رد کردن لینک ها

اولین تجربه ماساژ و آروماتراپی

به عنوان اولین تجربه ماساژ، در کنار آروماتراپی یا رایحه درمانی، از محبوب ترین انواع ماساژ در منو مراکز اسپا توصیه می شود. در این روش درمان، از روغن های درمانی معطر گیاهی و مصنوعی استفاده می شود. هدف این است که بهبود روحی و جسمی شما با کمک رایحه تسریع یابد. حالا هدف شما از ماساژ هرچه باشد، ریلکس، آزادسازی تنش عضلات یا از بین بردن اثرات سرماخوردگی. با اضافه کردن روغن گیاهی به روغن حامل، بسیاری از نشانه های بیماری از بین می روند. اگر در برنامه خود سفری دارید بهتر است در اولین تجربه ماساژ به مراکز پیشرفته سر بزنید. در این مراکز ماساژ آروماتراپی در کنار ماساژ سنتی ارائه می شود.

روغن معطر ماساژ

اگر در اولین تجربه ماساژ خود، نوع سوئدی یا بافت عمیق را انتخاب می کنید، ماسور سطح پوست شما را با روغن، کرم یا شمع ماساژ چرب می کند. این روغن بویی ندارد. اگرچه در ماساژ آروماتراپی، آنچه روی پوست شما قرار می گیرد باید روغن معطر گیاهی باشد (یا ترکیبی از روغن معطر گیاهی). این روغن گیاهی، بر گرفته از گیاهان، روی پوست شما نفوذ می کند. از مزایای متعدد آن می توان به بویی دلپذیر در فضای اتاق اشاره کرد. این عطر بر روحیه شما اثر می گذرد، در تقلیل درد موثر است، بدن را از سموم تخلیه می کند و سیستم ایمنی بدن را ارتقا می بخشد. البته مزایای گفته شده بسته به نوع روغن مورد استفاده نیز دارد.

اولین تجربه ماساژ آروماتراپی

در ماساژ آروماتراپی، روغن معطر گیاهی با روغن حاملی مانند روغن بادام شیرین، جوجوبا یا دانه انگور ترکیب می شود. سپس ماسور دو قطره از روغن معطر گیاهی محبوب مانند اسطوخودوس، نعناع، نارنج، گلاب یا شمعدانی را به مخلوط مورد استفاده در ماساژ شما اضافه می کند. در مراکز پیشرفته اسپا ترکیبات سفارشی را از قبل می سازند. به طور مثال ممکن است تا پنج روغن در یک مخلوط استفاده شود که هر یک اثری جداگانه دارند. اولین تجربه ماساژ آرامش بخش با آروماتراپی می تواند با روغن تزریق شده با اسطوخودوس یا ترنج باشد. حتی در صورت حس درد عضلانی می توان از نعناع یا اکالیپتوس استفاده کرد.

پس از اتمام ماساژ درمانی، از متخصص خود بپرسید از چه روغنی استفاده کرده تا در فروشگاه های مربوطه تهیه کنید.

ما به شما در اولین تجربه خرید روغن و شمع ماساژ کمک خواهیم کرد

انتخاب رایحه اولین تجربه ماساژ

اولین تجربه ماساژ آروماتراپی

در اولین تجربه، ماسور از شما دعوت می کند ترکیبات مختلف را ببویید. شمع و روغن های ماساژ مختلف را توصیف می کند. از خواص آنها می گوید. در صورتی که می خواهید ترکیب محدودی داشته باشید، بهتر است ببینید کدام یک شما را به وجود می آورد. البته در نظر داشته باشید هدف شما از مراجعه به مرکز ماساژ درمانی چیست و به دنبال چه تاثیری بر روح و جسم خود هستید. بر این اساس با توجه به احساس موردنظر خود، آرام بخش، متعادل کننده یا هیجان انگیز، انتخاب کنید. حتی ممکن است بخواهید بدن درخشانی برای مهمانی داشته باشید و از شمع ماساژ مخصوص به آن استفاده کنید؛ مثلا شمع ماساژ درخشان کننده بدن اورلی

بعد از انتخاب روغن، ماسور از اتاق خارج می شود تا شما برای خوابیدن روی تخت آماده شوید. (معمولا صورت رو به پایین قرار می گیرد). اولین تجربه ماساژ شما معمولا با سه استنشاق عمیق از روغن انتخابی شروع می شود. این سریع ترین برای ورود و اثر آن در بدن است. این سه نفس به آرامش شما و ریلکس روحی کمک می کند. گاهی اوقات، اولین تجربه ماساژ با سر شروع می شود. هدف این است که استنشاق بو کماکان در این حین در تمام شما اثر کند.

روغن درمانی در اولین تجربه ماساژ

روغن های معطر گیاهی شامل عصاره های غلیظ گیاهی هستند که از برگ، پوست درخت، ریشه، دانه، رزین و گل ها گرفته می شوند. مطمئن شوید که ماسور شما به جای خرید از فروشگاه های رایج، روغن اصیل استفاده می کند. این نوع روغن، قطعا کیفیت بالاتری نسبت به روغن تجاری (مورد استفاده در محصولات غذایی یا در فروشگاه های مواد غذایی سالم) دارد و فاقد مواد شیمیایی است. کاربرد این نوع روغن در حمام هایدرید، صورت و معالجه مشکلات مختلف بدن است.

از طرف دیگر، روغن معطر گیاهی در مقابل مصنوعی اثرات درمانی یکسانی نخواهند داشت. عطرهایی که از مواد شیمیایی گرفته می شوند، فاقد خاصیت درمانی روغن های معطر گیاهی هستند. بسیاری از کرم های معطر یا شمع های ماساژ نیز دارای رایحه مصنوعی هستند، باید دقت کنید صرف داشتن عطر، معادل روغن معطر گیاهی عمل نمی کنند. اما در اکثر مراکز ماساژ درمانی، متخصصانی هستند. بعید به نظر می رسد در این مراکز از محصولات فرعی استفاده شود. با این وجود، خوب است قبل از اولین تجربه ماساژ برای یک روش درمانی گران قیمت اینها را بدانید.

اولین تجربه ماساژ؛ آرامش بخش

اولین تجربه ماساژ آروماتراپی

در ابتدای کار گزینه های مختلفی خواهید داشت. شاید یکی از رایج ترین دلایلی که فرد به مرکز ماساژ درمانی مراجعه می کند، آرامش بخشی آن باشد. ماساژ ریلکسیشن یا آرامش بخش، نوع آرام ماساژ سوئدی است که از ضربات آرام و روان استفاده می کند. هدف این است که بدون تمرکز بر کاهش درد و تنش عضلات، صرفا به آرامش شما کمک کند. در مقایسه با انواع روش های ماساژ درمانی، کندتر انجام می شود و فشار سبک تری اعمال می شود.

در اولین تجربه ماساژ آرامش بخش، تاکید کمتری بر رفع فشارهای مزمن در عضلات وجود دارد – چسبندگی، گره یا محدودیت عضلانی در بافت ماهیچه – از آنجا که هدف از این نوع ماساژ، احساس خوب است، ماسور خیلی اصراری بر آزادسازی عضلات شما ندارد، حتی ممکن است شما به خواب روید. با توجه به این فشار کم، ماساژ آرامش بخش به عنوان اولین تجربه ماساژ بسیار توصیه می شود. حتی برای کسانی که فقط یک بار در سال به این مراکز می روند، این تجربه می ارزد.

مزایای سلامتی و بهبود روحیه

در کنار کاهش استرس، مزایای سلامتی قابل توجهی در ماساژ آرامش بخش وجود دارد. از جمله اینکه گردش خون را افزایش می دهد، سیستم هضم بدن را بهبود می بخشد و با تسکین دردهای کوچک بدن باعث آرامش در حد خواب می شود.

در ماساژی ملایم، انتهای عصبی حسی پوست تحریک می شود. پیام ها از طریق سیستم عصبی منتقل می شوند. در نتیجه مغز ماده شیمیایی خاصی آزاد می کند. این ماده نقش مسکن طبیعی را ایفا می کند. این ماده، اندورفین، در حس آرامش موثر است. حس لامسه در فرایند ماساژ درمانی می تواند تاثیر مثبتی بر روحیات و خلق و خوی فرد داشته باشد. قطعا اگر اولین تجربه ماساژ شما آرامش بخش باشد انواع دیگر ماساژ را نیز دوست خواهید داشت.

اولین تجربه ماساژ آروماتراپی

ماساژ با تحریک سیستم عصبی پاراسمپاتیک بدن، معروف به سیستم استراحت و هضم، آرامش بیشتری ایجاد می کند. فشار خون کاهش می یابد. ضربان قلب کند می شود. در نتیجه فعالیت گوارشی سریع تر می شود. ماساژ آرامش بخش، گردش خون را نیز افزایش داده و سیستم لنفاوی بدن را تحریک می کند. در نتیجه این عمل سموم از بدن دفع می شوند. به همین دلیل توصیه می شود پس از ماساژ درمانی، خصوصا در اولین تجربه ماساژ آب زیادی بنوشید.

∇∇∇∇∇

امیدواریم در راهنمایی شما برای اولین تجربه ماساژ قدمی برداشته باشیم. اورلی با هدف ارائه بهترین تجربه ماساژ به شما، طیف گسترده ای از روغن های صد در صد طبیعی اورلی را دارا می‌باشد. برای خرید یا کسب اطلاعات با همکاران مجرب ما تماس حاصل فرمایید.

راه های ارتباطی

 

 

به گفتگو بپیوندید