رد کردن لینک ها

درمان افسردگی با ماساژ

افسردگی یکی از بیماری‌های شایع قرن حاضر است که به دلایل مختلفی می‌تواند در افراد رخ دهد. برای بهبود این بیماری روش‌های درمانی بسیاری وجود دارند که ماساژ جز یکی از ساده ترین و موثرترین آن‌ها به شمار می آید.

بر طبق تحقیقات و مطالعات انجام شده ماساژ تاثیر به سزایی در کاهش استرس و اضطراب و افزایش ترشح هورمون شادی آور در بدن دارد که همین عامل در بهبود افرادی که به بیماری افسردگی مبتلا هستند کمک به سزایی می‌کند.

در مقاله درمان افسردگی با ماساژ قصد داریم اطلاعات بیشتری درباره تاثیر ماساژ بر درمان این بیماری را در اختیارتان قرار دهیم پس اورلی را تا انتها همراهی کنید.

افسردگی چیست؟

این بیماری یک اختلال روانی است که به دلایل بسیاری مانند اعتیاد، بیماری‌های غیر روانی، شکست عاطفی، رویداد‌های ناگوار زندگی و … اتفاق می افتد؛ افسردگی بر عملکرد طبیعی بدن تاثیرات نامطلوبی می‌گذارد.

فرد مبتلا به افسردگی از اجتماع و خانواده دوری می‌کند و حتی ممکن است تا مرز آسیب زدن به خود یا خودکشی نیز پیش برود. افسردگی علائم و نشانه‌های مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کم اشتهایی، تپش قلب، احساس پوچی و بی خوابی اشاره کرد.

افسردگی چیست

ماساژ چیست؟

ماساژ مالش و ورز دادن بافت و عضلات بدن است. ماساژ توسط افراد متخصص و باتجربه در این حرفه که به آن‌ها ماسور می‌گویند انجام می‌شود. ماسور با استفاده از دست، انگشتان و گاهی اوقات آرنج خود و با کمک لوازم مخصوص این کار مانند روغن ماساژ، شمع ماساژ، سنگ و تخت ماساژ عضلات، بافت و مفاصل فرد را به آرامی ماساژ می دهد.

ماساژ درمانی به سبک‌های متنوعی دسته بندی می شود که هر کدام تکنیک‌، هدف و لوازم مخصوص به خود را دارند. ماساژ دارای مزیت های بی شماری است اما هدف اصلی آن کاهش گرفتگی و دردهای عضلانی و رفع استرس و نگرانی می باشد.

ماساژ چیست

ماساژ و افسردگی

بر طبق تحقیقاتی که توسط دانشگاه اموری بر روی تعدادی از افراد مبتلا به افسردگی انجام شد، اکثر آن‌ها بعد از گذراندن چند جلسه ماساژ استرس و اضطراب کمتری داشتند و از حس شادی و آرامش بیشتری برخوردار بودند.

مطالعات صورت گرفته نشان می دهد که در کنار تمام روش‌های درمانی که برای بهبود این اختلال مورد استفاده قرار می‌گیرند ماساژ یک روش موثر و مکمل برای درمان افسردگی است و تاثیر به سزایی را در کاهش استرس و نگرانی می‌گذارد.

درمان افسردگی با ماساژ درمانی

ماساژ هورمون استرس زا را در بدن کاهش می دهد و با افزایش ترشح هورمون شادی آور یا سروتونین باعث می‌شود که فرد ناراحتی و استرس کمتری را احساس کند، روحیه بهتری داشته باشد و از حس پوچی، خشم و ناامیدی رها شود.

فردی که به افسردگی مبتلا است در معرض ابتلا به بیماری‌های مختلف مانند سرطان قرار می‌گیرد چون افسردگی باعث می‌شود که عملکرد طبیعی بدن مختل شده و ترشح برخی هورمون‌های خاص در بدن کاهش یابد. بر طبق آزمایش‌های انجام شده ماساژ درمانی منجر به کاهش ابتلا به سرطان در این افراد می‌شود.

برای خانم‌های باردار که بعد از زایمان دچار افسردگی می‌شوند نیز این روش بسیار مفید خواهد بود. در صورتی که در دوران بارداری از ماساژ استفاده کنند نه تنها زایمان راحت تری را تجربه خواهند کرد بلکه کمتر دچار استرس و افسردگی بعد از زایمان می‌شوند.

درمان افسردگی با ماساژ

 

 

امیدواریم مقاله درمان افسردگی با ماساژ برایتان مفید بوده باشد ممنون که با اورلی همراه بودید. برای خرید شمع‌های ماساژ اورلی یا کسب اطلاعات بیشتر درباره آن‌ها با همکاران مجرب ما در ارتباط باشید.

 

به گفتگو بپیوندید