رد کردن لینک ها

آیا از عمق آسیب متخصص ماساژ درمانی می‌دانید؟

متخصص ماساژ درمانی یک شغل فیزیکی محسوب می‌شود و انجام مراقبت از خود لازمه دوام آن است. برای متخصصان ماساژ که تازه وارد این حرفه هستند، درک برخی از دلایل آسیب متخصص ماساژ درمانی اولین قدم پیشگیری است که می تواند سالها به حرفه آنها کمک کند.

در اینجا، ما در مورد برخی از رایج ترین دلایلی که منجر به آسیب متخصص ماساژ درمانی می‌شود و همچنین چگونگی ارزیابی مشکلات آنها صحبت خواهیم کرد.

ارزیابی ریسک: چه موقع آسیب متخصص ماساژ درمانی حاد است؟دلایل آسیب متخصص ماساژ درمانی

زور و نیرو بخشی از کار متخصص ماساژ درمانی به روشهای مختلف است. برخی بیشتر و برخی کمتر، مانند ماساژ بافت عمیق. با این وجود، به پیشگیری از آسیب متخصص ماساژ درمانی و مربی معتبر، روش‌هایی وجود دارد که می‌توان آسیب‌های احتمالی را کنترل نمود و باید به آنها توجه شود. بلند کردن پای مشتری در طول یک جلسه نمونه ای از کار طاقت فرسا است. یا سفر برای جلسه خود را از مکانی به مکان دیگر، اگر خانه مشتریان یا سایر محیط های کاری سفر می کنید.

هنگامی که متخصص ماساژ درمانی از بسیاری محدودیت‌ها و امکانات شغل خود آگاهی نداشته باشد، ممکن است آسیب دیده باشد از جمله شایع ترین اختلالات می‌توان به مشکلات اسکلتی عضلانی اشاره کرد. این آسیب ها معمولاً با علائمی مانند افزایش درد با حرکات، درد بدن، درد عضلات و خستگی همراه هستند. اختلالات اسکلتی عضلانی در اندام فوقانی شایع ترین مشکلات برای متخصص ماساژ درمانی بوده است. از جمله عواقب آن می‌توان به صدمات روتاتور کاف، تاندون مچ دست و تنوسینوویت، انگشتان محرک، آسیب های بورسا در شانه و آرنج نیز اشاره نمود.

هر زمان که فرد مشغول ماساژ گروه های بزرگ عضلانی باشد، باید مجبور به شکستن پیوندهایی شود که مشتری تحت مشکلات عمیق یا طولانی مدت بیمار است.

لین کرامر، یک متخصص ماساژ درمانی و متخصص پیشگیری از آسیب متخصص ماساژ درمانی است که بنا بر تجربه اذعان دارد ماساژ بافت عمیق باعث آسیب دیدگی در انگشتان دست ماسور نیز می شود.

حفظ سلامتی برای شغلی همیشگی

بدون شک قبلاً شنیده‌اید که فیزیک خوب بدن برای طول عمر شغلی مهم است. حالت های ناخوشایند مانند خم شدگی مچ دست، خم شدن یا افتادن بیش از حد روی میز و یا نگه‌داشتن سر و گردن در وضعیت نامناسب، ممکن است باعث ایجاد صدمات مختلفی شود که می تواند باعث شود یک متخصص، حرفه ماساژ درمانی را کنار بگذارد، به دلیل مشکلاتی از جمله درد کمر و کشیدگی گردن. برای متخصص ماساژ درمانی بسیار مهم است که از فیزیک بدن آگاه باشد، و همواره به حرکت خود ادامه دهد تا هیچ بار ایستایی وجود نداشته باشد.

یكی از شایع ترین صدمات مكرر در حرفه ماساژ درمانی، كمردرد به علت خم شدن است. به همین دلیل همیشه متخصص ماساژ درمانی باید سعی کند در صورت امکان حالت ایستاده و نشسته را خنثی قرار گیرد.  سندرم تونل کارپ، سوزن سوزن شدن یا ضعف ناشی از فشار روی اعصاب در دست و همچنین سندرم قطع شانه از جمله دیگر صدمات تکراری شایع است.

آسیب متخصص ماساژ درمانی در روتاتور کاف به دلیل کار بیش از حد شانه، کشش گردن ناشی از خم شدن سر در طول یک جلسه ماساژ و تاندون مچ دست از خم شدن مچ در هنگام اعمال بیش از حد فشار در همان زمان نیز از مشکلات بزرگ ناشی از حرکت تکراری جلسات ماساژ درمانی است.

برای جلوگیری از آسیب متخصص ماساژ درمانی در روتاتور، باید آرنج خود را نزدیک به بدن نگه دارد و مطمئن شود که میز او در ارتفاع مناسب تنظیم شده است. همچنین باید با حداکثر توان برای ممانعت از کشیدگی تاندون مچ دست، مچ دست خود را در حالت خنثی نگه دارد.

عوامل موثر در آسیب متخصص ماساژ درمانیارزیابی ریسک: چه موقع آسیب متخصص ماساژ درمانی حاد است؟

دانستن برخی از شایع ترین صدمات که متخصص ماساژ درمانی با آن مواجه است تنها نیمی از مسیر پیش رو است. متخصص ماساژ درمانی همچنین باید بتواند عادات کاری خود را صادقانه ارزیابی کند تا بتوانید در مواردی که ممکن است وارد عمل شود. به منظور پیشگیری یا محدود کردن احتمال آسیب متخصص ماساژ درمانی، باید دامنه تغییرات مشخص شوند.

آگاهی كلید شماره یک برای همه چیز در فضای كاری، زندگی در خانه و فعالیتهای خارج از كاری است. همه کارهایی که یک متخصص ماساژ درمانی به صورت روزانه انجام می دهد، از لباسشویی گرفته تا کار با رایانه یا تلفن گرفته تا باغبانی و پمپاژ گاز، همه فعالیت‌های روزانه نیاز به حرکات دست کوچک و ظریف دارد. آگاهی از وضعیت بدن برای پیشگیری از آسیب متخصص ماساژ درمانی، حیاتی است. این به او کمک می کند تا حس خوبی نسبت به آنچه بدن او رخ می دهد، داشته باشد.

صدمات احتمالی قبلی مانند تصادفات رانندگی یا استخوانهای شکسته نیز مهم است که در مورد آسیب دیدگی اسکلتی عضلانی رخ داده‌اند. علاوه بر این، وضعیت سلامتی کلی، از جمله سلامت روان نیز باید در نظر گرفته شود.

عوامل موثر در آسیب متخصص ماساژ درمانی

فرکانس. در مورد تکنیک های ماساژی که در طول هفته استفاده می‌شوند باید بازنگری کرد. آیا اکثراً هر روز و با هر مشتری از همان تکنیک های ماساژ استفاده می شود؟ آیا برنامه متخصص ماساژ درمانی هر هفته یکسان است یا تفاوت دارد؟

مدت زمان. مدت زمان منظور فقط مربوط به طول جلسات ماساژ فردی نیست، اگرچه این قطعاً بخشی از معادله است. در واقع به طول جلسات ماساژ در هفته معین و اینکه چند روز در هفته جلسات ماساژ درمانی دارد بستگی دارد. اگر برنامه او تمام جلسات ماساژ 90 دقیقه ای پنج یا شش روز در هفته را شامل شود، باید در ارزیابی احساسی/فکری خود و در جایی که ممکن است نیاز به عقب کشیدن داشته باشید، بسیار هوشیار باشد تا در برابر صدمات احتمالی از خود محافظت کند.

شدت. منظور از شدت، نیروی مصرفی متخصص است. بنابراین متخصص ماساژ درمانی باید از مشتریانی که با آنها کار می کند آگاه باشد و سعی کند برنامه های خود را طوری تنظیم کند که مثلاً برای همه آنها ماساژ بافت عمیق را انجام ندهد. هنگام آماده شدن برای جلسات هر روز یا هفته خود، باید از قبل مشخص شود: چه تعداد مشتری در صف انتظار هستند یا به ماساژ بافت عمیق نیاز دارند؟ آیا در اکثر جلسات خود از کارهای عمیق استفاده خواهد شد یا کار سبکتر یا ترکیبی از ماساژ عمیق و سبک تر وجود دارد؟

عوامل ترکیبی آسیب‌رسان. بسیاری از مواقع، عوامل آسیب‌زا با هم همپوشانی دارند، خواه در جلسات ماساژ فردی یا برنامه هفتگی متخصص ماساژ درمانی. به عنوان مثال، نیرو و حرکت تکراری می تواند باعث شرایط مشابه باشد.

دلایل آسیب متخصص ماساژ درمانیاهمیت مراقبت از خود برای طول عمر شغلی قابل اغماض نیست. هنگامی که متخصصین ماساژ به بعضی از شایع ترین دلایل آسیب در این حرفه توجه نمی کنند، خطر آسیب متخصص ماساژ درمانی افزایش می یابد. این نه تنها برای خود متخصص بد نیست بلکه برای مشتریانی که بخشی از روال سلامتی آنها به ماساژ درمانی نیز وابسته است، حائز اهمیت خواهد بود.

ŌŌŌŌŌ

 ممنون که با اورلی همراه بودید. امیدواریم این مقاله اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار داده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر یا خرید شمع های ماساژ با عطر طبیعی با همکاران مجرب ما در ارتباط باشید.

به گفتگو بپیوندید