رد کردن لینک ها

با اسنشیال اویل و خواص آن آشنا شوید

اسنشیال اویل که در معنی لغت مترادف با کلمه‌ اسانس است برگرفته از قسمت ‌های مختلف گیاه از جمله دانه یا ریشه، برگ‌ها یا ساقه گیاهان می باشد. از گذشته تا به امروز روش‌های گوناگونی برای تهیه‌ اسنشیال اویل ‌ها وجود داشته تا افراد بتوانند از این اسانس‌ های غلیظ شده به عنوان روغن استفاده کنند.

کاربردهای زیادی که این اسانس ‌ها برای افراد دارند به طور کلی شامل این موارد خواهد بود که می‌توان از آن‌ها به عنوان روغن‌ هایی گیاهی در تولید انواع کرم‌ ها یا ژل‌های بهداشتی و یا انواعی از شوینده ‌ها و پاک‌کننده ‌های پوستی استفاده کرد تا هم خاصیت درمانی خود را ایفا کند و هم خاصیت معطر بودن که استشمام آن به گونه‌ای به عنوان رایحه ‌درمانی نیز تلقی می‌شود.

در برخی موارد حتی افراد به شکل خانگی از اسنشیال اویل ‌ها یا روغن های اسانسی برای ماساژ استفاده می‌کنند. در نهایت اگر شما بدانید که چگونه به درستی از آن‌ها استفاده کنید می‌توانند برای سلامتی تان بسیار مفید باشند.

خواص اسنشیال اویل

خواص اسنشیال اویل
دانشمندان بر این باورند که ما به شکل خودآگاه قادر هستیم با ارسال پیام‌های شیمیایی به مغز بر خلق و خو و احساسات خود تأثیر بگذاریم. استفاده از اسنشیال اویل‌ ها یکی از راه‌های ساده و کم هزینه برای انجام این ایده‌ دانشمندان است. اگر در یک روز پر مشغله و پر استرس کاری دچار اضطراب درونی شدید، ساده‌ترین راه پیشنهادی ما به شما برای اینکه آرام شوید این است که رایحه یک اسنشیال اویل مانند اسطوخودوس، هل، بابونه یا گلاب را استشمام کنید.

به این معنی که کمی از اسنشیال اویل را بر روی پوست خود بمالید و در همین حین کمی از این اسانس رقیق شده را استشمام کنید. شاید به تنهایی تمام استرس شما با این نوع از رایحه ‌درمانی از بین نرود اما به خوبی به شما کمک می‌کند تا آرامش خود را بازیابید.

آیا اسنشیال اویل‌ برای همه افراد مناسب است؟

به طور حتم همگی می‌دانیم که اگر چه هر اسنشیال اویل برگرفته از یک گیاه طبیعی است اما هرگز به این معنی نیست که همگی گیاهان طبیعی برای بدن ما بی‌خطر هستند. اسانس ‌ها حتی اگر به شکل کاملا خالص هم باشند باز هم همه‌ افراد مجوز استفاده از آن‌ ها جهت ماساژ یا رایحه درمانی را ندارند.

برخی افراد به دلیل آلرژیک نمی‌توانند از هر نوع اسنشیال اویلی استفاده کنند به این دلیل که برخی مواد موجود در طبیعت می‌توانند برای بدن تحریک کننده یا سمی باشند به همین دلیل برای جلوگیری از واکنش‌های آلرژیک اسنشیال اویل، بهتر است کمی از این روغن اسانس را بر روی ناحیه ا‌ی کوچک از بدنتان تست کنید سپس منتظر واکنش پوست خود نسبت به این روغن باشید و اگر واکنش آلرژیکی مشاهده نکردید، مجاز به استفاده از اسنشیال اویل هستید. هم چنین توصیه می شود از مصرف خوراکی اسنشیال اویل ها خودداری کنید.

 

هم چنین بخوانید: راهنمای خرید روغن ماساژ مناسب و باکیفیت

نحوه استفاده از اسنشیال اویل‌

مصرف اسنشیال اویل

اسنشیال اویل ها را می توانید به 3 طریق مورد استفاده قرار دهید. می توانید اسنشیال اویل یا روغن اسانس مورد نظر خود را با سایر روغن های حامل ترکیب کنید و به صورت موضعی مورد استفاده قرار دهید و یا اینکه با استفاده از دستگاه های اسانس سوز از رایحه دل انگیز آن بهره مند شوید. برخی از اسنشیال اویل ها برای مو فواید بی شماری دارند. چند قطره از اسنشیال اویل مورد نظر خود را درون شامپو یا نرم کننده اضافه کرده و از خواص بی نظیر آن بهره مند شوید.

نکات تکمیلی

• هر یک از اسانس‌ های رقیق نشده‌ طبیعی برای استفاده‌ مستقیم بر پوست مناسب نیستند و به شکل معمول بهتر است آن‌ها را با دیگر روغن ‌های گیاهی به محلولی رقیق که حدود یک تا پنج درصد اسنشیال اویل خالص دارد تبدیل کنید. 
• هرگز از روغن اسانسی بر روی پوست آسیب دیده استفاده نکنید. به این دلیل که پوست آسیب دیده یا ملتهب قدرت جذب چربی بیشتری دارد و ممکن است باعث واکنش‌های پوستی در افراد شود.
• اگر پوست شما نسبت به مصرف اسانس روغنی واکنش نشان بدهد فورا مصرف آن را متوقف کنید. برای مثال اگر حین ماساژ متوجه بثورات، برآمدگی‌های کوچک، جوش یا خارش شدید پوست شدید باید بلافاصله ماساژ را متوقف کرده و سطح پوست خود را شستشو دهید.

 

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید. اورلی دارنده طیف گسترده ای از انواع شمع های ماساژ با بالاترین سطح کیفیت می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا اطلاع از قیمت شمع ماساژ به وب سایت اورلی مراجعه کنید.

 

با اورلی در ارتباط باشید

اینستاگرام اورلی

 

به گفتگو بپیوندید