رد کردن لینک ها

از خواص روغن آرنیکا چه می دانید؟

تا به حال در رابطه با روغن آرنیکا چیزی شنیده اید؟ این روغن از گیاه چند ساله آرنیکا که معمولا در مناطق بومی اروپا و آمریکای شمالی رشد می‌کند گرفته شده است. از روغن آرنیکا برای مقاصد درمانی و هم چنین تولید برخی از محصولات زیبایی و بهداشتی استفاده می‌شود. برای آشنایی با روغن آرنیکا و خواص آن با این مقاله از اورلی همراه باشید.

گیاه آرنیکا چیست؟

روغن آرنیکا چیستگیاه آرنیکا از نظر شکل ظاهری شباهت زیادی به گل آفتاب گردان دارد؛ شامل برگ‌های کشیده با گلبرگ‌های زرد و نارنجی که طول آن‌ها به 5 تا 7 سانتی متر می‌رسد. این گیاه در اروپا، نواحی کوهستانی آمریکای شمالی و مناطقی از سیبری کشت می‌شود. این گیاه خواص درمانی فوق العاده ای دارد به همین خاطر بسیار مورد توجه گیاه شناسان دارویی قرار گرفته است. روغن استخراج شده از گیاه آرنیکا که با نام آرنیکا مونتانا نیز مشهور است، دارای مقادیر زیادی مواد ضد التهابی می‌باشد که استفاده از آن بر روی پوست می‌تواند تا مقدار قابل توجهی درد و التهاب های پوستی را کاهش دهد.

خواص روغن آرنیکا

خواص روغن آرنیکا

تقویت سیستم ایمنی

بر طبق مطالعات انجام شده، روغن آرنیکا باعث تولید و فعالیت گلبول‌های سفید خون می‌شود که این عامل تاثیرات مثبتی بر سیستم ایمنی بدن داشته و باعث تقویت آن خواهد شد.

درمان آرتروز

روغن گیاه آرنیکا می‌تواند برای افرادی که به آرتروز و یا سایر بیماری‌های التهابی مبتلا هستند موثر واقع شود. هم چنین این روغن برای درمان میگرن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

افزایش رشد مو

اگر به دنبال محصولی مناسب و کاربردی برای رشد و تقویت موهایتان هستید، می‌توانید از روغن آرنیکا کمک بگیرید. به دلیل خواص ضدالتهابی و ضد باکتری آرنیکا برخی معتقدند که استفاده موضعی از این روغن می‌تواند برخی از مشکلات پوستی را بهبود بخشیده و به رشد و افزایش سلامتی مو کمک کند.

 بهبود گردش خون

روغن آرنیکا گردش خون را بهبود بخشیده و در کاهش فشار خون نیز موثر است.

درمان آکنه و اختلالات پوستی

روغن آرنیکا علاوه بر از بین بردن سیاهی پوست ناشی از کبودی، با خواص ضد میکروبی خود می‌تواند یک درمان موثر برای افراد مبتلا به بیماری‌‌های پوستی مانند آکنه، پسوریازیس یا اگزما به شمار آید.

 

شاید این مقاله برایتان مفید باشد: پنج نوع روغن ماساژ

 

عوارض روغن آرنیکا

روغن آرنیکا در کنار خواص بی نظیر خود برای برخی از افراد مناسب نمی‌باشد:

  • افرادی که دارای بیماری‌های قلبی و یا فشارخون بالا هستند.
  • افرادی که به بیماری صرع مبتلا هستند.
  • استفاده از روغن آرنیکا بر روی زخم باز توصیه نمی‌شود.
  • برای خانم‌های باردار با مشورت پزشک استفاده شود.
  • افرادی که دچار آلرژی هستند.

 

پیش از استفاده از روغن آرنیکا با پزشک تان مشورت نمایید

روغن آرنیکا خوراکی نمی‌باشد. این روغن را تنها به صورت موضعی مصرف کنید

 

 

ممنون که تا انتها با این مقاله همراه بودید. اورلی عرضه کننده بهترین و باکیفیت ترین شمع ماساژ می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا خرید شمع ماساژ به وب سایت اورلی مراجعه کنید.

 

راه ارتباطی با اورلی

 

 

به گفتگو بپیوندید