رد کردن لینک ها

اسپا و ماساژ چه تفاوتی با هم دارند؟

اکثر افراد با شنیدن نام اسپا spa تصور می‌کنند اسپا همان ماساژ درمانی است اما ماساژ و اسپا با یک دیگر برابر نیستند و تفاوت‌هایی بین آن‌ها وجود دارد. اگر اطلاعات کافی از اسپا ندارید در این مقاله با اورلی همراه باشید. در مقاله پیش رو اسپا و فواید آن را بیان می‌کنیم سپس به بررسی تفاوت اسپا با ماساژ می‌پردازیم.

اسپا چیست؟

اسپا چیستواژه اسپا spa از کلمه لاتین Spargere به معنای تمیز کردن یا مرطوب شدن گرفته شده است. در گذشته کلمه اسپا در اشاره به آب درمانی مورد استفاده قرار می‌گرفت. از زمان‌ های بسیار قدیم استفاده از اسپا برای درمان بیماری‌ها رواج داشته است. امروزه خدمات اسپا در سالن‌های زیبایی و مراکز اسپا ارائه می‌شود. در برخی از مراکز به همراه اسپا، ماساژ نیز انجام می‌شود که اصطلاحا به این روش ماساژ اسپا می‌گویند.

ماساژ چیست؟

ماساژ چیستبه دستکاری عضلات و بافت‌های نرم بدن جهت کاهش درد و گرفتگی های عضلانی، درمان بیماری‌ها و کاهش استرس ماساژ گفته می‌شود. ماساژ سبک‌های مختلفی دارد که هر کدام به منظور هدف خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیشنهاد ویژه: آشنایی با ماساژ رفلکسولوژی و فواید آن

تفاوت ماساژ و اسپا

تفاوت اسپا با ماساژاولین تفاوت اسپا و ماساژ هدف و کاربرد آن‌هاست. اسپا معمولا برای ریلکس شدن و کاهش استرس مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان یک ماساژ لوکس شناخته می‌شود. اما ماساژ علاوه بر کاهش استرس و تنش های عصبی به درمان برخی بیماری‌ها و کاهش درد و گرفتگی های عضلانی نیز کمک می‌کند.

معمولا اسپا برای همه افراد مناسب است مگر اینکه شرایط خاصی وجود داشته باشد اما ماساژ درمانی به ویژه برخی از سبک‌های آن مانند ماساژ بافت عمیق به برخی از افراد توصیه نمی‌شود.

فردی که کار ماساژ را انجام می‌دهد که اصطلاحا به او ماسور می‌گویند، باید فردی متخصص و آگاه به انواع سبک‌های ماساژ، تکنیک‌های آن و آگاه به آناتومی بدن باشد. تراپیست یا درمانگر در ماساژ اسپا اگرچه نیاز به گذراندن دوره‌های خاص ماساژ دارد اما به دلیل کم خطر بودن آن، نیاز به تخصص و تجربه بالا نخواهد داشت.

اسپا به عنوان یک ماساژ لوکس هزینه بالاتری نسبت به ماساژ درمانی دارد. البته برخی از سبک‌های ماساژ  دارای هزینه‌های بالایی هستند.

 

 

امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد. اورلی دارنده انواع شمع‌های ماساژ با بالاترین سطح کیفیت می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید شمع ماساژ به وب سایت اورلی مراجعه کنید.

راه ارتباطی با اورلی

 

به گفتگو بپیوندید