رد کردن لینک ها

یوگا برای متخصصین ماساژ درمانی

درمانگران غالباً در مراقبت از دیگران، خود مراقبتی را در اولویت کمتری قرار می‌دهند و در نتیجه احتمالا استهلاک ایجاد می‌شود. البته افزایش خودآگاهی و مراقبت از خود می‌تواند این الگوی منفی را معکوس کند تا هم درمانگر و هم بیمار سود ببرند. اگر متخصصان ماساژ درمانی که برای مراجعین وقت صرف می‌کنند، به حفظ یک برنامه خود مراقبتی محکم توجه نکنند، می‌توانند در معرض خطر استهلاک و جراحات نیز قرار گیرند. از جمله روش های خود مراقبتی می توان به یوگا اشاره نمود.

تعریف مسئله

زمانی که ماسور مداوما با افراد کار می‌کند باعث می‌شود برخی از ماهیچه‌ها سخت‌تر کار کنند و برخی دیگر ضعیف‌تر شوند. حرکات تکراری همچنین می‌تواند بر قدرت و انعطاف پذیری او تأثیر بگذارد. به این منظور می‌توان برای مراقبت از خود به روش‌های مختلفی از جمله یوگادرمانی رو آورد.

اگرچه یوگا در درجه اول به عنوان مجموعه‌ای از وضعیت‌های بدن (Asana) شناخته شده است، اما به طور سنتی آن را به عنوان یک روش ذهن درمانی به حساب می‌آورند، نه فقط یک تمرین برای بدن. متن اصلی یوگا The Yoga Sutras از Maharishi Patanjali گرفته شده است. تعریف کلاسیک یوگا از ساتورا دوم مشتق می‌شود:  در انگلیسی، این ترجمه به صورت “یوگا فعالیت ذهن” است.

در غرب، یوگا در درجه اول با موقعیت‌های مختلف بدنی همراه است. اما به طور سنتی شیوه‌های تنفس و تکنیک‌های مراقبه‌ای ساده که حالات مختلفرا تشکیل می‌دهند، جزء لاینفک تمرین یوگادرمانی محسوب می‌شوند.

تحقیقات روی یوگادرمانی آن را به عنوان ابزاری ارزشمند برای مراقبت از خود در راستای کمک به درمانگران در افزایش استقامت، جلوگیری از استرس جسمی، کاهش التهاب، گسترش دامنه حرکت، ایجاد قدرت و در نهایت افزایش طول عمر شغلی اثبات نموده است.

بسیاری از متخصصان ماساژ درمانی و معلمان یوگا به طور یکسان قبول دارند که آمیختن این دو روش به صورت یک حرفه به طور طبیعی مسیر حرفه‌ای آنها را طی می‌کند و می‌تواند به رشد کسب و کار آنها کمک کند.

دانش یوگا

کایلا تاتمن، مربی یوگا و ماساژ درمانی در شهرستان ساسکس، دلاور، علاوه بر مزایای جسمی خودمراقبتی خود، مانند قدرت و استقامت که به یوگا اعتبار می‌بخشد تا بتواند ارتباط ذهنی عمیقی با بدنش برقرار کند. وی گفت: “در طول 60 دقیقه در کلاس یوگادرمانی، من روی خودم متمرکز هستم. ذهن من باعث می‌شود مثلاً حساسیت در ساعدم را بشناسد – شاید چیزی باشد که من نادیده گرفته‌ام یا به عنوان بخشی از کار قبول کردم. ”

هنگامی که شما آگاهی از بدن را پرورش می‌دهید، احساس راحتی در جایی که احساس می‌کنید از نظر جسمی ضعیف، ناراحت کننده یا احساس درد ناخوشایند هستید، آسان‌تر می‌شود. جفری مایرز، مربی یوگا و ماساژ درمانی در منطقه بوستون توضیح می‌دهد: “هنگامی که مسائل را تشخیص دادید، یک مربی یوگا می‌تواند شما را به سمت آنچه که باید تقویت شود و آنچه باید کشیده شود هدایت کند” راهنمایی کند.

یوگا یک روش مشابه اما متعادل‌تر در تمرین قدرتی است تا وزنه برداری. به عنوان مثال، سطح مناسب یوگا باعث می‌شود تا بدن شما بتواند فعالیت‌های روزانه مانند بلند کردن، خم شدن و حرکت‌های مکرر را که با ماساژ درمانی انجام می‌شود انجام دهد.

استفاده همگام یوگا و ماساژ درمانی برای ترویج آمادگی جسمانی است. این یک همگامی بین یوگادرمانی و ماساژ درمانی است. هر دو روش متکی بر آگاهی کامل از مکانیک بدن هستند و این همپوشانی مکمل آنچه را که ماساژ درمانی و مربی یوگا می‌توانند به تنهایی انجام دهند عمیق‌تر می‌کند.

حرکت رو به جلو

یک متاآنالیز، به بررسی تأثیرات یوگادرمانی و توانایی آن در افزایش کیفیت زندگی، جزئیات چگونگی ارتقاء یوگا قدرت، استقامت و انعطاف پذیری می‌پردازد.

یک مطالعه با بررسی 90 نفر مبتلا به کمردرد مزمن، نشان داد که شرکت کننده‌هایی که یوگا Iyengar (نوعی یوگای هاتا) را تمرین می‌کردند بعد از شش ماه از ناتوانی، درد و افسردگی کمتری برخوردار بودند. در یک مطالعه دیگر، تاثیر یوگا را بر 228 بزرگسال بالغ که دارای کمردرد مزمن بودند، با تمرینات کششی معمولی مقایسه کردند. نتایج نشان داد که یوگا و کشش در جهت بهبود عملکرد و کاهش علائم ناشی از کمردرد مزمن موثر واقع شده‌است.

بررسی بالینی تصادفی حاکی از آن است که 313 بزرگسال مبتلا به کمردرد مزمن، 12 کلاس هفتگی یوگا، با ترکیبی کامل از ورزش بدنی، تمرکز ذهنی، خودآگاهی و آرامش، عملکرد بهتری نسبت به دریافت ” مراقبت‌های پزشکی معمول” دریافت کردند.

از کجا شروع کنیم

همه کلاس‌های یوگا به طور یکسان برگزار نمی‌شوند و به همین دلیل کاترین شفر، مربی یوگادرمانی و ماساژ درمانی در اوکلند کانتی در میشیگان، تأکید می‌کند که نوع یوگا و معلمی که شما انتخاب می‌کنید برای مراقبت از خود جامع و ایمن ضروری است. بعضی از اقدامات یوگادرمانی بیشتر شبیه ژیمناستیک یا یک تمرین روزمره است، که ممکن است خیلی سریع یا سرسخت باشد و در نتیجه ممکن است استرس زیادی به بدن متخصص ماساژ درمانی وارد کند – به خصوص ستون فقرات، باسن، شانه‌ها و مچ دست.

در مورد معلم مناسب یوگادرمانی، به دنبال کسی باشید که با روش درمانی بیشتری آموزش دیده و تجربه زیادی داشته باشد. بسیاری از معلمان یوگادرمانی چیزهای زیادی درباره آناتومی نمی‌دانند، بنابراین کلاس آنها ممکن است بیشتر در دستیابی به حرکات دشوار تمرکز داشته باشد. اندازه کلاس نیز موردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. کلاسهای بزرگ ممکن است سرگرم کننده و پرانرژی باشند، اما اگر می‌خواهید دستورالعمل فردی‌تری داشته باشید، بهتر است کلاس کوچکتر پیدا کنید یا جلسه خصوصی بگیرید.

مزایای کشش یوگا

به نظر می‌رسد که یوگادرمانی نه تنها یک کمک خوب برای مراقبت از متخصص ماساژ درمانی است بلکه می‌تواند وسیله‌ای برای رونق کسب و کار او نیز باشد. به دلیل همپوشانی دانش و آموزش، یوگا را “یک روش درمانی تلیقی” توصیف می‌کنند.

دنبال کردن مشاغل دوگانه – به عنوان یک ماساژ درمانی و معلم یوگادرمانی – بین درمانگر و مشتری نیز اعتماد ایجاد می‌کند. یوگادرمانی یک رویکرد چند جانبه برای پیشبرد حرفه شما است. در سطح خودمراقبتی، به ایجاد قدرت، استقامت و آگاهی عمیق در مورد آنچه بدن شما برای رسیدن به اوج کارایی حرفه‌ای نیاز دارد کمک می‌کند. و پر انرژی در مورد ماساژ درمانی کمک می‌کند. اگر چنین احساسی در مورد شغل خود دارید، باید درست آن را انجام دهید.

∇∇∇∇∇

اورلی با هدف ارائه بهترین تجربه ماساژ به شما، طیف گسترده ای از روغن های صد در صد طبیعی اورلی را دارا می‌باشد. برای خرید یا کسب اطلاعات با همکاران مجرب ما تماس حاصل فرمایید.

راه های ارتباطی

به گفتگو بپیوندید