رد کردن لینک ها

با روغن بادام شیرین آشنا شوید

تاریخچه‌ روند استخراج روغن بادام برای پوست به گذشته‌های خیلی دور برمی‌گردد. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد روغن بادام شیرین در گذشته در اصل برای تسکین درد از طریق ماساژ دادن آن روی پوست و همچنین برای درمان قولنج مورد استفاده قرار‌ می‌ گرفته است. حتی در قرون وسطی این روغن در آشپزی بسیار پرکاربرد بوده و به عنوان یک کالای تجاری مهم مورد معامله قرار گرفته است.

اما هم اکنون، روغن بادام شیرین به‌ طور عمده برای مصارف آرایشی پوست، مو و صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. فرمول مرطوب کننده و محتوای بالای مواد مغذی روغن بادام آن را برای استفاده‌های موضعی کاملا ایده‌آل می‌سازد. نیمی از وزن بادام خشک را روغن آن تشکیل می‌دهد که پس از دریافت حرارت روغن تلخ و شیرین از آن استخراج می‌شود. روغن بادام شیرین منبع بسیار خوبی از منیزیم، فسفر، مس و سرشار از ویتامین ای است همچنین ضد التهاب بوده و ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

روغن بادام شیرین یک مرطوب کننده و نرم کننده بسیار عالی برای بدن است. روغن بادام شیرین شامل مواد مغذی زیر است:

 

  • ویتامین A:  توانایی تحریک سلول‌های پوستی جدید
  • ویتامین E: جلوگیری از آسیب سلول‌ها و کاهش مضرات اشعه آفتاب
  • اسیدهای چرب امگا 3: جلوگیری از پیری زودرس
  • روی: بهبود دهنده آکنه یا آثار سایر زخم‌ها

 

آشنایی با خواص روغن بادام شیرین

خواص روغن بادام شیرین
در فرهنگ طب سنتی چین از زمان‌ های بسیار قدیم از روغن بادام به عنوان یک داروی طبیعی برای درمان خشکی پوست و درمان زخم استفاده می‌کردند. دو نوع مختلف روغن بادام وجود دارد که شامل روغن بادام تلخ و روغن بادام شیرین است که اولی برای صنعت عطرسازی و دومی برای مرطوب‌ سازی و مراقبت از پوست گزینه‌های بسیار مناسبی هستند.

روغن بادام شیرین نرم‌کننده‌ای عالی است که به دلیل تغذیه و ترمیم پوست در بین همگان محبوب شده است. قابلیت روان بودن و نفوذپذیری آن سبب شده به یک روغن عالی برای ماساژ تبدیل شود. در اینجا قصد داریم با خواص اعجاب‌انگیز این روغن محبوب در بین ماساژ درمانگران به شرح ذیل آشنا شویم:

  • از روغن بادام شیرین برای کمک به درمان بیماری‌های شایع پوستی مانند درماتیت و اگزما استفاده می‌شود که با این خاصیت مرطوب‌کنندگی انواع اگزما پوستی را بهبود می‌بخشد.
  • روغن بادام شیرین یکی از بهترین روغن‌ها در حوزه ماساژ درمانی است و باعث تسکین دردهای عضلانی می‌شود.
  • نرم‌کننده‌های حاوی روغن تصفیه شده بادام شیرین به تسکین خارش و بهبود عملکرد پوست در افراد مبتلا به اگزما و خشکی پوست کمک می‌کند.
  • روغن بادام شیرین برای تقویت و زیبایی مو مفید است و استفاده از این روغن علاوه بر درمان ریزش مو و موخوره باعث افزایش لطافت، نرمی و درخشندگی مو نیز می‌شود.
  • استفاده از روغن بادام شیرین در بارداری به عنوان عامل پیشگیری و درمان ترک‌های پوستی در دوران بارداری کمک کننده است.
  • پاک کننده طبیعی آرایش از روی پوست است که به آرامی بر روی پوست سر می‌خورد و پس از پاک کردن لوازم آرایشی از سطح پوست هیچ چربی روی آن باقی نمی‌گذارد.

در نهایت از مهمترین خواص روغن بادام شیرین باید به فواید و تاثیرات ارزشمند این روغن بر روی سلامتی، جوانی و زیبایی پوست اشاره کرد. ماساژ پوست صورت با این روغن باعث نرمی و آبرسانی به آن شده و در کاهش چین و چروک‌های پوستی و پیشگیری از آن موثر است. استعمال موضعی از روغن بادام شیرین همچنین بر روی پوست‌های آفتاب سوخته و لک‌دار بسیار توصیه شده و برای درمان این مشکلات بسیار مفید است.

از ترکیبات روغن بادام شیرین در چه مصارف درمانی دیگری استفاده می‌شود؟

روغن بادام شیرینروغن بادام شیرین برای سلامتی جسم خواص فراوانی دارد و در ترکیب با سایر مواد طبیعی می‌تواند جایگزینی مناسبی برای انواع راه ‌حل‌ های بهداشتی و درمانی یا زیبایی شود. در این‌ جا به اختصار با چند مورد از این ترکیبات منحصر به ‌فرد آشنا خواهید شد:

 

  • مخلوط روغن بادام همراه با شکر به عنوان یک اسکراب لایه بردار پوست
  • مخلوط روغن بادام همراه با نمک به عنوان اسکراب بدن
  • استعمال روغن بر روی لب به عنوان بالم ضد ترک‌ خوردگی
  • استعمال روغن بادام بر روی ناخن‌ ها و کوتیکول‌ ها جهت افزایش رشد و ضد شکنندگی

آیا از روغن بادام شیرین می‌توانیم برای ماساژ استفاده کنیم؟

از روغن بادام می‌توان هم به تنهایی و هم با ترکیب روغن‌های اساسی دیگر برای انواع ماسا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ژهای درمانی استفاده کرد. این روغن زرد رنگ که به راحتی جذب پوست تان می‌شود علاوه‌ بر این‌که با انواع پوست‌ها سازگار است، به عنوان یک مرطوب کننده هم پوست شما را نرم و لطیف می‌کند.

این روغن ماساژ با خلوص صد درصد مناسب برای انواع پوست‌ها به ویژه پوست‌های خشک و حساس است و یکی از محبوب‌ترین روغن‌های ماساژ در بین ماساژ درمانگرها به شمار می آید.

روغن بادام زرد کم رنگ است و نسبتاً سریع جذب می‌شود که به راحتی روی بدن سر می‌خورد و به ماساژور اجازه می‌دهد حرکات ماساژ را انجام دهد. در مقایسه با روغن ‌های‌ دیگر، روغن ماساژ بادام شیرین قیمت مناسبی دارد و معمولاً باعث تحریک پوست افراد نمی‌شود. البته توجه داشته باشید افرادی که به انواع مغزها آلرژی دارند نباید از روغن بادام استفاده کنند.

 

پیشنهاد ویژه: خواص روغن پرتقال برای سلامتی و زیبایی

بهترین راه برای استفاده از روغن بادام شیرین برای بدن

نحوه استفاده از روغن بادام شیرین
برخلاف دیگر روغن‌های زیبایی، روغن بادام دارای بافتی سبک بوده و بدون این‌ که باقی‌ مانده چسبنده‌ای به پوست یا مو به ‌جا بگذارد به راحتی جذب می‌شود البته قبل از استفاده بهتر است آن را گرم کنید. روش ایده‌آل برای مالیدن روغن بادام شیرین روی سطح پوست حرکت ‌های دورانی ماساژ است زیرا اجازه نفوذ به لایه‌های زیرین پوست را می‌دهد تا به شما کمک کند حداکثر رطوبت را برای بدن خود به‌ دست آورید.

اگر چه روغن بادام خود به‌ تنهایی عطر و بویی شگفت انگیز دارد، اما افزودن چند قطره اسانس به آن نیز می‌تواند ترکیب روغن بادام شیرین را به یک روغن ماساژ استثنایی برای لذت بردن از درمان‌های ماساژ با آب‌ گرم حتی در خانه تبدیل کند.

 

امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد. اورلی عرضه کننده بهترین و باکیفیت ترین شمع های ماساژ می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا خرید شمع ماساژ به وب سایت اورلی مراجعه کنید.

با اورلی در ارتباط باشید

 

به گفتگو بپیوندید