رد کردن لینک ها

با فواید ماساژ پا آشنا شوید

در لحظات پایانی یک روز خسته‌کننده‌ کاری چه چیزی بیشتر از یک ماساژ پا می‌تواند احساس آرامش را در شما زنده کند. فواید ماساژ پا برای شما این است که استرس و درد در ناحیه‌ کف و ساق پاها به شدت کاهش یافته و موجب آرامش و آسودگی خیال می‌شود.

ماساژ درمانی به طور کلی شامل تکنیک‌های مختلفی برای سلامتی است که این تکنیک‌ها در حالت سنتی روی آرامش عضلات و مفاصل تمرکز دارد و در طب فشاری بر روی بهبود سلامت عمومی بدن و اعمال انرژی بر روی نقاط خاص تاثیر گذار است. از سویی دیگر در تکنیک آروماتراپی با کمک روغن‌ های معطر و پخش موسیقی با تحریک حواس چندگانه، عنصر آرامش‌ را به بدن هدیه کرده و با تکنیک رفلکسولوژی و ماساژ نواحی خاصی از پا موجب بهبود عملکرد اندام‌های داخلی می‌شوند.

فواید ماساژ پا برای سلامتی

فواید ماساژ پا

شاید اولین و حیاتی‌ترین فایده‌ای که ماساژ منظم پاها در بهبود سلامت کلی بدن دارد تسریع گردش خون و افزیش خون‌رسانی باشد. تا به حال به این نکته توجه کرده‌اید که وقتی نقطه‌ای از بدن خود را مالش می دهید پس از مدتی کوتاه قرمز می شود. ماساژ دادن بافت‌ها و نقاط مختلف بدن هم از این قاعده مستثنی نیست که با تحریک جریان خون در آن ناحیه از بدن به خون رسانی بیشتر کمک می‌کند.

از دیگر فواید ماساژ پا برای بدن این است که عمر اندام‌های داخلی به دلیل بهبود خون رسانی تا حد زیادی افزایش یافته و موجب بهتر شدن حس کلی در بدن می‌شود. همچنین ماساژ پا بهترین انتخاب برای افرادی است که در زمستان از سردی پاهای خود رنج می‌برند.

از سویی دیگر در علم رفلکسولوژی به ما نشان داده شده که نواحی مختلفی از پا به طرز پیچیده‌ای به اندام‌ ها و بافت‌ های مختلف در کل بدن متصل هستند. به همین دلیل هم زمانی که یک ناحیه خاص از پاهایتان را ماساژ می‌دهید موفق به حذف سموم و افزایش جریان خون سالم به بقیه بدن خود می‌شوید.

خوشبختانه با افزایش گردش خون بدن ما با کاهش قابل‌ توجهی در فشار سیستولیک خود مواجه می‌شود و همین امر موجب کاهش فشار خون می‌شود. به طور حتم با تعریف واژه ” ادم “به عنوان تجمع مایع اضافی که در اثر وارد شدن یک ضربه ناگهانی در ناحیه خاصی از بدن تولید می‌شود آشنایی دارید.

این ماده‌ مضر بیشتر در پاهای افراد مبتلا به دیابت، مشکلات قلبی، مشکلات کلیوی یا در زنان باردار تشکیل شده و موجب بروز تورم در قسمت پاها می‌شود. از فواید ماساژ پا در اینجا می‌توان به تحریک ماهیچه ‌ها اشاره کرد که تنش و درد را کاهش می‌دهد.

 

هم چنین بخوانید: ماساژور پا مبارزی قوی در مقابل التهابات

 

بهبود سیستم گردش خون در کل بدن

با سبک زندگی بی تحرک امروزی دیگر افراد عادت به استفاده‌ منظم از عضلات بدنی خود را ندارند به همین دلیل اکثر مردم درگیر گرفتگی و گره‌های عضلانی هستند. برای رهایی از این گره‌ها، پیشنهاد یک جلسه ماساژ 10 تا 20 دقیقه‌ای پیش از رفتن به رختخواب می‌تواند بعد از یک روز ایستادن طولانی مدت بسیار مفید بوده و گردش خون را در اندام‌های تحتانی تا حد زیادی بهبود دهد.

جلوگیری از هرگونه آسیب به مچ پا

از فواید ماساژ پا می‌توان به بهبودی مچ پا پس از هر آسیبی اشاره کرد. در هنگامی که ماساژ پا با تمرینات تقویتی مچ پا و کشش ترکیب شوند می‌توانند از آسیب‌های بعدی جلوگیری کنند. پیشنهاد جلسات کوتاه ماساژ درمانی پا به‌ طور مثال برای سه روز در هفته تضمین کننده‌ به حداقل رساندن خطرات آسیب‌های پا است.

کاهش اثرات افسردگی و اضطراب

ماساژ پا

با نگاهی اجمالی به برخی از مطالعات در مورد فواید ماساژ پا می‌توان به کاهش قابل توجه اضطراب در بیماران سرطانی اشاره کرد. تجربه استفاده مکرر از انواع تکنیک‌های ماساژ پا نشان داده که به عنوان یک روش موثر برای مقابله با افسردگی و اضطراب بسیار موثر هستند.

بهبود سردرد و میگرن

در سال‌های اخیر نتایج یک مطالعه‌ جامع در دانمارک نشان داد که افراد مبتلا به سردرد و میگرن پس از دریافت درمان‌های ماساژ رفلکسولوژی بهبود زیادی پیدا کردند. از خواص ماساژ پا می‌توان به کاهش علائم سر درد و میگرن اشاره کرد که تغییرات مثبت بسیاری بر شیوه‌ زندگی افراد دارد.

کاهش فشار خون

در زندگی مدرن امروزی به دلیل وجود استرس و رژیم‌های غذایی ناسالم آمار فشار خون بالا در بین زنان و مردان افزایش یافته است. مطالعات نشان داده که استفاده مکرر از جلسات ماساژ حتی 10 دقیقه‌ای حدود سه بار در هفته، منجر به بهبود خلق و خو و کاهش فشار خون خواهد شد.

کاهش درد PMS و علائم یائسگی

خانم‌ها به خوبی با شایع‌ترین علائم دوران PMS که عبارت از احساس غم و ناراحتی، تحریک پذیری، اضطراب، تنش، بی‌خوابی، خستگی، سردرد و تغییرات خلقی است آشنا هستند. از فواید ماساژ پا کاهش بسیاری از این علائم و به حداقل رساندن عوارض آن‌ها می باشد.

کاهش اثرات ادم در زنان باردار

همانطور که اشاره شد واژه‌ “ادم” به معنی تورم ناشی از احتباس مایعات در قسمت پا و مچ پا است که این عارضه در زنان باردار شایع‌تر است و به ویژه در سه ماهه‌ آخر بارداری به چشم می‌خورد. فواید ماساژ پا نشان می‌دهد که هر خانم باردار با ماساژ روزانه پاها به همراه استراحت زیاد و داشتن یک رژیم غذایی مناسب می توان این عارضه را کاهش داد.

 

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید. اورلی دارنده طیف گسترده ای از انواع شمع های ماساژ با بالاترین سطح کیفیت می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا اطلاع از قیمت شمع ماساژ به وب سایت اورلی مراجعه کنید.

 

راه ارتباطی با اورلی

اینستاگرام اورلی

 

 

به گفتگو بپیوندید