رد کردن لینک ها

ماساژ صورت برای از بین بردن خط خنده

حرکت عضلات صورت ما هنگام خندیدن و لبخند زدن منجر به ایجاد چین و چروک در پوست می‌شود که به این چین و چروک‌ها خط خنده می‌گویند. شاید در ابتدا به دلیل جوانی و انعطاف پذیری پوست این خطوط به چشم نیایند اما با افزایش سن و از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست، چین و چروک‌ها عمیق تر و قابل توجه تر می‌شوند.

اکثر افراد خطوط خنده را به عنوان یک بخش طبیعی از روند پیری خود در نظر می‌گیرند با این حال، افراد زیادی هم در پی رفع آن هستند. اگر شما در دسته دوم قرار می‌گیرید و روش‌‎های متنوعی مانند عمل جراحی یا استفاده از کرم‌های مختلف را امتحان کرده اید اما به نتیجه ای نرسیده اید و به دنبال راه موثر، آسان و بی خطری می‌گردید، ماساژ خط خنده را امتحان کنید.

اگر دوست دارید با تاثیر ماساژ در رفع خط خنده و نحوه انجام آن آشنا شوید، با اورلی همراه شده و این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

علت ایجاد خط خنده

عوامل زیادی در ایجاد خط خنده دخیل هستند برای مثال، افزایش سن، سیگار کشیدن و نور خورشید.

حتی کاهش و افزایش وزن هم می‌تواند خط خنده را به همراه داشته باشد. کاهش وزن منجر به شل شدن پوست می‌شود و از طرف دیگر، وقتی که وزن مان افزایش می‌یابد گونه‌ها برجسته تر می‌شود که در نتیجه آن خطوط خنده عمیق تر خواهد شد.

سیگار کشیدن و هم چنین اشعه فرا بنفش خورشید، رشته‌های کلاژن و الاستین- رشته‌های حمایت کننده پوست- را تخریب می‌کنند که از بین رفتن این رشته‌ها منجر به ایجاد خط خنده می‌شود.

خط خنده

انواع خط خنده

  • خطوط ماریونت: به خط خنده ای که از گوشه دهان به سمت پایین امتداد پیدا می‌کند گفته می‌شود. این خطوط چهره را عبوس و غمگین نشان می‌دهند.
  • خطوط پریورال: خط‌هایی هستند که در اطراف دهان ایجاد می‌شوند.
  • خط خنده: خط‌های هلالی شکل که از دو طرف بینی به سمت دو طرف دهان کشیده می‌شوند.
  • خطوط ایجاد شده در گوشه‌های دهان

 

این مقاله را از دست ندهید: آموزش ماساژ صورت برای جوانی و زیبایی پوست

خط خنده را چگونه از بین ببریم؟

روش‌های درمانی بسیاری برای رفع خط خنده وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به استفاده از ماسک‌های خانگی، بوتاکس، کرم‌های موضعی، عمل جراحی و تزریق ژل اشاره کرد.

صرف نظر از تاثیر هر کدام این روش‌ها در رفع خط خنده، برخی از آن‌ها دردناک و هزینه بر هستند پس بهتر است روشی را انتخاب کنیم که هم آسان و بی خطر بوده و هم تاثیر به سزایی در رفع خط خنده داشته باشد. ماساژ همان روش موثر و ایده آلی ست که می‌توانید به راحتی آن را در خانه انجام دهید و در نهایت از داشتن پوستی زیبا و بدون چین و چروک لذت ببرید.

رفع خط خنده با ماساژ

طرز صحیح ماساژ خط خنده

  • انگشت اشاره هر دو دست را در گوشه‌های دهان خود قرار دهید.
  • انگشت تان را به آرامی به دو طرف صورت بکشید.
  • برای مدتی انگشتان خود را در همین موقعیت نگه دارید تا کشش و فشار لازم ایجاد شود. در این حالت دهان باید بسته باشد.
  • به حالت اولیه برگردید و مجددا انگشتان تان را در گوشه‌های دهان قرار دهید.
  • دهان تان را به سمت داخل ببرید مانند عملی که هنگام بوس کردن اتفاق می‌افتد. چند ثانیه در همین حالت بمانید تا کشش لازم ایجاد شود.
  • بعد از هر تمرین استراحت کرده و سپس همین روند را تکرار کنید. این ماساژ را می‌توانید هر روز 15 تا 20 بار انجام دهید.

ورزش برای رفع خط خنده

علاوه بر ماساژ می‌توانید با تمرین‌های ساده ای هم به رفع خط خنده کمک کنید.

  • یک نفس عمیق بکشید و هوا را در دهان خود نگه دارید به شکلی که دهان مانند یک بالن بزرگ شود سپس هوا را از یک گونه به گونه دیگر بفرستید. این کار را می‌توانید 5 تا 10 بار انجام دهید.
  • دندان‌هایتان را به هم بچسبانید و لبخند بزنید، 10 ثانیه در همین حالت بمانید و سپس استراحت کنید. این تمرین را 10 تا 20 بار در روز می‌توانید تکرار کنید.
  • دستان تان را روی گونه‌ها قرار دهید و به سمت بالا بکشید و 30 ثانیه در همین حالت بمانید. این کار را هم می‌توانید 5 تا 10 بار در روز انجام دهید.
  • چشم‌هایتان را ببندید و انگشتان تان را در گوشه‌های چشم قرار دهید. سپس گوشه‌های چشم را به سمت گیجگاه بکشید و 5 ثانیه در این حالت بمانید. این تمرین تاثیر به سزایی در رفع خط خنده خواهد داشت.

 

ممنون که تا انتهای مقاله اورلی را همراهی کردید. اورلی دارنده شمع‌های ماساژ با بالاترین کیفیت و بهترین برند می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا خرید شمع ماساژ می‌توانید با همکاران مجرب ما در ارتباط باشید.

 

از طریق اینستاگرام با ما در ارتباط باشید

 

 

به گفتگو بپیوندید