رد کردن لینک ها

آشنایی با لوسیون ماساژ برای داشتن یک ماساژ دلچسب

فرآیند ماساژ به تنهایی آرامش و شادابی را برای بدن به همراه می‌آورد اما استفاده از انواع لوسیون‌ ها در حین ماساژ می‌تواند به دلچسب بودن این فرآیند کمک کند. شاید برخی افراد حتی دریافت ماساژ بدون کمک هیچ روان‌کننده‌ای را خشک و نه چندان خوشایند بدانند. برای بیشتر افرادی که از خدمات انواع ماساژ درمانی استفاده می‌کنند به همراه داشتن یک روغن، لوسیون، ژل یا کرم برای تجربه کردن موثر و آرامش بخش ضروری است.

مزایای لوسیون ماساژ

لوسیون ماساژ چیست

ایجاد لغزندگی بر روی سطح پوست

گاهی اوقات انجام یک ماساژ خشک برای فرد به دلیل ایجاد اصطکاک سطح پوست ممکن است ناخوشایند و شاید کمی دردناک باشد. در این موارد نقش لوسیون‌ ماساژ این است که به عنوان یک روان‌ کننده عمل کند و به دست ماساژور اجازه می‌دهد تا بدون اصطکاک بر روی پوست مراجعه کننده حرکت کند. آن ‌چه در مورد لوسیون ‌های ماساژ عالی به نظر می‌رسد این است که می‌توانید میزان لغزندگی برای سطوح اصطکاک بدنی را انتخاب کنید. به این معنی که برای ماساژ‌های بافت عمیق که اصطکاک بیشتری ایجاد می‌کنند و نیاز به لغزندگی بیشتر است می‌توان از لوسیون ‌های با غلظت بیشتر استفاده کرد و برای ماساژ‌های سبک ‌تر می‌توان از لوسیون‌ های سبک ‌تر استفاده کرد.

مرطوب‌کننده ‌ای شگفت‌انگیز

در حین ماساژ، وقتی از لوسیون ‌ها بر روی پوست استفاده شود اجازه‌ تبخیر شدن رطوبت پوست را نمی‌دهد و به‌ عنوان یک سد محافظ بر روی پوست عمل کرده و رطوبت را در پوست نگه می‌دارد. این خاصیت لوسیون ماساژ بسیار مهم است به خصوص برای ماه‌ های سرد زمستان که پوست خشک و پوسته پوسته می‌شود این لوسیون‌ ها می‌توانند آبرسانی اضافی به پوست انجام دهند.

خریدی به‌ صرفه

به دلیل قوام غلیظ هر لوسیون ماساژ، نه تنها با استفاده از آن ‌ها مقدار کمتری در حین ماساژ مصرف می‌کنیم بلکه هزینه کمتری هم پرداخت می‌کنیم و نیاز به خرید تعداد زیاد از این لوسیون‌ های ماساژ نداریم.

نکته‌ مثبت دیگر لوسیون ماساژ این است که با تغییر فصل می‌توانید نوع لوسیون ‌ها را هم تغییر دهید برای مثال در فصل تابستان می‌توانید ماساژ را با لوسیون ‌های سبک ‌تر و در زمستان با لوسیون‌ های غلیظ‌ تر انجام دهید. پس در هنگام انتخاب یک لوسیون روان کننده برای ماساژ، محصولی مرطوب‌کننده، ماندگار، بدون لک با صرفه‌جویی در هزینه‌ها را خریداری کنید.

لوسیون ماساژ بهتر است یا روغن‌ ماساژ؟

شاید در زمان گرفتن ماساژ به این فکر کنید که استفاده از لوسیون بهتر است یا روغن؟ باید گفت که از منظر سلامتی پوست، روغن و لوسیون هر کدام فواید مفید مختص به خود را دارند. با فرض این‌ که درمانگران ماساژ دهنده در زمان ماساژ از لوسیون ‌های عاری از محصولات نفتی یا سایر مواد شیمیایی مضر استفاده می‌کنند پس در حقیقت روغن و لوسیون در ماساژ هر دو یک عملکرد را ارائه می‌کنند.

البته اگه خودتان قصد دارید از لوسیون ماساژ موجود در داروخانه‌ ها در حین ماساژ استفاده کنید توجه داشته باشید که برخی برندهای لوسیون‌ های ماساژ حاوی مواد شیمیایی مصنوعی یا سمی هستند پس مراقب باشید که آن ‌ها را خریداری نکنید. اما در مراکز درمانی ماساژ درمانگرها در هنگام تهیه‌ محصولات پوستی بسیار حساس هستند و به شکل کلی از خرید هر گونه مواد شیمیایی مصنوعی اجتناب می‌کنند. بنابراین لوسیون ‌های ماساژ موجود در مراکز ماساژ درمانی کاملا ارگانیک و سالم هستند و هر مراجعه کننده با خیالی آسوده برای دریافت ماساژ از آن ‌ها می‌تواند استفاده کند.

در مقابل استفاده از روغن‌ ها برای ماساژ علاوه بر این ‌که رطوبت پوست را حفظ کرده و همچون سدی در برابر چربی پوست محافظت می‌کند قدرت لغزندگی زیادی دارد. از سوی دیگر چون بیشتر روغن‌ های طبیعی برای ماساژ غیر کومدون زا هستند و منافذ پوست را مسدود نمی‌کنند پس به راحتی از آن‌ها بر روی پوست می توان استفاده کرد.

البته باید توجه داشته باشید که اگر در حین ماساژ از روغن‌ های صنعتی یا ناخالص استفاده شود موجب جوش زدن و التهاب پوست پس از انجام ماساژ می‌شود. از آن‌ جا که روغن سریع ‌تر گرم می‌شود، بنابراین در زمان استفاده از آن در ماساژ گرم کردن آن و استفاده بر روی پوست آسان‌ تر است. اما از سوی دیگر خیلی از مراجعه‌کنندگان به دلیل احساس چربی زیاد روغن ‌های ماساژ و غلیظ بودن آن ‌ها تمایلی به استفاده برای ماساژ ندارند از این رو از ماساژور خود درخواست می‌کنند تا از لوسیون ماساژ برای آن‌ ها استفاده کند.

 

حتما بخوانید: آشنایی با کوکتل پدیکور و مزایای آن

 

مزایا و معایب لوسیون ماساژ

در خصوص مزایای استفاده از لوسیون‌ ها در حین ماساژ می‌توان گفت که:

استفاده از آن‌ ها در حین ماساژ با نفوذ به پوست، خاصیت آبرسانی و نرمی آن را فراهم می‌کنند.

برخی از مراجعه ‌کنندگان ماساژ درمانی بر این باورند که استفاده از لوسیون ماساژ می‌تواند به پوست آن‌ ها کمک کند تا جوان ‌تر به نظر برسد.

به شکل معمول لوسیون‌های ماساژ دارای ویتامین‌ها و ترکیبات مفیدی ازجمله ویتامین D، آلوئه ورا، کره شی‌باتر، ویتامین E و کراتین بوده که همگی این‌ها برای پوست بسیار مفید هستند.

استفاده از لوسیون ماساژ به آن دسته از افرادی که پوست آسیب دیده دارند توصیه می‌شود زیرا مواد مغذی موجود در این لوسیون ‌ها می‌تواند رطوبت از دست رفته‌ پوست این افراد را جایگزین و شرایط پوستی آن ‌ها را التیام بخشد.

در خصوص معایب استفاده از لوسیون‌ های ماساژ هم می‌توان گفت:

تعداد زیادی از برندهای لوسیون‌ در بازار وجود دارند که حاوی مواد شیمیایی یا پارابن و مواد عطری مضر هستند.

اغلب لوسیون ‌های ماساژ که در ظروف پلاستیکی قرار دارند وقتی روی پوست مالیده می‌شوند احساس سردی ایجاد می‌کنند و ماساژورها نمی‌توانند آن ‌ها را برای ماساژ گرم کنند.

 

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید. اورلی دارنده طیف گسترده ای از انواع شمع های ماساژ با بالاترین سطح کیفیت می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا اطلاع از قیمت شمع ماساژ به وب سایت اورلی مراجعه کنید.

با اورلی در ارتباط باشید

 

به گفتگو بپیوندید