رد کردن لینک ها

با نمک درمانی راحت‌تر نفس بکشید

هزاران سال پیش، انسان توانست با کشف نمک که به طور طبیعی با شکل‌های مختلف در دریا یا غارها یافت می‌شد به بهبود شرایط زندگی خود کمک کند. در سال 1843 میلادی پزشکی لهستانی به نام فیلیک توانست برای اولین بار از نمک درمانی به عنوان یک روش درمانی کامل برای بیمارش استفاده کند. روش نمک درمانی یا هالوتراپی بر این شیوه است که فرد بیمار در اتاقی ساخته شده از انواع متعددی سنگ نمک قرار گرفته و بدنش با نمک پوشانده شده و از هوای دارای ذرات سنگ نمک استشمام می‌کند. 

هالوتراپی روشی طبیعی برای پاکسازی و سم زدایی از ریه‌ها و نشاط بخشی به کل سیستم بدن با افزایش ظرفیت ریه و اکسیژن دریافتی است. پس با مراجعه به مراکز نمک درمانی برای بهداشت عمومی تنفس، یک یا دو بار در هفته باعث افزایش ظرفیت ریه، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش استرس در بدن خود می‌شوید.

پیدایش هالوتراپی

تاریخچه نمک درمانی

در طی قرن‌های گذشته همواره طبیبان در سرتاسر جهان از نمک به عنوان درمان و تسکینی برای برخی بیماری‌ها استفاده می کردند. نمک درمانی یا هالوتراپی که برگرفته از کلمه یونانی “halos” می باشد، روشی درمانی مبتنی بر نمک است. 

هزاران سال پیش، انسان توانست با کشف نمک که به طور طبیعی با شکل‌های مختلف در دریا یا غارها یافت می‌شد به بهبود شرایط زندگی خود کمک کند. دست یافتن به این سنگ ریزه‌های سفید رنگ به انسان کمک کرد تا سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کرده و برای مدتی طولانی آن را پاکسازی نماید.

قرن‌ها پس از این کشف بزرگ، در سال 1843 میلادی پزشکی لهستانی به نام فیلیک توانست برای اولین بار از نمک درمانی به عنوان یک روش درمانی کامل برای بیمارش استفاده کند. او با مطالعه روی گروهی از کارگران معدن نمک، متوجه شد که این کارگران نسبت به سایر معدنچیان سیستم تنفسی بهتر و قوی‌تری دارند.

او با تکیه بر این تحقیقات توانست شیوه‌ی نمک درمانی را در بیمارستان اجرا کند. به این شکل که از طریق دستگاه‌های تولید هوا برای ایجاد یک محیط نمک خشک در داخل یک فضا استفاده کرد. این امر سبب شد تا بیماران با تنفس در هوای نمکی، نمک به اعماق ریه‌هایشان نفوذ کرده و کیسه‌های هوایی که در دیواره‌های ریه‌ آن‌ها بود را باز کند. تنفس مرتب بیمار از این نوع هوای نمکی، التهابات شدید ریه‌اش را کاهش داد. این اولین نمک درمانی در مقیاس پزشکی و بیمارستانی بود.

آنچه در مورد نمک درمانی باید بدانید

نمک درمانی چیست
غارهای نمکی اولین فضاهای کشف شده‌ای بودند که افراد در آن‌ها می‌توانستند راحت تر نفس بکشند. کلرید سدیم در نمک طبیعی باعث نفوذ هوا به ریه می‌شود و التهاب در کیسه‌های هوای ریه را کاهش می‌دهد. این روند به عنوان نمک درمانی در حوزه پزشکی هم مورد استفاده قرار گرفت. امروزه در برخی کشورهای دنیا شیوه‌ای درمانی با نمک که هالوتراپی نامیده می‌شود رواج زیادی یافته است.

روش نمک درمانی یا هالوتراپی بر این شیوه است که فرد بیمار در اتاقی ساخته شده از انواع متعددی سنگ نمک قرار گرفته و بدنش با نمک پوشانده شده و از هوای دارای ذرات سنگ نمک استشمام می‌کند. به اختصار هالوتراپی نشستن در یک اتاق آرام همراه با یک دستگاه پزشکی خاص به نام هالوژنراتور است که ذرات ریز نمک را در اتاق جهت استنشاق شما پخش می‌کند. این ریز ذرات نمکی معلق در هوا به داخل ریه‌های شما نفوذ کرده و سبب بهبود سیستم تنفسی شما می‌شود.

چه چیزی نمک درمانی را موثر می کند؟

همه‌ی ما روزانه در معرض انواع آلاینده‌ها، بیماری‌های منتقل شونده از هوا ، انواع باکتری‌ها، مواد آلرژی‌زا و سایر عوامل تحریک کننده قرار می‌گیریم. هالوتراپی روشی طبیعی برای پاکسازی و سم زدایی از ریه‌ها و نشاط بخشی به کل سیستم بدن با افزایش ظرفیت ریه و اکسیژن دریافتی است. پس فراموش نکنید که جلسات منظم هالوتراپی یک روش عالی برای کمک به تنفس و بهبود کیفیت زندگی شما است.

با ورود به یک اتاق درمانی با نمک و دریافت خدمات نمک درمانی به دنیایی از شفابخشی و آرامش وارد می‌شوید. روش هالوتراپی با از بین بردن سموم از سیستم تنفسی ، بهبود عملکرد و تقویت دستگاه ایمنی برای سلامتی کلی بدن بسیار مفید است. پس با مراجعه به مراکز نمک درمانی برای بهداشت عمومی تنفس، یک یا دو بار در هفته باعث افزایش ظرفیت ریه، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش استرس در بدن خود می‌شوید.

نمک درمانی بهبودی بر بیماری‌های تنفسی

فواید نمک درمانی
طبق تحقیقات اخیر، اکثر افرادی که هالوتراپی را در برنامه‌های روزمره زندگی خود می‌گنجانند با احتمال کمتری مبتلا به بیماری های تنفسی از جمله : آسم، انواع آلرژی‌ها، برونشیت، عفونت‌های گوش، عفونت سینوزیت، سرماخوردگی و از این دست می‌شوند.

حتما می‌دانید که نمک خشک بسیار جاذب است و دارای خواص ضد التهابی بوده و یک ضد عفونی کننده‌ی طبیعی است. همانند اسفنج عمل جذب مواد خارجی را در مسیر خود از طریق دستگاه تنفسی انجام داده و بعد از استنشاق توسط دستگاه تنفسی، سبب مایع شدن مخاط شده و موجب دفع آن همراه با آلاینده ها از سیستم بدن می‌شود. همین امر باعث پاک شدن مجاری تنفسی از آلودگی و تسریع بهبود تنفس فرد می‌شود. . شعار مراکز نمک درمانی این است: ” اگر امروز هالوتراپی را شروع کنید به راحتی دارای ریه‌های تمیز و دستگاه تنفسی سالم می‌شوید. “

 

پیشنهاد ویژه: اسپا و ماساژ چه تفاوتی با هم دارند؟

 

 

نمک درمانی به دو روش خشک و تر

در روش خشک هالوتراپی دستگاهی به نام هالوژنراتور نمک خشک را به ذرات میکروسکوپی تبدیل کرده و در هوای اتاق آزاد می‌کند. درمانگران این روش نمک درمانی، ادعا می‌کنند ذرات نمک پس از استنشاق، سبب می‌شوند مواد تحریک کننده از جمله آلرژن‌ها و سموم از سیستم تنفسی دفع شوند. استفاده کنندگان از هالوتراپی می‌گویند روند نمک درمانی باعث شکسته شدن مخاط و کاهش التهاب مجاری تنفسی آن‌ها شده است. دمای اتاق‌های نمک درمانی 20 درجه سانتیگراد بوده و جلسات آن معمولاً حدود 30 تا 45 دقیقه به طول می‌‌انجامد. از نظر تئوری علمی نمک یون های منفی تولید می‌کند که سبب تولید سروتونین بیشتر در بدن می شود که این یکی از مواد شیمیایی احساس شادی آور در بدن است. پس همین امر یکی دیگر از دلایل مفید بودن نمک درمانی برای بدن است.

در روش تر هالوتراپی، از مخلوط نمک و آب به عنوان نمک درمانی استفاده می‌شود. از جمله روش های مرطوب نمک درمانی می توان به غرغره کردن آب و نمک، استحمام در مخلوطی از آب و نمک و استفاده از آب نمک برای شستشوی بینی اشاره کرد.

امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد. اورلی دارنده انواع شمع‌های ماساژ با بالاترین سطح کیفیت می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید شمع ماساژ به وب سایت اورلی مراجعه کنید.

 

راه ارتباطی با اورلی

 

به گفتگو بپیوندید