رد کردن لینک ها

آموزش ماساژ صورت برای جوانی و زیبایی پوست

شما برای زیبایی و رفع چین و چروک پوست تان چه روش‌هایی را امتحان کرده اید؟ استفاده از انواع کرم  و محصولات آرایشی مختلف، عمل‌های جراحی، بوتاکس و … فکر نمی‌کنید که وقت آن رسیده است که روش بی خطر و موثری را امتحان کنید؟

ماساژ صورت روش کاربردی و موثری است که به شما کمک خواهد کرد صورت زیبا و بدون چین و چروکی داشته باشید. این ماساژ را می‌توانید خودتان و در مدت زمان کوتاهی انجام دهید و از مزایای عالی و شگفت انگیز آن بهره مند شوید.

اگر هنوز مطمئن نیستید و به این موضوع فکر می‌کنید که چگونه ماساژ صورت می‌تواند این فواید را به همراه داشته باشد، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید؛ در پایان این مقاله با کاربرد و تاثیر شگفت انگیز ماساژ صورت آشنا می‌شوید وهم یاد می‌گیرید که چگونه از این روش استفاده کنید.

ماساژ صورت چیست؟

ماساژ صورت یک درمان زیبایی غربی است که با هدف کاهش چین و چروک، کاهش استرس، رفع سردرد و زیباسازی پوست استفاده می‌شود.

ماساژ درمانی به ویژه ماساژ صورت از زمان‌های قدیم در بین مردمانی مانند یونانیان باستان، ژاپنی‌ها و هم چنین در اروپا محبوبیت داشته و بر طبق اسناد و مدارک موجود، برای درمان بیماری‌ها و مشکلات جسمی مورد استفاده قرار گرفته است.

در ماساژ صورت فرد ماساژدهنده یا ماسور با کمک دست و با استفاده از روغن یا شمع ماساژ، نقاط و اجزای مختلف صورت را به آرامی ماساژ می‌دهد البته ماساژ صورت می‌تواند توسط آرایشگران یا خود فرد نیز انجام شود.

شاید برایتان مفید باشد: ماساژ پوست صورت در منزل

فواید ماساژ صورت

  • افزایش جریان خون
  • کاهش استرس
  • تسکین سردرد
  • افزایش انعطاف پذیری پوست
  • بازسازی و ترمیم پوست با افزایش کلاژن سازی
  • تقویت عضلات صورت
  • شادابی و درخشندگی پوست
  • کاهش پف و سیاهی زیر چشم
  • جلوگیری از پیری پوستفواید ماساژ صورت

چرا باید صورت را ماساژ دهیم؟

همه ما به دنبال جوانی و زیبایی هستیم و دوست داریم که روند پیری خود را به تعویق بیاندازیم پس هزینه‌های مختلفی را متحمل می‌شویم و حتی گاهی نه تنها به زیبایی صورت‌ مان کمکی نمی‌کنیم بلکه به پوست خود نیز آسیب می‌زنیم.

وقتی با انجام ماساژ صورت می‌توانیم به نتایج حرفه ای و شگفت انگیزی دست پیدا کنیم چرا با روش‌هایی مانند بوتاکس یا عمل‌های جراحی به پوست مان آسیب بزنیم؟

ماساژ صورت یک روش سریع و ساده ای است که به پوست و صورت تان لطافت و درخشندگی را هدیه می‌دهد.

ماساژ صورت

آموزش ماساژ صورت برای جوانسازی

همان طور که پیش از این بیان کردیم، می‌توانید ماساژ صورت را در منزل برای خودتان یا یکی از اطرافیانتان انجام دهید. در این بخش قصد داریم آموزش ماساژ صورت برای رفع چین و چروک و جوانسازی پوست را با جزییات و نکات لازم توضیح دهیم اما قبل از آموزش ماساژ لازم است با نکات مهمی آشنا شوید.

  • اگر در صورت خود زخم باز، سوختگی، آکنه شدید، التهاب یا عفونت پوستی دارید از ماساژ صورت خودداری کنید.
  • پیش از شروع ماساژ دست و صورت خود را با آب ولرم و صابون بشویید و کاملا آن را خشک کنید.
  • اگر از لنز استفاده می‌کنید پیش از ماساژ آن را از چشم‌هایتان در بیاورید.
  • ماساژ صورت باید به صورت حرکت‌های دایره ای شکل و آهسته انجام شود.
  • از وارد آوردن فشار به پوست یا کشیدن آن خودداری کنید.
  • پیش از ماساژ ناخن‌هایتان را کوتاه کنید.

بهترین روغن برای ماساژ صورت

برای تجربه یک ماساژ ایده آل و حرفه ای لازم است که از یک روغن ماساژ خوب و مناسبی استفاده کنید. روغن ماساژ فوایدی بسیاری دارد که با استفاده از آن این مزایا به پوست منتقل می‌شود و از طرف دیگر رایحه‌های خوش و بی نظیر روغن ماساژ به شما آرامش و لذت بیشتری می‌بخشند.

روغن ماساژ برای صورت

پیش از انتخاب روغن ماساژ این 3 فاکتور را در نظر بگیرید:

  1. روغن ماساژ طبیعی و گیاهی باشد.
  2. حساسیتی ایجاد نکند.
  3. با توجه به نوع پوست شما، برایتان مناسب باشد.

روغن جوجوبا، زیتون، آرگان، کره شیا، روغن آفتابگردان از جمله روغن‌های ماساژ مناسب برای صورت به شمار می‌آیند. علاوه بر روغن می‌توانید از شمع‌های ماساژ نیز استفاده کنید.

حالا که همه چیز آماده است، ماساژ را شروع می‌کنیم.

  1. ابتدا هر 10 انگشت خود را بالای ابروهایتان قرار دهید و مطابق عکس پیشانی را از محل رویش مو تا بالا ماساژ دهید؛ ماساژ را با ملایمت انجام دهید و مراقب باشید که فشاری به صورت وارد نکنید. 5 بار این حرکت را تکرار کنید.آموزش ماساژ صورت
  2. با کمک انگشتان شصت و اشاره با ملایمت ابروهایتان را نیشگون بگیرید؛ این حرکت برای رفع سردرد نیز مناسب است. 4 تا 5 بار برای انجام این حرکت کافی است.ماساژ
  3. حالا نوبت چشم‌هاست. انگشتان وسط و سوم هر دو دست را روی شقیقه‌هایتان بگذارید و به آرامی چند ثانیه این ناحیه را ماساژ دهید. بعد از آن انگشتان تان را زیر چشم از خارج آن به سمت بینی حرکت دهید. چند بار این حرکت را تکرار کنید سپس زیر ابروها را از داخل به بیرون ماساژ دهید. تمام این حرکات را به آرامی و با مداومت انجام دهید.ماساژ چشم
  4. انگشتانتان را از شقیقه‌ها تا سمت گردن ماساژ دهید. این حرکت عملکرد سیستم لنفاوی را بهبود می‌بخشد.
  5. همان طور که در تصویر مشاهده می‌کنید با استفاده از انگشت سوم و انگشت اشاره به صورت دایره ای ناحیه مشخص شده را ماساژ دهید.ماساژ صورت برای زیبایی
  6. مانند تصویر زیر انگشت اشاره و وسط را کنار هم قرار دهید؛ مانند حرف انگلیسی V، سپس دست ‌تان را 45 درجه به سمت پایین بچرخانید. چرخش دست باید به شکلی باشد که انگشت اشاره بالای لب و انگشت دیگر پایین لب قرار بگیرد. حالا پوست بالای لب را از دو طرف به سمت بیرون ماساژ دهید. 5 بار این حرکت را تکرار کنید.ماساژ اطراف لب
  7. کف دست راست را پایین گردن قرار داده و با ملایمت به سمت چانه ماساژ دهید. همین حرکت را با دست چپ نیز تکرار کنید. 5 بار برای انجام این حرکت کافی است.ماساژ گردن
  8. از ماساژ سر غافل نشوید از تمام انگشتان تان استفاده کنید و کف سر را به آرامی ماساژ دهید.
  9. ماساژ صورت به اتمام رسید؛ حالا چند نفس عمیق بکشید و تمام افکار بد و مزاحم را از ذهن تان دور کنید.

 

ممنون که با اورلی همراه بودید؛ امیدواریم این مقاله اطلاعات مفیدی از ماساژ صورت در اختیارتان قرار داده باشد. اورلی دارنده بهترین شمع‌های ماساژ است. برای کسب اطلاعات بیشتر یا خرید شمع ماساژ می‌توانید با همکاران ما در ارتباط باشید.

  

 

 

 

به گفتگو بپیوندید