رد کردن لینک ها

ماساژ پوست صورت در منزل

از اهمیت پوست و مو سخن بسیار است. قطعاً به مراکز ماساژ درمانی مراجعه کرده اید و اثر ماساژ پوست آن را دیده اید. اسکراب بدن یا اسکراب نمک از روش های ماساژ درمانی گران قیمت هستند. البته شما می توانید ماساژ پوست را در خانه نیز انجام دهید. هدف از اسکراب بدن، لایه برداری سلول مرده پوست است. با هدف اینکه سلول های جوان تر و نرم تر زیر آنها ظاهر شوند. اسکراب بدن در خانه احتمالا به اندازه درمان آب گرم دلپذیر نخواهد بود. هرچند هنوز مزایایی دارد از جمله اینکه بسیار ارزان تر خواهد بود.

چگونه می توان در منزل ماساژ پوست را تجربه کرد؟

در قدم اول می توانید یک اسکراب خوب برای بدن خود بخرید. به راحتی در منزل اسکراب کنید و از لیف های کره‌ای مورد استفاده در ماساژ پوست استفاده کنید.

در قدم دوم، ابتدا پوست را ده تا پانزده دقیقه در آب گرم خیس کنید. روغن معطر گیاهی و آرامش بخشی مانند اسطوخودس، گل شمعدانی یا یلانگ-یلانگ به آن اضافه کنید. به این وسیله آرامش بیشتری خواهید داشت. سپس بگذارید وان تخلیه شود و خودتان را خشک کنید.

در قدم سوم یک حوله لب وان قرار دهید و روی آن بنشینید. اگر از اسکراب بدن استفاده می کنید، کمی از آن را کف دست خود قرار دهید و روی پوست بمالید. با پایین پاهای خود شروع کنید.

قدم چهارم این است که دستمالی مرطوب روی پوست خود بکشید و حداقل یک تا دو دقیقه در ناحیه موردنظر زمان بگذارید. اگر خیلی سریع یا خیلی کند عمل کنید، لایه برداری کاملی نخواهد بود. بیش از حد سخت یا طولانی انجام ندهید، به خصوص اگر از اسکراب نمکی ساینده استفاده می کنید!

در قدم پنجم مطمئن شوید که پاهای خود را با ثبات قرار داده اید، حالا نوبت پشت شما است.

قدم ششم، پیچیده ترین قسمت است. در اینجا باید از فردی کمک بخواهید. با قلم مو یا برس بلندی می توانید نقاط بین شانه های خود را پوشش دهید.

در قدم هفتم، کار را تمام کنید و دوش بگیرید.

قدم آخر، نکته ای دارد. هنگام دوش گرفتن اسکرابی به بدن نمالید. آن اسکراب شسته می شود و از بین می رود.

نکاتی در مورد ماساژ پوست بدن در منزل

اسکراب بدن یک بار در هفته کافی است و می تواند پوست شما را صاف نگه دارد.

اگر پوست شما حساس یا تحریک شده است، تعداد موارد اسکراب را کوتاه کنید. می توانید از هر چیز ملایم تری از نمک یا قند یا لیف کره ای را امتحان کنید.

هرگز از اسکراب بدن برای صورت خود استفاده نکنید! صورت شما را خراش می اندازد.

اسکراب صورت در منزل

ماساژ پوست قطعا یکی از بهترین روش های ماساژ درمانی است. شما می توانید با رعایت چندین نکته در خانه نیز به پوست خود برسید. پس بهتر است حداقل یک روز را برای آرامش و ماساژ پوست خود بگذارید. هرچند اسکراب پوست در منزل جایگزین یک جلسه ماساژ درمانی حرفه ای توسط متخصصین مراقبت از پوست نخواهد شد. چرا؟ در یک جلسه ماساژ درمانی حرفه ای، از جمله کارهایی که صورت می گیرد استخراج سموم و مواد زائد از پوست شما است. این، در منزل ممکن است. البته در صورتی که اشتباه انجام شود ممکن است به پوست شما صدمه بزند و خراش ایجاد کند. حتی ممکن است مویرگ های صورت شما پاره شوند. اصولا ماساژ پوست و اسکراب توسط متخصص زیبایی مورد اعتماد شما صورت می گیرد. در صورتی که از محصولات توصیه شده او برای نوع خاص صورت خود (چرب، خشک، معمولی،..) استفاده کنید، می توانید بین جلسات ماساژ درمانی صورت خود فاصله بیاندازید. حالا بهتر است ببینیم چگونه می توان در خانه پوستی جذاب داشت:

ماساژ پوست صورت در منزل

تمیز کردن پوست برای شروع ماساژ پوست

در قدم اول، از یک تل سر استفاده کنید تا کل موهای خود را بالای پیشانی جمع کنید. به این شکل به کل صورت، گردن و سینه دسترسی داشته باشید. پوست خود را با پنبه گردی تمیز کنید. انگشت میانی خود را حول پوست اطراف چشم و گوشه آن فشار دهید. به این شکل لطافت پوست اطراف چشم را حفظ می کنید.

سپس پلک خود را به آرامی با پنبه پاک کنید، به این منظور از نزدیک بینی شروع کنید. حرکات آرامی به سمت پایین داشته باشید تا به طرف دیگر پلک برسید. در صورت لزوم این حرکت را تکرار کنید تا در صورت وجود، اثری از ریمل و سایه چشم نماند. سپس پنبه را نصفه تا کنید و زیر چشم را به آرامی پاک کنید. این حرکات را مجدداً با پنبه نو تکرار کنید. پس از چشم، آرایش لب خود را با پنبه و محلول مورد نظر پاک کنید.

حالا که مواد اضافی از روی پوست شما حذف شدند، نوبت به شست و شو می رسد. روی سینک خم شوید، به صورت خود آب بپاشید. مقداری پاک کننده را روی انگشتان خود بمالید. به آرامی و بدون کشیدن ماساژ پوست را شروع کنید. حتما برای تمیز کردن نواحی نزدیک خط مو، تو رفتگی بینی و چشم، گوش و سینه زمان بگذارید.

هنگامی که به آرامی و با پاک کننده مخصوص ماساژ صورت را شروع کردید، از دستمال تمیز و سفید استفاده کنید. این مجدداً باعث تثبیت پوست می شود. مطمئن شوید پوست شما عاری از مواد آرایشی است.

لایه برداری، قدم دوم ماساژ پوست

متخصص زیبایی قطعا در یافتن یک لایه بردار مناسب به شما کمک خواهد کرد. اسکراب هایی مانند زردالو یا میوه هایی با بافت ضخیم، خصوصا اسکراب های شیمیایی با بافت سنگین برای شما مناسب نیستند. لطفا از آنها دوری کنید. در این مرحله تکرار توصیه نمی شود، لطفا لایه برداری را در منزل چندین بار تکرار نکنید. خشکی و کشیدگی روی پوست و التهاب قرمز رنگ ناشی از تکرار یا شدت لایه برداری است. هرچند در ماساژ پوست و روش های پاکسازی سعی می کنیم سموم را حذف کنیم اما باید دقت کنید که اسید پوست حفظ شود.

قدم سوم ماساژ صورت؛ ماسک صورت

در این قسمت اکثر افراد تجربه یک ماسک صورت را دارند. ماسک های خانگی و صنعتی که بسته به پوست انواع مختلفی دارند. متخصص زیبایی در این راستا شما را راهنمایی خواهد کرد. بسته به زمان، سال، شرایط آب و هوایی، سن و مکان نیز دارد. روی صورت و گردن خود ماسک را ماساژ دهید و حالا می توانید استراحت کنید. معمولا 15 تا 20 دقیقه طول می کشد می توانید تلویزیون ببینید یا کتاب بخوانید.

در مورد زمان ماسک حتما دقت کنید. صورت خود را با آب بشویید. مطمئن شوید کل ماسک برداشته شده است. حالا دوباره عملیات پاکسازی پوست را با پنبه تکرار کنید.

ماساژ پوست صورت در منزل

از محصولات مراقبت از پوست استفاده کنید

با یک تونر صورت خود را اسپری کنید تا مرطوب شود. سرم های مناسب پوست را روی صورت ماساژ دهید. پوست شما ارزش هزینه کردن محصولات مناسب را دارد.

نکات مراقبت و ماساژ پوست

متخصص زیبایی مورد اعتمادی پیدا کنید تا در تمامی مراحل شما را راهنمایی کنید.

مراکز ماساژ درمانی از محصولات با کیفیتی استفاده می کنند که می توانید در داروخانه بیابید. در حالیکه در فروشگاه های معمولی عطرهای مصنوعی، بسته بندی گران قیمت و هزینه بردار را خواهید یافت.

ممکن است در صورت عدم آگاهی حین ماساژ پوست، از محصولاتی استفاده کنید که به پوست شما صدمه بزند، مانند اسکراب زردآلو. به این دلیل مشورت با متخصص زیبایی از مشکلاتی مانند کشیدگی یا لایه برداری بیش از حد پوست شما را بر حذر می دارد.

∇∇∇∇∇

امیدواریم مطلب مربوط به آموزش ماساژ پوست در منزل مورد توجه تان واقع شده باشد. اورلی طیف گسترده ای از روغن های طبیعی و مصنوعی اورلی را دارا می‌باشد. برای خرید یا کسب اطلاعات با همکاران مجرب ما تماس حاصل فرمایید.

راه های ارتباطی

به گفتگو بپیوندید