رد کردن لینک ها

آیا در مورد ماساژ درمانی برای سکته قلبی می دانید؟

حتی به ذهن یک مرد سی ساله خطور نمی کند که در اوج جوانی دچار سکته قلبی شود. چه برسد به اینکه مجبور به وداع از همسر و کودکان خود شود. در صورتی که در جوانی مشکل قلبی برای فرد ایجاد شود، باید این مساله را جدی بگیرد. قطعا نحوه غذا خوردن و سبک زندگی او نیاز به تغییر و تحول اساسی دارد. اگر از کسی که سکته قلبی را تجربه کرده است بپرسید، می گوید انگار فیلی بر سینه او نشسته بود. ماساژ درمانی برای سکته قلبی در اینجا معنا می یابد.

علائم تشخیص سکته قلبی برای ماساژ درمانی

علائم سکته قلبی بین زنان و مردان تفاوت اندکی دارند. در مردان درد در هر دو باز ایجاد می شود. به طوری کلی در بازوی چپ و به سمت گردن و فک کشیده می شود. در مورد زنان اغلب با کمردرد شروع می شود. همچنین ممکن است علائم فرعی داشته باشند که تشخیص آنها مشکل باشد.

در برخی موارد ممکن است علائم به صورت درد معده، تب و یا درد سینه باشند. با توجه به سطح فعالیت فرد اینها متغیر هستند. همچنین در افراد مبتلا به دیابت و مسن شایع تر است.

مواردی که می تواند تشخیص سکته قلبی را برای ماسور ساده کند:

مشکلات تنفسی

تعریق فراوان

نبض کندتر یا سریعتر از حد طبیعی

تغییر رنگ پوست اطراف صورت

تهوع و استفراغ

ماساژ درمانی برای سکته قلبی با شمع ماساژنحوه تاثیر ماساژ درمانی

صرف نظر از سن فرد، ماساژ درمانی توسط ماسور حرفه ای و متخصص می تواند در کاهش استرس موثر باشد. آرامش و امنیت بیشتری طی ماساژ درمانی حس می شود. یک ماساژ خوب می تواند انتهای اعصاب را تحریک کند و اندورفین آزاد کند (هورمون هایی که احساس خوبی می دهند. هورمون های استرس کورتیزول و آدرنالین را مهار کند. در نتیجه گردش خون موثرتر خواهد بود. فشار خون کاهش می یابد و ضربان قلب نیز به تبع آن کاهش می یابد.

ماساژ درمانی برای سکته قلبی به طور منظم می تواند خطرات ناشی از استرس و همچنین سکته را کاهش دهد (قلب پمپاژ کمتری خواهد داشت. خون کمتری به مغز و سایر ارگان های حیاتی می رسد). برخی مطالعات در بررسی طولانی مدت نشان داده اند که ماساژ درمانی برای سکته قلبی در صورت تداوم می تواند فشار خون دیاستولیک و سیستولیک را کاهش دهد. حفظ فشار خون سالم می تواند در کاهش شانس ابتلا به سکته قلبی نقش داشته باشد. ماساژ درمانی عضلات منقبض شده را آزاد می کند. خون وریدی را به سمت قلب هدایت می کند و فشار روی قلب تقلیل می یابد. در این روش، ماساژ درمانی رویکردی عاری از مواد دارویی، غیرتهاجمی و انسان دوستانه ارائه می کند. در نتیجه بدن می تواند به طور طبیعی خودش را بهبود ببخشد.

برخی متخصصان اظهار دارند ممکن است سیستم عصبی بیمار را از حالت سمپاتیک به پاراسمپاتیک هدایت کند. سیستم عصبی سمپاتیک بدن را منجر به واکنش (پاسخ مبارزه ای) مجبور می کند. ضربان قلب و تنفس بالا می رود و باعث باریک شدن رگ های خونی می شود. از طرف دیگر، سیستم عصبی پاراسمپاتیک پاسخ استراحتی ارسال می کند که با کاهش ضربان قلب و تنفس و رقیق شدن رگ خونی ایجاد می شود. تعداد زیادی از مطالعات نشان داده اند که ماساژ باعث کاهش ضربان قلب، کاهش فشار خون و افزایش گردش خون می شود. در بررسی بیمارانی در لس آنجلس برای بررسی ماساژ درمانی برای سکته قلبی، بعد از عمل بای-پس قلب حکایت از کاهش درد و اسپاسم عضلانی داشته است.

ماساژ برای قلب درد

ماساژ درمانی برای سکته قلبی معمولا توسط ماسور حرفه ای با انگشتان دست برای ورز دادن بافت نرم بدن –عضلات، پوست و تاندون- انجام می شود. اگر توسط فردی حرفه ای و متخصص صورت گیرد، به طور کلی بی خطر است و عوارض جانبی در پی ندارد. از آنجا که ماساژ گردش خون را بهبود می بخشد، جریان مواد مغذی و اکسیژن را به سمت قلب شما حرکت می دهد. عملکرد روان کننده ماساژ درمانی روی پوست (تکنیکی به نام جریان خون) می تواند به آرامش اعصاب شما کمک کند. در واقع مطالعات پزشکی اثبات کرده اند که در کاهش استرس نیز موثر است.

برای افرادی که خیلی اهل ورزش نیستند، ماساژ درمانی ماهیانه بسیار توصیه می شود. به خاطر داشته باشید که اثر ماساژ درمانی منظم تجمعی است. اگر حتی یکی از اهداف شما حفظ سلامتی است، یک یا دوبار در هفته می تواند به احساس بهتر، کاهش تنش و استرس کمک کند.

قبل از اقدام به ماساژ درمانی برای سکته قلبی ابتدا باید پزشک مراقبت های اولیه بررسی کند. اگر پزشک استفاده از ماساژ را توصیه کرد، ماسور حرفه ای می تواند وارد شود و اقدامات لازم را انجام دهد.

ماساژ درمانی

اولین اقدام، ماساژ درمانی برای سکته قلبی

بیماری های قلبی و عروقی عامل شماره یک مرگ و میر در سطح جهان هستند. بیماری قلبی عروقی در استرالیا هر دوازده دقیقه، یک نفر را از پا در می آورد. طبق تحقیقات پنجاه درصد بیماران قلبی، عدم اطمینان، اضطراب و افسردگی را تجربه می کردند. این علائم در طولانی مدت موجب کاهش کیفیت زندگی می شود.

طی تحقیقات مختلف یکی از انواع روش های موثر ماساژ درمانی برای سکته قلبی بوده است. این روش مکملی برای تثبیت علائم حیاتی به دنبال نارسایی قلبی شناسایی شده است. همچنین از ماساژ درمانی برای تعادل علائم حیاتی بیماران بستری در بخش مراقبت قلبی عروقی کرونر استفاده می شود.

ماساژ درمانی برای قلب مفید است؟

بسیاری از بیماران قلبی این سوال را دارند. حدود هشتاد میلیون آمریکایی مبتلا به بیماری قلبی یا فشار خون بالا هستند. برای افرادی که مشغله کاری پر استرس دارند و مستعد بیماری قلبی هستند ماساژ درمانی توصیه جدی می شود. خصوصا ماساژ نقاط محرک و تکنیک های کششی برای این افراد معجزه می کند.

در چند مورد باید به طور جدی با پزشک مشورت کرد. زیرا همه انواع ماساژ برای همگان مناسب نیستند:

در صورت که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنید: بدن حساس تر و رگ های خونی شکننده تر می شوند. مثلا ماساژ بافت عمیق می تواند باعث التهاب، کبودی و آسیب اندام شود.

افرادی که مبتلا به فشار خون بالا هستند: ماساژ درمانی هرچند در مدیریت استرس و کاهش فشار خون موثر است، ممکن است منجر به کاهش بیش از حد فشار خون شود. این وضعیت همانند فشار خون بالا نگران کننده است. از علائم بروز مشکل، سرفه کردن پس از ماساژ درمانی است.

افرادی که سابقه لختگی خون دارند: افراد مستعد ترومبوز باید از ماساژ سوئدی خودداری کنند. تکنیک های ماساژ سوئدی برای شخصی که خطر لختگی خون دارد به دو صورت ممکن است عمل کند. آن لخته خون ممکن است از بین برود و وارد جریان خون شود. در این حالت فرد مستعد سکته مغزی یا قلبی و حتی انسداد ریه است.

افرادی که از دستگاه ضربان ساز استفاده می کنند: این دستگاه یا استنت یا هرگونه دستگاه کاشتنی در رگ/شریان در صورتی که برای فرد اجباری است باید در ماساژ لحاظ شود. فشار دادن این نواحی حین ماساژ درمانی ممنوع است. در صورت لزوم ماساژ می تواند روی نواحی اطراف با دقت بالا یا دیگر اعضای بدن صورت گیرد.

ماساژ درمانی برای سکته قلبی با شمع ماساژ اورلیافرادی که نارسایی قلبی دارند نیز نباید از ماساژ سوئدی شدید استفاده کنند یا در زمان کمتر از 15-20 دقیقه ماساژ بگیرند. ماساژ ملایم روی دست، سر و پا مشکلی ندارد. بهتر است در حین ماساژ از روغن ماساژ ملایم خصوصا شمع ماساژ بدن با روغن آرگان اورلی تسکین دهنده عضلات استفاده شود.

 

∇∇∇∇∇

امیدواریم در راهنمایی شما برای اولین تجربه ماساژ قدمی برداشته باشیم. اورلی با هدف ارائه بهترین تجربه ماساژ به شما، طیف گسترده ای از روغن های صد در صد طبیعی اورلی را دارا می‌باشد. برای خرید یا کسب اطلاعات با همکاران مجرب ما تماس حاصل فرمایید.

راه های ارتباطی

 

 

به گفتگو بپیوندید