رد کردن لینک ها

هر آنچه لازم است درباره خواص روغن لیمو بدانید

درخت لیمو همان درخت همیشه سبز بومی شرق آسیایی با ارتفاعی به بلندای 20 فوت یکی از ارزشمندترین درختان بر روی زمین است که میوه‌های معجزه آسایی برای سلامت بشر هدیه کرده است. امروزه در دنیا از لیمو و اسانس ‌های مشتق شده آن در صنعت‌های مختلف بهداشتی و درمانی استفاده می‌ شود. زیرا اسانس لیمو به خاطر خاصیت پاک‌کنندگی و سطح بالای ویتامین C توانسته به شکل گسترده‌ای در انواع محلول‌های مراقبتی از پوست و مو و یا در محلول ‌های پاک کننده‌ خانگی جای بگیرد. از سوی دیگر رایحه خنک و مطبوع آن موجب شده است به عنوان یک نت اولیه مهم و پرکاربرد در صنعت عطر سازی مورد استقبال و استفاده قرار بگیرد. به طور حتم پس از مطالعه‌ این مقاله شما هم یکی از طرفداران پرو پا قرص اسانس یا روغن لیمو خواهید شد.

خواص روغن لیمو

 

فواید روغن لیمو
روغن لیمو به دلیل وجود مونوترپن، بتاپینن و ویتامین C و آنتی اکسیدان خاصیت نشاط ‌بخشی محسوس و خوشایندی دارد و به همین دلیل این روغن جادویی برای تقویت خلق و خوی مثبت و ایجاد یک حس نشاط آور برای افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد.
روغن لیمو از جمله روغن ‌های ضروری ست که به لایه برداری از پوست کمک می کند و به پوست شما درخشندگی، طراوت و جوانی می‌دهد. به همین دلیل روغن لیمو برای ماساژ کاربرد فراوانی دارد. خاصیت پاک‌کنندگی و طراوت‌ بخشی روغن لیمو آن‌ چنان مشهود و آنی اتفاق می‌افتد که پس از استفاده بلافاصله تمیزی و شادابی را بر روی پوست خود احساس خواهید کرد. هم چنین این روغن در فرآیند رایحه درمانی به شکلی عالی شبیه به یک مسکن طبیعی برای بدن عمل می‌کند و دارای اثرات ضد استرس و ضد افسردگی است.

 

پیشنهاد ویژه: با اسنشیال اویل و خواص آن آشنا شوید

 

نحوه استفاده از روغن لیمو

 

نحوه مصرف روغن لیمو
از روغن لیمو می‌توانید به شکل موضعی بر روی پوست استفاده کنید و یا 2 تا 3 قطره از اسانس لیمو را در اسانس سوز ریخته و آن را استنشاق کنید که در هر دو حالت بلافاصله حس طراوت آن را عمیقا احساس خواهید کرد.

پیش از استفاده از این روغن لازم است یک قطره از آن را بر روی یک ناحیه کوچک از پوست خود امتحان کنید و اگر بعد از گذشت 24 ساعت دچار قرمزی یا سوزش نشدید به این معنی خواهد بود که به این روغن آلرژی ندارید.

اگر چه استفاده از برندهای مختلف روغن ماساژ لیمو به شکل موضعی برای استفاده‌ مستقیم بر روی پوست شما بی‌خطر هستند اما اکثر درمانگران ماساژ آن را با روغن ‌های حامل به خوبی مخلوط می‌کنند به این علت که روغن لیمو در دسته روغن ‌های غلیظ می باشد پس بهتر است در کنار آن از روغن ‌های حامل با غلظت کمتر استفاده شود.

 

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید. اورلی دارنده طیف گسترده ای از انواع شمع های ماساژ با بالاترین سطح کیفیت می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا  خرید شمع ماساژ به وب سایت اورلی مراجعه کنید.

با اورلی در ارتباط باشید

اینستاگرام اورلی

 

به گفتگو بپیوندید