رد کردن لینک ها

می دانید یک ماسور حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟

تا به حال اسم ماسور را شنیده اید؟

به فردی که بر روی افراد دیگر ماساژ را انجام می دهد ماسور می‌گویند. ماسورها باید درباره ماساژ و سبک‌های مختلف آن، آناتومی بدن، انواع لوازم ماساژ و کاربرد آن‌ها، نحوه صحیح ماساژ بدن و… اطلاعات تخصصی و کاملی داشته باشند از طرف دیگر ماسورها مهم ترین نقش را در آسایش و آرامش مراجعین یا ماساژگیرندگان ایفا می‌کنند پس علاوه بر ارائه یک ماساژ ایده آل باید از رفتار ملایم و دوستانه ای نسبت به مشتریان نیز برخوردار باشند.

اگر شما جز افرادی هستید که قصد دارید به یک ماسور حرفه ای تبدیل شوید جای درستی قرار گرفته اید. در این مقاله تمام ویژگی‌ها و نکاتی که یک ماسور حرفه ای باید رعایت کند را به تفصیل بیان می‌کنیم. حتی اگر یک ماسور حرفه ای هستید نیز این مقاله برایتان مناسب خواهد بود پس با اورلی همراه شوید.

ویژگی‌های ماسور حرفه ای

  • یک ماسور حرفه ای باید به دنیای ماساژ و آرامش بخشیدن به مشتریان علاقه ذاتی و واقعی داشته باشد.
  • لازم است آداب ماساژ و بهداشت محیط را به خوبی رعایت کند.
  • به انواع سبک‌های ماساژ تسلط و تخصص کامل داشته باشد و تمام تکنیک‌های یک ماساژ را به خوبی، با دقت و تمرکز بالا بر روی فرد اعمال کند.
  • یکی از مهم ترین ویژگی ماساژور حرفه ای آموزش دیدن او است، ماسور باید در دانشگاه یا دوره‌های معتبر آموزش ماساژ را گذرانده باشد.
  • ماسور باید با انواع لوازم ماساژ آشنا بوده و از آن‌ها به درستی استفاده کند.
  • پیوسته باید اطلاعات خود را درباره ماساژ درمانی و موضوعات مرتبط با آن گسترش دهد و بروزرسانی کند.
  • از مهارت‌های بین فردی برخوردار باشد و حس آرامش و امنیت را به فرد منتقل کند. پیش از ماساژ باید درباره روند کار و انتظاراتی که فرد از ماساژ دارد صحبت کند و به او اطلاعات کافی بدهد هم چنین لازم است از نیازهای فرد و نقاط حساس بدن او نیز اطلاعات کافی را بدست آورد.ماسور
  • ماسورها بیشتر ساعات روز را سرپا هستند پس باید استقامت بدنی لازم را داشته باشند تا ماساژ ایده آلی را ارائه دهد.
  • از جنبه روانشناسی قوی باشد و با حس همدردی و همزاد پنداری، آرامش روحی و جسمی فرد را فراهم کند.

شاید برایتان مفید باشد: اتاق ایده آل ماساژ

این نکات را به خاطر داشته باشید

اگر می‌خواهید یک ماساژ ایده آل و حرفه ای را ارائه دهید لازم است این نکات را رعایت کنید:

  • پیش از انجام هر ماساژ دوش بگیرید. بوی بد بدن یا دهان شما حس ناخوشایندی به فرد منتقل کرده و ممکن است او را از مراجعه دوباره به مرکزتان منصرف کند.
  • ساعاتی قبل از شروع ماساژ از مصرف نوشیدنی‌های الکلی، مواد مخدر، مصرف بیش از حد دارو و یا هر گونه مواد غیر قانونی خودداری کنید چون می‌توانند باعث اختلال در عملکردتان شود.
  • ماسورها و هم فردی که ماساژ را دریافت می‌کند نباید از هیچ گونه زیورآلاتی در طول ماساژ استفاده کنند.
  • لباس‌هایی که به تن می‌کنید، راحت، تمیز و با رنگ روشن مانند سفید باشد. بهتر است از جنس نخ یا کتان استفاده کنید تا از جریان الکتریکی در لباس جلوگیری شود.
  • مکانی که در آن ماساژ را انجام می دهید باید تمیز، خوشبو و بدون سرو صدا باشد. در غیر این صورت نمی‌توانید انرژی مثبتی را به فرد منتقل کنید.
  • استفاده از ژل آنتی باکتریال در طول ماساژ اعتماد مراجعه کنندگان را جذب می‌کند.
  • ماساژ را با ملایمت و به آرامی انجام دهید. اگر در حین ماساژ استرس و اضطراب داشته باشید آن را به مشتریان خود نیز منتقل می‌کنید.
  • محیط حرفه ای ایجاد کنید. به موقع با فرد تماس گرفته و زمان مناسبی را برای ماساژ او تعیین کنید هم چنین مطمئن شوید که سبک ماساژ مورد نظر شما برای فرد مناسب باشد. اگر به عنوان یک ماسور مدیریت مرکز و کسب و کارتان نیز برعهده شماست، باید بر تمام مسائل نظارت کامل داشته باشید و همه چیز را به خوبی مدیریت کنید. اتاق ماساژ

از خودتان به خوبی مراقبت کنید

همان طور که در مطالب قبلی ملاحظه کردید، یک ماسور حرفه ای باید از نظر جسمی و روحی بهترین خدمات را به مراجعین خود ارائه دهد اما اگر خود ماساژور از جنبه ذهنی و جسمی آماده نباشد می‌تواند یک ماساژ ایده آلی را ارائه دهد؟

در پایان مقاله قصد داریم نکاتی را برای مراقبت از خودتان معرفی کنیم پس اگر ماسور هستید این قسمت را از دست ندهید. شما شایسته همان کیفیتی هستید که به مراجعین تان ارائه می دهید.

فقط از یک ناحیه دست استفاده نکنید

روش‌ها و تکنیک‌های خود را تغییر دهید برای مثال، اگر دائم با کف دست یا قسمت مچ مشتریان خود را ماساژ می دهید، این بار سعی کنید با آرنج، ساعد یا انگشتان دست تان این کار را انجام دهید.

از گردن خود محافظت کنید

اغلب ماسورها هنگام ماساژ و برای تمرکز بیشتر بر روی بدن فرد، گردن خود را خم می‌کنند. این کار می‌تواند به ستون فقرات شما آسیب بزند. سعی کنید هنگام کار سر خود را بالا نگه دارید.

از زمان استراحت خود بهترین استفاده را ببرید

اگر در طول روز زمان آزادی برایتان پیش آمد آن را به کارهای مورد علاقه تان اختصاص دهید. مدیتیشن، یوگا و هر فعالیت دیگری که به شما آرامش می دهد انجام دهید. این کار خستگی را از تن تان به در کرده و انرژی و نشاط لازم را به شما می دهد.

از شصت خود محافظت کنید

التهاب کوئروین اختلالی است که اغلب ماسورها آن را در شصت خود احساس می‌کنند که به دلیل استفاده بیش از حد از شصت به وجود می آید. برای جلوگیری از این آسیب پیش و پس از ماساژ دست، مچ و انگشتان خود را به خوبی ماساژ دهید.

بیشتر بدانید: آروماتراپی چیست؟

خواب کافی داشته باشید

یک ماسور بیشتر از هر فرد دیگری از بدن خود استفاده می‌کند بنابراین برای بازگرداندن انرژی و رفع خستگی به خواب بیشتری نیز احتیاج خواهد داشت. از استراحت و خواب کافی غافل نشوید.

رژیم غذایی مناسب داشته باشید

از وعده و میان وعده‌های مقوی و سالم استفاده کنید و حتما در طول روز به اندازه کافی آب بنوشید. اگر در حین کار گرسنه باشید سطح انرژی شما به شدت افت کرده و نمی‌توانید ماساژ ایده آل و مناسبی را ارائه دهید.

رژیم غذایی مناسب

با ماسورهای دیگر در ارتباط باشید

برای اینکه اطلاعات‌ تان را افزایش دهید و عملکرد بهتری داشته باشید، با ماسورهای حرفه ای دیگر در ارتباط باشید. ارتباط با آن‌ها باعث می‌شود که تکنیک‌ها و روش‌های جدیدی را یاد بگیرید و از حرکت‌هایی که منجر به آسیب یا ناراحتی شما در حین ماساژ می‌شوند خودداری کنید.

 

ممنونیم که با اورلی همراه بودید. امیدواریم این مقاله اطلاعات کافی در اختیارتان قرار داده باشد. شمع‌های ماساژ اورلی جز بهترین و باکیفیت ترین شمع‌های ماساژ محسوب می‌شود. برای اطلاعات بیشتر یا خرید شمع ماساژ می‌توانید با همکاران مجرب ما در ارتباط باشید.

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

 

 

 

 

 

 

به گفتگو بپیوندید