رد کردن لینک ها

آشنایی با ماساژ ورزشی

ماساژ ورزشی نوعی ماساژ طراحی شده برای بهبود عملکرد ورزشی و جلوگیری از آسیب دیدگی‌های بدنی است. اسپرت ماساژ یک اصطلاح خاص و عمومی محسوب می‌شود. این ماساژ بعد از یک رویداد ورزشی سنگین مانند دویدن، یک مسابقه فوتبال یا یک مسابقه دوچرخه سواری بسیار کمک کننده است. دریافت ماساژ ورزشی همچنین بعد از تمرینات ورزشی سبک یا کلاس‌های بدنسازی بسیار کمک کننده می‌باشد.

ماساژ اسپرت یک روش درمانی مفید برای کمک به ریکاوری عضلات ، جلوگیری از آسیب‌دیدگی و آماده‌سازی بدن برای ورزش‌های بعدی است. دریافت این سبک ماساژ به کاهش اسپاسم عضلات و تجمع متابولیکی مواد زائدی که در حین ورزش اتفاق می‌افتد کمک خواهد کرد. این ماساژ برای افزایش انعطاف‌پذیری در بافت‌های نرم بدن به کار می‌رود و با هرگونه گره یا گرفتگی که در عضلات ایجاد شده است که انعطاف پذیری آن‌ها را کاهش ‌دهد مبارزه می‌کند. بحث انعطاف پذیری بدنی برای ورزشکاران و غیر ورزشکاران بسیار مهم است و انجام یک ماساژ ورزشی درست می‌تواند با افزایش گردش خون و کشش بافت‌ها به حفظ انعطاف پذیری بدن کمک کند.

ماساژ ورزشی چیست؟

ماساژ ورزشی چیست
ماساژ اسپرت sport massage شامل طیف گسترده‌ای از تکنیک‌ها است که برای آرامش عمومی سیستم عضلانی بدن مورد استفاده قرار می گیرد. دریافت ماساژ اسپرت به کاهش تنش عضلانی، تحرک بافت‌های نرم و کاهش دردهای بدنی کمک می‌کند. sport massage فقط به ورزشکاران محدود نمی‌شود بلکه یک روش درمانی مناسب برای هر کسی است که به یک ترمیم نیاز دارد.

اثرات درمانی اسپرت ماساژ بعد از جراحی بسیار مفید است و در کنار فیزیوتراپی به عنوان یکی از مزیت‌های بازیابی سلامت بدنی به‌ شمار می‌رود. در یک زمینه ورزشی، افرادی که در یک رشته خاص ورزشی فعالیت می‌کنند می‌توانند از این ماساژ به عنوان یک برنامه تمرینی منظم روزانه یا هفتگی خود استفاده کنند.

فواید ماساژ ورزشی

مزایای ماساژ ورزشی
ماساژ ورزشی به بدن کمک می‌کند تا از فشارهای ناشی از ورزش بهبود یافته و مراحل بازسازی و ریکاوری را نیز آسان می‌کند. دریافت یک ماساژ اصولی به بهبود گردش خون، شل شدن عضلات و آرامش عمومی بدن کمک شایانی می‌کند. همچنین به دفع مواد زائد و تغذیه بهتر سلول‌ها کمک کرده و باعث تسکین درد، سفتی عضلات همچنین افزایش انعطاف‌پذیری می‌شود.

اسپرت ماساژ با کاهش اسپاسم عضلات، دفع مواد زائد از بدن و افزایش جریان خون در نواحی مختلف بدن به درمان آن‌ها کمک کرده و با افزایش اکسیژن خون مواد مغذی را به ناحیه‌ی آسیب دیده می‌رساند تا به ترمیم بافت‌های آن کمک کند. آسیب‌های عضلانی می‌توانند در حین ورزش و یا بعد از آن رخ بدهند.

ماساژ ورزشی با قطع کردن سیگنال‌های درد در بدن آرامش عمیقی ایجاد کرده و تنش، اسپاسم و سفتی عضلات را برطرف می‌کند. در حین دریافت اسپرت ماساژ موادی شبیه به مورفین در بدن ترشح می‌شود که احساس درد را از بین می‌برد.

اثرات فیزیولوژیکی ماساژ ورزشی بر روی بدن

در طول دریافت ماساژ ورزشی، اثرات فیزیولوژیکی زیادی بر روی بدن به وجود می‌آید که شامل موارد زیر است:

افزایش بازگشت وریدی

یک اثر فیزیولوژیکی ماساژ ورزشی افزایش بازگشت وریدی است که به فشار وارد شده توسط انقباض عضلات بر روی رگ‌ها بستگی دارد.

افزایش دمای بدن

افزایش دمای بدن حین انجام ماساژ از طریق دستان ماساژور که روی سطح پوست حرکت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند ، باعث ایجاد گرما در بافت‌ها می‌شود. همین اصطکاک بین بافت‌ها هنگام حرکت به سمت یکدیگر باعث گشاد شدن عروق و مویرگ‌ها شده و میزان متابولیسم را افزایش می‌دهد. افزایش دما که یکی از اثرات مثبت ماساژ ورزشی است همچنین باعث بهبود انعطاف‌پذیری بافت‌ها، فیبرهای عضلانی، رباط‌ها و تاندون‌ها شده که همین امر سبب قرارگیری کمتر در مقابل کشیدگی یا پیچ خوردگی می‌شود.

افزایش قابلیت ارتجاعی بافت‌ها

دستکاری‌های کششی انجام شده در یک ماساژ ورزشی از جمله پیچاندن یا غلتاندن پوست می‌تواند به حرکت عرضی بافت‌ها کمک کند. تکنیک‌های ماساژ ورزشی فیبرهای عضلانی موجب کشش بیشتر آن‌ها شده و عضلات برداشته شده را از طریق سازه‌های پشتیبانی کننده حرکت می‌دهد. در حقیقت، افزایش قابلیت ارتجاعی بافت در حین دریافت ماساژ ورزشی باعث بهبود عملکرد و کاهش خطر آسیب می‌شود.

 

هم چنین بخوانید: با ماساژ سوئدی و فواید آن آشنا شوید

 

شکستن چسبندگی عضلات

از دیگر اثرات فیزیولوژیکی یک ماساژ ورزشی، شکستن چسبندگی در عضلات است. چسبندگی به عنوان بخشی از روند التهاب می‌تواند باعث چسبناک شدن عضلات شده و بافت‌ها را ببندد و باعث چسبیدن آن‌ها به یکدیگر شود. تکنیک‌های اصطکاکی عمیق ماساژ ورزشی ساختارهای بافت عضلانی را شل و آزاد می‌کند.

ارتقا سطح آرامش درونی

افزایش دمای تولید شده در بافت عضلانی می‌تواند به کسب آرامش بدنی کمک کند. حذف سریع مواد زائد در عضلات از ایجاد درد و سفتی در آن‌ها جلوگیری کرده و تکنیک‌های خاص دریافت ماساژ ورزشی احساس آرامش را درون افراد تقویت می‌کند.

بهبودی پس از آسیب

ماساژ اسپرت در روند بهبودی بعد از آسیب کمک می‌کند و این یکی از اثرات بسیار خوب آن است. وقتی پارگی یا پیچ‌خوردگی در ناحیه‌ای از بافت‌ها و عضلات بدن ایجاد شود، به عنوان بخشی از روند بهبودی عملیات ترمیمی شکل می‌گیرد. در حین ماساژ ورزشی این عملیات بازیابی به طور کامل در عضلات و بافت‌ها شکل می‌گیرد و همچنین با افزایش گردش خون روند بهبودی را تسریع می‌کند.

موارد منع ماساژ ورزشی

ماساژ ورزشی
• در صورت داشتن زخم، سوختگی و عفونت در بدن
• اختلالات عروقی
• افراد دیابتی
• در صورت داشتن تب یا بیماری هموفیلی

 

 

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید. اورلی دارنده طیف گسترده ای از انواع شمع های ماساژ با بالاترین سطح کیفیت می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا اطلاع از قیمت شمع ماساژ به وب سایت اورلی مراجعه کنید.

با اورلی در ارتباط باشید

 

 

به گفتگو بپیوندید