رد کردن لینک ها

آیا ماساژور سر کارایی دارد؟

با اینکه بسیاری از متخصصان پوست استفاده از ماساژورهای سر را به شکل روتین برای هر فرد توصیه می‌کنند اما برخی دیگر بر این باورند که ماساژ پوست سر با نوک انگشتان دست نیز به همان اندازه می‌تواند تاثیرگذار باشد. امروزه در دنیا انواع و اقسام ماساژورها وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای ماساژ قسمت‌های مختلف بدن استفاده کرد.

به شکل معمول ابزارهای ماساژور سر به شکل دستی شامل انواعی از برس‌ها یا وسیله ‌های ماساژ لاستیکی سبک هستند. با این حال، دسته ‌ای از ماساژورها هم هستند که برای استفاده در ناحیه‌ خاصی از بدن طراحی و تولید شده ‌اند. یکی از این نوع ماساژورها ماساژور سر است. ماساژورهای سر طرح ‌های متنوعی دارند که برخی از آن ‌ها به شکل دستی قابل استفاده هستند و برخی دیگر دیجیتالی هستند یا همانند کلاه ایمنی بر روی سر قرار می‌گیرند.

ماساژور سر چیست؟

ماهیت ماساژور سر
ماساژورهای سر به دستگاه ‌هایی گفته می‌شود که با هدف تحریک عضلات سر طراحی شده ‌اند. اکثریت ماساژورهای سر وزن بسیار کمی داشته و بدون سیم هستند. به همین دلیل اگر ماساژور سر شما از نوع دستی باشد به راحتی می‌توانید آن را به دست گرفته و سر خود را ماساژ بدهید.

اصل کارکرد ماساژورهای سر این است که بتواند ماهیچه‌های موجود در سر شما را تحریک کند و به این ترتیب حس آرام‌ بخشی را به شما منتقل کند. ماساژورهای برقی یا به اصطلاح الکترونیکی می‌توانند همین کار را با استفاده از سری های ماساژ که بر روی دستگاه ماساژور نصب می‌شود انجام دهند. سری ها یا پدهای ماساژور سر، اشکال و اندازه‌های مختلفی دارند و بیشتر آن‌ها قابل تعویض هستند به این معنی که شما می‌توانید از طریق تغییر سری های مختلف انواع روش‌های ماساژ سر را امتحان کنید.

پدهای ماساژورهای برقی سر چطور کار می کنند؟

از جمله رایج‌ترین انواع پدهای دستگاه ‌های ماساژور برقی، پدهای دایره‌ای شکل هستند که دارای گره‌ها و برآمدگی‌هایی بر سطح خود است که در هنگام ماساژ با سر شما تماس پیدا می‌کنند. معمولا جنس این پدها از سیلیکون است که به راحتی می‌توانند در میان موهای سر حرکت کنند و در هنگام ماساژ سر استفاده از ماساژور را آسان می‌کنند. ماساژورهای سر برقی در هنگام استفاده قابلیت تنظیم سرعت ارتعاش را دارند و به شما امکان می‌دهند تا بتوانید از آن‌ها بر روی پوست سر با سرعتی که احساس راحتی می‌کنید استفاده کنید.

 

هم چنین بخوانید: ماساژور پا مبارزی قوی در مقابل التهابات

 

آشنایی با انواع حرکت‌های ماساژور سر

استفاده از ماساژور سر
حرکت ‌های ماساژور سر چه در دستگا‌ه های دستی و چه در دستگاه‌ های برقی حالت‌های متنوعی دارد که از جمله مهمترین حرکت ‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

حرکت ورز دادن: در این حرکت دستگاه ماساژور به آرامی پوست سر را فشرده می‌کند.

حرکت لرزشی: این نوع حرکت در ماساژورهای برقی سر وجود دارد که به طور معمول در انواع ماساژورهای سر کلاهی دیده می‌شوند.

حرکت پرکاشن: این نوع حرکت تنها مختص به ماساژور برقی سر است که با حرکتی بسیار سریع با ضربات مکرر انجام می‌شود.

حرکت ضربه زدن: در این حرکت نیز عضلات سر و ماهیچه‌های آن تحریک می‌شوند.

مزایای ماساژور سر

فواید ماساژور سر
همگی ما دلایل زیادی برای استفاده از ماساژور سر داریم، نه تنها به دلیل توصیه پزشکان بلکه صرفا به دلیل تعداد مزایای بسیار مفیدی که این فرآیند برای هر فردی می‌تواند فراهم کند. استفاده از ماساژور سر مزایای بی‌شماری دارد که می‌تواند شامل مزایای فیزیکی همچون تقویت و رشد مو یا جلوگیری از شوره زدن سر شود و یا به مشکلاتی ذهنی همچون بی‌خوابی و میگرن کمک کند.

در نهایت شاید مهم‌تر از همگی این موارد، قابلیت آرامش‌بخشی عضلات است که می‌تواند به راحتی هر فردی را در رهایی از استرس و اضطراب کمک کند. مزایای استفاده از ماساژور برای پوست سر برای هر فردی می‌تواند تا حدی گسترده و متنوع باشد که در اینجا با تعدادی از مهمترین مزایای استفاده از ماساژور سر آشنا می‌شویم:

بهبود سر درد و میگرن

شاید یکی از اصلی‌ترین دلایل میگرن و سردرد منقبض شدن عضلات سر و مغز باشد و از آن‌ جایی که ماساژور سر در شل کردن عضلات کمک کننده است و می‌تواند به از بین بردن تنش درون عضلات کمک کند به خوبی یکی از راهکارهای درمان درد میگرن و سر درد به شمار می‌رود. افرادی که به میگرن مبتلا هستند می‌توانند با استفاده از ماساژور سر هم تعداد دفعات گرفتگی و هم شدت میگرن خود را محدود کنند و همین امر در مورد سردردهای معمولی نیز در افراد مختلف صدق می‌کند.

درمان بی خوابی

ماساژور سر یکی از موارد بهبودی در افرادی است که از بی‌خوابی و الگوی خواب نامنظم رنج می‌برند. به این شکل که دستگاه‌های ماساژور سر چه به شکل دستی و چه به شکل برقی قادر هستند سطح آرامش فرد را افزایش دهند. حتی اگر بلافاصله قبل از خواب مورد استفاده قرار گیرند، می‌توانند ذهن فرد را در یک وضعیت آرام قرار داده و بدن او را در وضعیت داشتن یک خواب خوب شبانه قرار دهند.

کاهش استرس و تنش

از آنجایی که ماساژ با کاهش استرس ارتباط مستقیمی دارد به طور حتم ماساژورهای سر نیز می‌توانند نقش مهمی در کمک به افراد مبتلا به استرس ایفا کنند. شاید فکر کنید شل شدن ماهیچه‌ ها و عضلات نمی تواند تضمین کننده‌ تجربه نکردن استرس در افراد باشد اما قطعا می‌تواند به ایجاد یک چهارچوب ذهنی آرام‌ تر و کم اضطراب کمک کند.

کاهش شوره سر

داشتن شوره سر بسیاری از افراد را وادار به استفاده از انواع شامپوها و درمان‌های پوست سر کرده است. اما دلیل اینکه ماساژور سر به شما کمک می‌کند تا با این فرآیند مقابله کنید این است که وقتی از طریق ماساژورها پوست سر خود را ماساژ می‌دهید، روغن‌های طبیعی پوست سر شما به شکل یکنواخت‌تر و موثرتر در فولیکول‌های مو پخش می‌شوند. همین امر سبب شده تا به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی برای موهای شما عمل کرده و به کنترل شوره سر کمک کند.

ماساژور سر برای رشد مو

تحقیقات اخیر نشان داده است که انواع ماساژ مو سر به شکل‌های گوناگون می‌تواند به تحریک پوست سر و رشد مو کمک کننده باشد. همانطور که اشاره کردیم دستگاه‌های ماساژور سر قادر هستند علاوه بر پخش کردن روغن‌های طبیعی پوست سر، گردش خون در آن را نیز بهبود بخشند. پس استفاده از ماساژور سر موجب تغذیه بهتر در فولیکول‌های مو شده و در نتیجه موها را سالم‌تر، ضخیم‌تر و قوی‌تر نگه می‌دارد.

 

 

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید. اورلی دارنده طیف گسترده ای از انواع شمع های ماساژ با بالاترین سطح کیفیت می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا اطلاع از قیمت شمع ماساژ به وب سایت اورلی مراجعه کنید.

با اورلی در ارتباط باشید

 

به گفتگو بپیوندید