رد کردن لینک ها

روغن آرگان معجزه‌ای از دل طبیعت

به روغن برگرفته شده از هسته ‌های درختان مراکشی روغن آرگان گفته می شود. روغن ارگان از لحاظ تاریخی یکی از پایه‌های اصلی مراقبتی از پوست و مو زنان مراکشی بوده است. این روغن همچنین به شیوه‌ سنتی در مراکش در کلیه فرآیندهای پخت و پز و آرایشی هم به شکل موضعی و هم به صورت خوراکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هسته ‌های گیاه آرگان در فرآیند پرس سرد به روغن آرگان تبدیل می‌شوند. از این رو که این روغن سرشار از اسیدهای چرب، ویتامین E و رطوبت رسان است به عنوان تغذیه کننده‌ خوب پوست و مو از آن یاد می‌شود. علاوه بر این به دلیل خاصیت ضد التهابی قوی، این روغن می‌تواند به تسکین تورم، تحریک و سایر التهابات پوستی کمک کند.

خواص روغن آرگان

فواید روغن آرگان

 

محافظت پوستی در برابر آسیب نور خورشید

در درون روغن آرگان فعالیت‌های آنتی اکسیدانی وجود دارد که از پوست در برابر آسیب رادیکال‌های ناشی از نور خورشید حفاظت می‌کند به ‌طوری‌ ‌که استفاده‌ موضعی از این روغن در دراز مدت، حتی به جلوگیری از پیشرفت سرطان‌های پوستی شبیه به ملانوم کمک می‌کند.

روغن آرگان به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد به تسکین قرمزی و تورم در سطح پوست کمک می‌کند و از سوی دیگر با مرطوب کردن پوست درد ناشی از آفتاب سوختگی را به حداقل می‌رساند. برای درمان آفتاب سوختگی بهتر است بعد از حمام یا دوش گرفتن از روغن آرگان بر روی سطح پوست استفاده کنید. برای گرفتن نتیجه‌ بهتر می‌توانید دو بار در روز، صبح و شب قبل از رفتن به رختخواب از آن بر روی پوست آفتاب سوخته استفاده کنید.

مرطوب کننده‌ طبیعی برای پوست

از این روغن اغلب در لوسیون‌ ها، انواع صابون‌ ها و نرم‌کننده ‌های پوست و مو استفاده می‌شود. به دلیل منبع سرشار از ویتامین E می‌تواند به خوبی به رطوبت رسانی پوست کمک کند.

بهبود دهنده برخی بیماری ‌های پوستی

هر قطره از روغن آرگان خالص حاوی خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی گوناگونی است که در هر صورت به کاهش علائم بیماری ‌های التهابی پوست ازجمله پسوریازیس و روزاسه کمک می‌کند.

آکنه پوستی

از آن‌ جا که آکنه‌ پوستی در نتیجه‌ هورمون اضافی ایجاد می‌شود پس روغن گیاه آرگان می‌تواند به درمان انواع مختلف آکنه کمک کرده و پوستی صاف و آرام به شما هدیه دهد.

بهبود عفونت ‌های پوستی و زخم ‌ها

روغن آرگان به دلیل داشتن خواص ضد باکتریایی بهترین درمان سنتی برای عفونت‌ های پوستی است. همچنین ترکیب قوی آنتی اکسیدان‌ ها و ویتامین E موجود در روغن آرگان به بهبود سریع زخم‌ ها و بریدگی ‌ها کمک می‌کند.

کاهش ترک‌های پوستی

ترک‌های روی پوست در زمان تغییر وزن تجربه‌ای ست که هر کسی ممکن است آن را در زندگی تجربه کند و یا برای خانم‌ ها در دوران بارداری بسیار شایع هستند اما یافته ‌های محققان نشان داده است که روغن آرگان قادر است تا خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود ببخشد و به پیشگیری و درمان زود هنگام ترک‌ های سطح پوست کمک کند. طبق گفته ‌های آن ‌ها اگر حداقل روزی دو بار هر فرد از روغن آرگان به شکل مستقیم بر روی ناحیه‌ ترک ایجاد شده استفاده کند احتمال کم‌تر شدن آن‌ها وجود دارد.

آیا می ‌توان از روغن آرگان برای ماساژ بدن استفاده کرد؟

اگر به دنبال یک روغن برای یک ماساژ آرامش ‌بخش و دلپذیر هستید، روغن آرگان می‌تواند یکی از بهترین انتخاب ‌های شما باشد. در مراکز ماساژ درمانی متخصصان این حوزه به شکل معمول از روغن آرگان نوعی روغن ماساژ موثر می ‌سازند که به خوبی می‌ تواند دردهای مفصلی و عضلانی مراجعین را تسکین دهد.

از سوی دیگر به دلیل سبک بودن قادر است تا با سایر روغن ‌های اصلی و خالص تسکین دهنده که برای ماساژ درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند ترکیب شده و نقش یک روغن حامل را بازی کند. این روغن به دلیل رقیق و سبک بودن به آرامی بر روی پوست بدن حرکت کرده و فرد احساس چرب بودن نمی‌کند. روغن گیاه آرگان را به راحتی می‌توان با سایر اسانس ‌های معطر ترکیب کرد با ما همراه باشید تا با چند دستور العمل عالی از نحوه استفاده روغن آرگان به عنوان روغن ماساژ آشنا شوید:

دستورالعمل‌ های ساخت روغن ماساژ از روغن آرگان:

1. در دستور اول می توانید 2 قاشق غذاخوری از روغن آرگان خالص را با 2 قاشق غذاخوری از روغن نارگیل به همراه 10 قطره اسانس اسطوخودوس با هم ترکیب کنید. پس از مخلوط شدن همه مواد با هم از روغن ترکیب شده برای ماساژ بدن استفاده کنید.
2. در دستور دوم می‌توانید 2 قاشق غذاخوری از روغن آرگان خالص را با 2 قاشق غذاخوری از روغن کرچک به همراه 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با هم ترکیب کنید. روغن ترکیبی به دست آمده به دلیل داشتن روغن کرچک خاصیت ضدالتهابی هم دارد و به طور موثر می‌تواند در حین ماساژ درد مفاصل و آرتریت را تسکین دهد.
3. در دستور سوم می‌توانید 2 قاشق غذاخوری از روغن گیاه آرگان را با 2 قاشق غذاخوری از روغن بادام شیرین به همراه 10 قطره اسانس نعناع یا اکالیپتوس را با هم ترکیب کنید. اضافه کردن روغن نعناع یا اکالیپتوس به روغن ترکیبی موجب ایجاد یک اثر تسکین دهندگی برای بدن شده که موجب تسکین فوری دردهای بدن حین ماساژ می‌شود.

 

پیشنهاد ویژه: ماساژ لاغری چیست و چه فوایدی دارد؟

 

عوارض روغن آرگان

روغن آرگان
برای استفاده از روغن آرگان بر روی بدن حتما از تست آلرژی استفاده کنید به این معنی که مقدار کمی از روغن را بر روی یک ناحیه از بدن مثل بازوها بمالید و اگر دچار قرمزی و سوزش نشدید از آن استفاده کنید. قبل از استفاده از روغن به شکل کلی برای بدن منتظر واکنش 24 ساعته تست آلرژی خود باشید تا در صورت بروز قرمزی، خارش یا پوسته پوسته شدن، آن را فورا بشویید و مصرف را قطع کنید.

 

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید. اورلی دارنده طیف گسترده ای از انواع شمع های ماساژ با بالاترین سطح کیفیت می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا اطلاع از قیمت شمع ماساژ به وب سایت اورلی مراجعه کنید.

با اورلی در ارتباط باشید

 

به گفتگو بپیوندید