رد کردن لینک ها

خواص روغن پرتقال برای سلامتی و زیبایی

پرتقال به دلیل خوشمزه بودن و خواص فراوانش جز یکی از محبوب ترین میوه‌ها به شمار می‌آید. هنگامی که پرتقال را پوست می‌کنید با مقداری از روغن آن در تماس خواهید بود. ممکن است از این موضوع آگاه نباشید اما به همان اندازه که این میوه موثر و پرفایده است، روغن پرتقال نیز مزیت های بی شماری دارد به همین خاطر در ساخت بسیاری از محصولات بهداشتی و آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر می خواهید با خواص روغن پرتقال بیشتر آشنا شوید در این مقاله با اورلی همراه باشید. 

خواص روغن پرتقال

خواص روغن پرتقال

تقویت سیستم ایمنی

اکثر مرکبات از جمله پرتقال برای تقویت سیستم ایمنی بسیار موثر هستند و به عنوان آنتی بیوتیک های طبیعی شناخته می‌شوند. روغن پوست پرتقال دارای خواص ضد سرطانی قوی است و لیمونن موجود در آن با تقویت سیستم ایمنی خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را کاهش می دهد.

بهبود گردش خون

یکی از فواید روغن پرتقال بهبود و افزایش گردش خون است. بر طبق مطالعات صورت گرفته، استشمام رایحه روغن پرتقال در دراز مدت می‌تواند تاثیر به سزایی بر بهبود فشار خون در بیمارانی که از اختلالات فشار خون رنج می‌برند داشته باشد.

مزایای روغن پرتقال برای ماساژ

روغن پرتقال یکی از بهترین روغن هایی ست که می‌توانید برای ماساژ درمانی از آن استفاده کنید. روغن ماساژ پرتقال برای تسکین درد و گرفتگی های عضلانی و رایحه آن برای ماساژ آروماتراپی و بهبود خلق و خو بسیار موثر است.

 

شاید این مقاله برایتان مفید باشد: خواص روغن آووکادو برای پوست و زیبایی

روغن پرتقال برای پوست

خواص روغن پرتقال برای پوست

روغن پرتقال برای افرادی که به زیبایی و سلامت پوست شان اهمیت می‌دهند بهترین گزینه می‌باشد. این روغن با خاصیت آنتی اکسیدانی خود از پوست در برابر آلودگی ها و سموم محافظت می‌کند. این روغن با خواص ضد میکروبی به عنوان یک روش درمانی موثر به پیشگیری و درمان آکنه و جوش صورت کمک به سزایی می‌کند.

روغن پرتقال سرشار از مقادیر زیادی ویتامین C است که این ماده کلاژن سازی پوست را افزایش می‌دهد و از چین و چروک و پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند.

درمان بی خوابی

این روغن یک آرامبخش خوب و راحت است. پس اگر خواب راحت و کافی ندارید از رایحه دل انگیز روغن پرتقال استفاده کنید.

روغن پرتقال برای لاغری

با توجه به تحقیقات صورت گرفته، ماساژ با روغن پرتقال می‌تواند برای کاهش وزن و درمان سلولیت موثر باشد.

عوارض روغن پرتقال

روغن پرتقالاستفاده از روغن پرتقال در برخی افراد ممکن است با عوارضی هم چون قرمزی و حساسیت پوستی همراه باشد. برای جلوگیری از این عارضه توصیه می‌شود که پیش از مصرف مقداری از روغن را بر قسمت داخلی آرنج خود امتحان کنید و پس از 24 ساعت اگر حساسیتی مشاهده نکردید از روغن استفاده کنید.

اگر شرایط خاصی دارید برای مثال، دوران بارداری یا شیردهی رو سپری می‌کنید یا به بیماری‌های قلبی، کبدی و اختلالات پوستی دچار هستید پیش از استفاده از روغن پرتقال حتما با پزشک خود مشورت داشته باشید.

اگر به مرکبات حساسیت دارید از روغن پرتقال استفاده نکنید. هم چنین این روغن برای کودکان مناسب نمی‌باشد.

 

امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد. اورلی عرضه کننده بهترین و باکیفیت ترین شمع های ماساژ می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا خرید شمع ماساژ به وب سایت اورلی مراجعه کنید.

با اورلی در ارتباط باشید

 

به گفتگو بپیوندید