رد کردن لینک ها

آروماتراپی برای غول میگرن

غول میگرن برای همه بیماران درد غیر قابل تحمل و تقریبا بدون درمان است. روش های شیمیایی و سنتی مختلفی برای درمان آن آزموده شده است. هرچند باید نقش ماساژ را در بهبود آن منحصربفرد دانست.

کلی لوت متخصص و مربی ماساژ درمانی و مربی با تجربه است. گرچه لوت از میگرن رنج نمی‌برد، اما مأموریت خود را برای کمک به مشتریانی که برای کنترل درد میگرن به کمک نیاز دارند، انجام داده است. لوت متوجه شد که ماساژ درمانی فعال می‌تواند باعث افزایش جریان خون و ایجاد التهاب در برخی از بیماران میگرنی شود. او مجموعه‌ای از سنگ‌های مرمر را طراحی کرده است که برای پیشانی، معابد، ناحیه سینوس و قسمت پشتی پوست سر استفاده می‌شود. این سنگ‌ها باید در دمای 36 درجه فارنهایت در یخچال قرار گیرند تا زمانی که استفاده شوند.

سنگ‌ها باید بر مناطقی قرار گیرند که اعصاب سه قلو (در چهره و معابد یافت می‌شود) و اعصاب دیگر (که در پایه جمجمه یافت می‌شود) قرار دارد. این دو مجموعه اعصاب شناخته شده است که در صورت التهاب باعث میگرن می‌شوند. خنک کننده بودن سنگ‌ها می‌تواند به آرامش این اعصاب کمک کند. وی توصیه می‌کند که برای جلوگیری از حملات میگرنی یا در هنگام حمله فعال میگرن، می‌توان از سنگ درمانی یک بار در هفته استفاده کرد.

لوت برای تسکین فشار در صورت، چهار نقطه محرک میوفاشیال زیر را توصیه می‌کند. این کار را می‌توان همراه با سنگ درمانی و یا به تنهایی انجام داد.

مراقبت از خود در منزل برای بیماران میگرنینوک انگشت شست را در زیر خط راس مداری (زیر استخوان ابرو) نزدیک به برآمدگی بینی قرار دهید. فشار را به سمت بالا و به سمت استخوان‌ها، تا حد رفع راحتی انجام دهید. به گفته لوت، این تمرین سریعترین تسکین را فراهم می‌کند.

با استفاده از انگشتان خود، به استخوان ریج مداری (استخوان ابرو)، یک جا در هر زمان، از داخل به خارج فشار دهید. به مدت 20 ثانیه نگه دارید.

با استفاده از انگشتان دست، به قسمت سینوس (درست در کنار سوراخ بینی) فشار وارد کنید تا کمی احساس راحتی داشته باشید. سپس به مدت 20 ثانیه نگه دارید.

ناحیه سینوس را با حرکت دایره‌ای ماساژ دهید تا مخاط و فشار آن شکسته شود.

مراقبت از خود در منزل برای بیماران میگرنی

بلومور همچنین بر اهمیت آموزش تکنیک‌های مراقبت از خود برای ماساژ مشتری با میگرن تأکید دارد. کسانی که میگرن مزمن را تجربه می‌کنند، اغلب می‌توانند احساس کنند که هیچ کنترلی بر بدن خود ندارند. بلور توضیح می‌دهد که مراقبت از خود می‌تواند به مشتریان در افزایش آگاهی بدن کمک کند و از این طریق احساس کنترل را بازیابی کند. والندی با این رویکرد موافق است. شوهرش برای طولانی‌تر کردن اثرات ماساژ بین قرارها، ماساژ منظم را در خانه برای خود تثبیت می‌کند.

در اینجا چند پیشنهاد دیگر وجود دارد که ماساژورها می‌توانند در تمرین خود بگنجانند. همچنین به مشتریان خود برای مراقبت از خود آموزش دهند:

نقاط بند انگشتی زیر لبه مداری (زیر استخوان ابرو) نزدیک به برآمدگی بینی را در نظر بگیرید. فشار را به سمت بالا و به سمت استخوان‌ها، تا حد راحتی وارد کنید. لوت معتقد است که این مکانی طبیعی است که افراد مبتلا به میگرن می‌توانند تنش ایجاد کنند. تمرکز روی این منطقه ابتدا می‌تواند روند بهبودی را شروع کند.

با استفاده از رفلکسولوژی دست، از دو انگشت برای محکم کردن ناحیه گوشتی بین انگشت شست و اشاره‌گر استفاده کنید و تغییر در خود را برای هر قسمت دردناک احساس کنید.

برای بهره‌گیری از رفلکسولوژی پا، یک توپ تنیس را در زیر پا در حالی که در حالت نشسته است قرار دهید. توپ را به دور خود بچرخانید، با تمرکز بر روی مناطق دلپذیر پا ادامه دهید، و فشار را اعمال کنید. سپس با پای دیگر تکرار کنید.

منطقه‌ای که هنگام درمان میگرن به طور غریزی تصور نمی‌شود، تمرکز روی عضله ماستر است. بسیاری از بیماران دندان‌های خود را قروچه (فشار محکم و کشیدن روی هم) می‌کنند. همچنین فشار دادن نقاط در اطراف فک باعث کاهش تنش می‌شود. برخی از درمانگران با استفاده از انگشت در داخل دهان و انگشت شست روی سطح صورت، این عضله را می‌فشارند.

تحقیقات نشان داده است که مداخلات خود مدیریت احساس کنترل و تسلط را افزایش می‌دهد. با ارائه این ابزارها به مشتریان خود می‌توانید سلامت کلی و درک درد آنها را بهبود بخشید.

میگرنایجاد مرز در درمان میگرن

قبل از شروع جلسه، هنگام کار با شخصی که از میگرن رنج می‌برد، چندین عامل مهم وجود دارد:

برخی از بیماران میگرنی آلیودنیا را تجربه می‌کنند، شرایطی که در آن یک یا چند منطقه از لمس بسیار به آن حساس هستند. درد آنقدر شدید است که ممکن است مشتری‌ها بگویند موهایشان درد می‌کند، حسی که ناشی از آلیودنیا است. از مشتری درمورد مناطق دردناک که باید از آنها اجتناب شود (به خصوص پوست سر) سؤال کنید.

در مورد حفظ ثبات ماساژ بهتر است در همان ناحیه باشید. برخی از مراجعین میگرنی از شما می‌خواهند که با جدیت بیشتری روی این گره‌ها کار کنید، در حالی که برخی دیگر فقط به یک لمس تسکین دهنده نیاز دارند.

مشتری خود را تشویق به هیدراتاسیون کنید. برخی متخصصین اصرار دارند که مراجعین قبل از ماساژ به خوبی آب بنوشند، زیرا کم آبی بدن محرک مشترکی برای حمله میگرنی است.

از هرکسی که از میگرن رنج می‌برد از حال او بپرسید. البته می دانید که تسکین درد یکی از اهداف اصلی آنهاست- و ماساژ درمانی زمانی شروع می‌شود که به عنوان راهی برای مبتلایان به میگرن شناخته ‌شود. به این وسیله می‌توانند درد خود را بهتر مدیریت کنند و مراقبت بهتری از خود داشته باشند. ماساژ درمانی که میگرن را درک می‌کنند می‌تواند به افرادی که آن را تجربه می‌کنند کمک کند سریعتر تسکین پیدا کنند و شاید مدت طولانی‌تری بدون درد بمانند.

حساسیت به بو، یا هایپرسومیا، یک علامت شایع برای مبتلایان به میگرن است. اگر استفاده از روغنهای اساسی بخشی از عمل شماست، حتماً قبل از استفاده از محصولات عطر از مشتری سؤال کنید.

البته لازم به ذکر است که روش‌های آروماتراپی اغلب مسکن درد بیمار محسوب می‌شوند. روغن ماساژ با عطر تسکین دهنده و آرامش بخش حین جلسات ماساژ درمانی می‌تواند به کاهش تنش فرد و آرامش او کمک کند. اغلب موارد درد میگرنی ناشی از استرس و اضطراب در فرد است که ماساژ آروماتراپی با توجه به اثر تلفیقی آن می‌تواند اثر مضاعفی داشته باشد.

ایجاد مرز در درمان میگرن

ŌŌŌŌŌ

 ممنون که با اورلی همراه بودید. امیدواریم این مقاله اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار داده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر یا خرید شمع های ماساژ با عطر طبیعی با همکاران مجرب ما در ارتباط باشید.

به گفتگو بپیوندید