رد کردن لینک ها

ماساژ سنگ داغ چگونه انجام می شود؟

ماساژ درمانی با سنگ داغ در حدود 2000 سال پیش در چین در طب باستان کشف و مورد استفاده قرار می‌گرفت. از آن زمان به بعد ماساژ سنگ داغ یا سرد در بسیاری از کشورهای آسیایی، آفریقایی، آمریکایی، هند و مصر نیز بسیار مورد استفاده قرار گرفت.

استفاده از همین سنگ‌ها به شکل سرد می‌تواند به تنهایی یا بعد از استفاده از سنگ‌های داغ به کار برده شوند به این دلیل که دمای سرد این سنگ‌های ماساژ به آرام شدن رگ‌های خونی متورم شده و تسکین التهابات ناشی از سنگ داغ کمک می‌کند.

کتاب‌ های طبی زیادی از قبایل بومی هاوایی و تبت، سرخپوستان آمریکایی و پزشکان چینی در مورد راهنمایی گام به گام در مورد ماساژ با سنگ داغ بر جای مانده است که می‌تواند از این روش درمانی برای کمک به درمان مشکلات پزشکی و کاهش تنش در ذهن و جسم ما استفاده کند.

آموزش ماساژ سنگ داغ

ماساژ سنگ داغ

در زمان ماساژ درمانی با سنگ داغ، همان تکنیک‌های ماساژ معمولی اعمال می‌شود با این تفاوت که درمانگر از سنگ‌های داغ برای گذاشتن روی قسمت‌های خاصی از بدن استفاده می‌کند. البته این سنگ‌ها نوعی سنگ خاص هستند نه سنگ‌های معمولی که این سنگ‌های مشکی رنگ دارای سطح کاملا صاف بوده و از نوعی سنگ آتشفشان به نام بازالت ساخته شده‌اند و علت استفاده از این سنگ‌ها در ماساژ قابلیت حفظ گرما در آن‌ ها است.

این سنگ‌های سیاه رنگ را قبل از شروع ماساژ با استفاده از دستگاهی به نام هیتر سنگ ماساژ گرم می کنند سپس آن‌ ها را برای ماساژ درمانی بر روی نواحی خاصی از بدن همانند کمر و پشت، دست و پاها قرار می‌دهند. البته برخی از ماسورها از روش گرفتن سنگ در دست و انجام حرکت ‌های ماساژ با آن استفاده می‌کنند به این دلیل که در این روش از ماساژ سنگ داغ، درمانگر این اجازه را به شما می‌دهد تا بدون فشار زیاد بر روی عضلات، ماساژ آرامی را دریافت کنید.

ماساژ درمانی با سنگ داغ به این شکل انجام می‌شود که درمانگر سنگ‌ها را روی بدن مراجعه کننده قرار می دهد و همچنین تعدادی از این سنگ‌ها را در دستان خود جهت ماساژ نگه می‌دارد. از آنجا که هر کسی توانایی تحمل گرما را تا یه حدی دارد و این مورد در بین افراد متفاوت است، برای درمانگر مهم است که اطمینان حاصل کند که درجه حرارت سنگ‌های ماساژ برای مراجعه کننده مناسب باشد.

همچنین برای مراجعه کننده نیز مهم است که در صورت بروز احساس ناراحتی از حرارت سنگ‌ها به درمانگر اطلاع دهد. هر ماساژ دهنده برای تمیز کردن سنگ‌های استفاده شده حین ماساژ سیستم‌های متفاوتی دارد. از هرکدام روش‌ها برای پاک ‌سازی سنگ‌ها استفاده شود فرقی نمی‌کند و مهم این است که ماساژ دهنده قبل از شروع ماساژ اطمینان حاصل کند که سنگ‌ها کاملا ضد عفونی شده‌اند.

 

قبل و بعد از ماساژ باید چه نکاتی را رعایت کرد؟

 

مزایای ماساژ سنگ داغ

مزایای ماساژ سنگ داغ

 

  • به عنوان تسکین دهنده دردها
  • برطرف کننده استرس و تنش
  • افزایش انعطاف‌پذیر شدن مفصل‌ها
  • کاهش اسپاسم عضلات
  • بهبود کیفیت خواب
  • دفع سموم و آلودگی از بدن

چه افرادی نباید از ماساژ درمانی با سنگ داغ استفاده کنند؟

آموزش ماساژ سنگ داغ
به طور حتم اولین دسته از افرادی که نباید از ماساژ با سنگ‌ها استفاده کنند بیماران قلبی هستند به این دلیل که استفاده از ماساژ با سنگ داغ می‌تواند باعث تورم در رگ ها یا شریان‌های پا شود که هر دو برای فرد بیمار خطرناک است. دومین دسته بیماران دیابتی هستند. افراد مبتلا به دیابت به دلیل بیماری احساس خود را در قسمت دست و پا از دست می‌دهند پس در زمان استفاده از سنگ‌های داغ حین ماساژ درمانی احساس سوختگی نمی‌کنند و این می‌تواند باعث سوختگی و آسیب به آنان شود. دسته سوم خانم‌های باردار هستند که با توجه به شرایط فیزیکی نمی‌توانند از ماساژ با سنگ داغ استفاده کنند.

 

امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد. اورلی دارنده بهترین شمع‌های ماساژ با بالاترین سطح کیفیت می‌باشد. برای آگاهی از قیمت شمع‌های ماساژ با همکاران مجرب ما در اورلی تماس حاصل فرمایید.

 

با اورلی در ارتباط باشید

 

به گفتگو بپیوندید