌ های بامبو در زمان حرکات ماساژ چرخشی با گذشت زمان بدن فرم گرفته و عملیات لیفت صورت می‌گیرد.

حرکات چرخشی که از سوی ماساژ درمانگر و با چوب‌های بامبو گرم صورت می‌گیرد به خوبی می‌تواند به فرم‌ دهی اندام‌ های بدن کمک کند و بدون دخالت هیچ عامل دردناک و تهاجمی عملیات لیفتینگ صورت گیرد. همچنین استفاده از حرکات ماساژ چرخشی با چوب بامبو که بر روی نواحی کف پا انجام می‌شود یک درمان عالی برای رفع آسیب‌های وارده به پا و حتی درمان خشکی پاشنه ‌پا است.

 

5 فواید صندلی ماساژور که شما را وادار به خرید می کند

 

آموزش ماساژ بامبو

در روش ماساژ درمانی به کمک چوب ‌های بامبو، ماساژ درمانگر در مرحله اول چوب‌ ها را گرم کرده و سپس آن‌ها را آغشته به روغن می‌کند. سپس بامبوها به صورت لغزشی یا چرخشی بر روی بدن فرد مراجعه کننده حرکت داده می شود که با توجه به تنش ‌های عضلانی میزان فشار اعمال شده متفاوت است.

در زمان ماساژ با چوب بامبو از چوب هایی با طول و ابعاد متفاوت استفاده می‌شود که قطر و طول آن‌ها بر اساس نواحی مختلف بدن متفاوت است. فرد مراجعه کننده به مرکز ماساژ درمانی ابتدا بر روی تخت ماساژ دراز کشیده و درمانگر بدن او را با یک روغن ماساژ آماده‌ ماساژ درمانی با چوب بامبو می‌کند.

پس از گرم شدن چوب‌های بامبو به شکل غلتکی بر روی نواحی مختلف بدن مورد استفاده قرار می‌گیرند. ماساژ با چوب یک درمان کلی برای بدن است و در حین حرکات کششی و غلتکی با این چوب‌ها انواع دردهای بیمار تسکین می‌یابد. پس آنچه در حین ماساژ با چوب بامبوهای گرم شده انتظار می‌رود اتفاق بیفتد یک درمان عمیق عضلانی است.

همانطور که پیش ‌تر اشاره کردیم ماساژ با چوب بامبو برای تسکین درد عضلات، تقویت گردش خون و همچنین برای نرم کردن بافت ‌های بدن یکی از انواع ماساژهای ایده‌آل به شمار می‌رود. اگر چه ماساژ درمانی به کمک چوب بامبو با افزایش گردش خون و به دنبال آن تجزیه سلول‌های چربی به کاهش وزن بسیار کمک کننده است اما نباید انتظار داشته باشید که پس از همان جلسه‌ نخست تغییرات ظاهری قابل توجه ای داشته باشید.

در آخر توجه داشته باشبد که نقش گرمای چوب بامبو به عنوان یک عامل بزرگ در اثربخشی این نوع ماساژ بسیار پر رنگ و مهم است. به این دلیل که گرما اجازه‌ نفوذ عمیق ‌تر چوب به بافت ‌ها را داده و ماساژ درمانگر می‌تواند به کمک آن به گره‌های لایه‌های زیرین عضلات نیز دست یابد.

همچنین گرمای متناسب چوب‌ های بامبو در زمان انجام حرکات ماساژ موجب می‌شود درمان آسیب ‌های عضلانی دردناک بهتر انجام شود و حتی برای افرادی که از بیمار‌ی ‌هایی مانند فیبرومیالژیا رنج می‌برند هم بسیار مفید و کمک کننده است.

 

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید. اورلی دارنده طیف گسترده ای از انواع شمع های ماساژ با بالاترین سطح کیفیت می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا اطلاع از قیمت شمع ماساژ به وب سایت اورلی مراجعه کنید.

با اورلی در ارتباط باشید

اینستاگرام اورلی

 

به گفتگو بپیوندید