رد کردن لینک ها

با ماساژ شیاتسو و فواید شگفت انگیز آن آشنا شوید

ماساژ شیاتسو یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین سبک‌های ماساژ جهان محسوب می‌شود و دارای فواید بی شماری است. این ماساژ در کشور ژاپن ابداع شده است و برخی از مردم آن را به عنوان ماساژ ژاپنی نیز می‌شناسند.

ماساژ شیاتسو با استفاده از فشار انگشتان انجام می‌شود اما برخی اوقات ماسور از کف دست، بازوها و حتی پا نیز برای ماساژ استفاده می‌کند.

اورلی در این مقاله قصد دارد شما را با ماساژ شیاتسو، فواید و نحوه انجام آن آشنا کند پس اگر تمایل دارید که درباره این سبک ماساژ اطلاعات بیشتری بدست آورید، این مقاله را از دست ندهید.

تاریخچه ماساژ شیاتسو

قدمت ماساژ شیاتسو به 2000 سال پیش و کشور ژاپن برمی‌گردد. ماساژ شیاتسو در ابتدا از یک ماساژ باستانی ژاپنی و تکنیک‌های طب فشاری گرفته شده است. شیاتسو( shiatsu) یک کلمه ژاپنی است و از دو کلمه تشکیل شده است: shi به معنای انگشت و atsu به معنی فشار.

ماساژ شیاتسو بر پایه انرژی چی به وجود آمده است؛ ژاپنی‌ها به این اصل اعتقاد داشتند که بدن از کانال‌های انرژی متعددی تشکیل شده است که به عضو و اندام‌های مشخصی مربوط می‌شوند. لمس و فشار نقاط خاصی از بدن، منجر به آزادسازی انرژی کانال‌ها شده که در نتیجه آن عملکرد اندام‌ها بهبود می‌یابد.

ماساژ شیاتسو

فواید ماساژ شیاتسو

  • کاهش استرس و تنش عصبی
  • افزایش گردش خون
  • تقویت و انعطاف پذیری ماهیچه‌ها و عضلات بدن
  • بهبود خلق و خو
  • افزایش تمرکز
  • تقویت سیستم دفاعی بدن
  • بهبود بیماری‌های مانند کمردرد، میگرن و آسیب‌های ورزشی
  • بهبود مشکلات تنفسی
  • رفع خستگی
  • افزایش آرامش

ماساژ شیاتسو چگونه انجام می شود؟

انجام ماساژ شیاتسو

معمولا در ماساژ شیاتسو نیازی نیست که لباس خود را از تن خارج کنید اما برای دسترسی بهتر ماسور به عضلات و ماهیچه‌های بدن، بهتر است که لباس راحتی به تن داشته باشید.

ابتدا فرد ماساژ دهنده از شما در رابطه با شرایط جسمی و بیماری یا مشکلی که دارید، سوالات مختلفی می‌پرسد؛ این کار به او کمک می‌کند که با آگاهی بیشتری ماساژ را انجام دهد و تکنیک‌های آن را به درستی انتخاب کند.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید انتخاب یک ماساژور شیاتسو است اما ماساژور شیاتسو چیست؟ این اصطلاح به فردی که این سبک ماساژ را انجام می‌دهد اطلاق می شود. ماساژ شیاتسو یک ماساژ تخصصی است و فردی که در این حیطه فعالیت دارد لازم است اطلاعات دقیق، کامل، حرفه ای و کاملا تخصصی داشته باشد.

در این سبک ماساژ از روغن و یا شمع ماساژ استفاده نمی‌شود و ماسور با استفاده از انگشتان، کف دست، بازوها و با اعمال حرکات کششی و فشاری ماساژ را اعمال می‌کند. برای راحتی و آرامش بیشتر ممکن است از انواع شمع‌های معطر، اسانس، عود یا پخش موسیقی ملایم در فضای اتاق ماساژ استفاده شود.

نکته: پیش از ماساژ از مصرف غذا، ورزش کردن، مصرف نوشیدنی‌های الکلی و ورزش کردن خودداری کنید.

پیشنهاد ویژه: با ماساژ تایلندی و فواید بی نظیر آن آشنا شوید

ماساژ شیاتسو برای همه افراد مناسب است؟

اگر ماساژ توسط فرد آگاه و باتجربه و به درستی انجام شود، خطری به همراه نخواهد داشت اما بهتر است برای جلوگیری از هر آسیبی اگر به مشکل یا بیماری خاصی مبتلا هستید پیش از تجربه هر سبکی از ماساژ با پزشک خود مشورت کنید.

 اما به طور کلی ماساژ شیاتسو برای افراد مبتلا به صرع یا فشارخون بالا و بیماران قلبی و سرطانی توصیه نمی‌شود هم چنین برخی افراد مانند خانم‌های باردار و آن‌هایی که دچار بیماری‌ها و عفونت‌های پوستی هستند بهتر است از انجام ماساژ خودداری کنند.

 

ممنون که با این مقاله همراه بودید. اورلی دارنده بهترین شمع های ماساژ با بالاترین سطح کیفیت می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمایی یا خرید شمع ماساژ با همکاران مجرب ما تماس حاصل فرمایید.

از طریق اینستاگرام با ما در ارتباط باشید

 

به گفتگو بپیوندید