رد کردن لینک ها

کاربرد روغن معطر مصنوعی

در مقاله قبلی در مورد روغن معطر طبیعی صحبت شد، روغن معطر مصنوعی در تولید عطر، لوازم آرایشی و طعم دهنده کاربرد دارد. همچنین در تولید صابون و شمع استفاده می‌شود تا این محصولات معطر ارائه شوند. این در حالی است که روغن معطر طبیعی نیز می‌تواند در تولید شمع و صابون استفاده شود البته با توجه به هزینه و فرایند ترکیب پیچیده آن خیلی رایج نیست.

رازهای نگفته روغن معطر مصنوعی

در حالی که این روغن معطر مصنوعی است، اما به این معنی نیست که بد یا خطرناک است. بسیاری از ترکیبات طبیعی نیز اگر درست استفاده نشوند می‌توانند عملکرد بدی داشته باشند. این ترکیبات دوام بیشتری دارند. البته باید به خاطر داشت از روغن معطر مصنوعی استفاده کنید که بیش از 5 درصد نباشد. اگر پوست آلرژیک و حساسی دارید، داستان متفاوت است.

روغن معطر مصنوعی 4

روغن مصنوعی به عنوان بمب حمام

آیا هرگز خود را در حمامی پر از کاپوچینو تصور کرده‌اید؟ منظورم حمام واقعی است نه فقط یک فنجان کاپوچینو. به نظر دیوانگی می‌رسد اما واقعیت دارد. حالا چگونه؟ بمب‌های حمام دست سازی که در صورت تماس با رطوبت شروع به کف کردن می‌کنند. این نوع لاکچری از حمام حباب دار است و این روزها گران تمام می‌شود. این ترکیب را به سادگی می‌توان در خانه ساخت، با آرد ذرت، جوش شیرین، نمک اپسوم، اسید سیتریک، هر نوع اسانس روغن معطر مصنوعی، رنگ مناسب برای پوست، آب در افشاننده و قالب صابون.

هر عصاره خاصیت خود را دارد مانند رزماری؛ انرژی بخش، نعنا؛ تحریک کننده، چای سبز؛ شامل آنتی اکسیدان و آرامش بخش و اسطوخودوس، ریلکس کننده.

مقایسه روغن معطر مصنوعی و طبیعی اسطوخودوس

با وجود اینکه روغن معطر مصنوعی، برگرفته از روغن معطر طبیعی است، قطعاً مزایای آن در این روغن معطر مصنوعی ایجاد نمی‌شود. به عنوان مثال در مورد اسطوخودوس، تنوع روغن معطر مصنوعی در بازار بیشتر است. عطر آنها دقیقاً یکسان اما دوام بیشتر است. بهترین کاربرد آن در صابون، عطر، لوازم آرایش و شمع‌های معطر مصنوعی است اما مزیت دیگری جز این‌ها ندارد.

باید به خاطر داشت که روغن معطر طبیعی از گیاه، گل و درختان گرفته می‌شود که باید فرایند تقطیر بخار طی شود. این فرایند حساس است زیرا پیوندهایی وجود دارد که نباید شکسته شود. عطرهای مختلفی مانند درخت چای، اسطوخودوس، نعنا و غیره وجود دارند ولی بعضی اسانس‌ها نیز در حالت طبیعی قابل استحصال نیستند ماندد توت فرنگی و وانیل. در واقع به این شکل گزینه‌های شما محدود می‌شود. قبل از استفاده باید خواص و ویژگی‌های هر یک مطالعه شود که بارها به خواص هریک اشاره شده است. روغن معطر طبیعی 100 درصد خالص است مگر اینکه ذکر شود. در حالی که روغن معطر مصنوعی از 40-80 ماده حاصل می‌شود و برای عطر مصنوعی نیز این عدد پنج برابر می‌شود. تنوع در روغن معطر مصنوعی به 200 نوع می‌رسد.

از طرف دیگر، از روغن معطر طبیعی با عصاره اسطوخودوس عطر طبیعی و تازه اسطوخودوس به مشام می‌رسد، علاوه بر اینکه خواص درمانی دارد و می‌تواند مشکلاتی از جمله سرفه، بی خوابی، پیش فعالی، آرتروز، درد عضلانی، آکنه، آفتاب سوختگی، زخم و جراحت، نیش حشرات، سوختگی و خارش را درمان کند.

روغن معطر مصنوعی 2

نحوه استفاده از روغن معطر طبیعی اسطوخودوس

برای بهره بردن از مزایای روغن طبیعی اسطوخودوس، روش‌های متعددی وجود دارد. یکی از این روش‌ها بطری افشاننده است که می‌تواند خانه و یا اداره شما را تمیز و هوای آن را تازه کند. همچنین می‌توانید آن را به حمام روزانه خود اضافه کنید و در آن دراز بکشید، خستگی شما رفع می‌شود، ریلکس می‌کنید و استرس از بین می‌رود. در نهایت می‌توانید برای کوفتگی و درد عضلات و یا درد مفاصل از کمپرس آن استفاده کنید. در صورتی که به محصولات مراقبت از پوست، شامپو و لوسیون بدن اضافه شود می‌تواند معجزه کند.

قطعاً متوجه شده‌اید که هرکدام از این دو نوع، روغن معطر مصنوعی و طبیعی کاربردهای خود را دارند. با روغن معطر طبیعی می‌توانید از مزایای درمانی و تراپی استفاده کنید و روغن معطر مصنوعی کاربردهای عطری خاص خود را دارد.

ترکیب روغن معطر مصنوعی و طبیعی

با توجه به اینکه غلظت و شدت هر روغن معطر مصنوعی می‌تواند با دیگری متفاوت باشد، آیا امکان ترکیب هر مقدار از آن با روغن معطر طبیعی وجود دارد؟ به این منظور که از مزایای هر دو استفاده شود. در ابتدا این نکته لازم به ذکر است که روغن معطر مصنوعی به راحتی با نوع طبیعی آن ترکیب نمی‌شود و مراحل متناوبی دارد.

در پاسخ می‌توان گفت برخی از انواع روغن معطر مصنوعی و طبیعی قابل ترکیب هستند. با تکان دادن مداوم محصول نهایی، گرم کردن ظرف محصول نهایی و غلتاندن روی میز می‌توان چنین ترکیبی را به دست آورد. تجربه نشان داده در مورد همه عطرها، زمان بدهید تا خنک شود و سپس به مدت یک هفته در سایه قرار دهید تا عطر اولیه آن خارج نشود.

روغن معطر مصنوعی 3

روش ترکیب روغن معطر مصنوعی و طبیعی

بسیاری از افراد از ترکیب روغن معطر طبیعی شروع می‌کنند. ترکیبات اولیه‌ای هستند که می‌توانند برای ساخت ترکیبات پیچیده‌تری استفاده شوند، اما می‌توانید از هر ترکیبی از روغن معطر مصنوعی و طبیعی استفاده کنید. البته از روغن‌هایی استفاده کنید که قابل ترکیب هستند. این مسئله نیاز به سعی و خطا دارد.

در ابتدا لازم است تست ارگانولپتیک روی روغن مورد نظر صورت گیرد. یک قطره از روغن معطر طبیعی روی نوار تست بریزید، آن را به بینی خود نزدیک کنید و در هوا بچرخانید. فاصله آن را برای تست های بعدی لحاظ کنید. در حالی که نوار تست را نگه داشته اید، اول سریع نفس بکشید، سپس به آرامی و دوباره نفس عمیق بکشید.

بعد از 10 تا 30 دقیقه عطر روغن معطر طبیعی می پَرَد. چند لحظه با عطر قهوه سعی کنید این بو از مشام شما خارج شود. سپس دوباره نوار را ببویید. مهم این است که دقت کنید عطر قوی است یا سبک. چقدر طول می کشد تا بوی اولیه دیگر به مشام شما نرسد؟

مثلا عطر اسطوخودوس قوی است شما به راحتی نمی‌توانید آن را با هر روغن دیگری ترکیب کنید، اما بابونه رومی می‌تواند گزینه خاصی در این مورد محسوب شود. این عطر از اسطوخودوس نیز قوی تر است. به این منظور باید چهار تا هشت قطره از اسطوخودوس را با یک قطره از بابونه رومی ترکیب کنید.

این نسبت را به یاد بسپارید، دوباره فرایند تست عطر را با نوار تکرار کنید. فرمول را با صد قطره تکرار کنید. این آزمایش تخمینی و سلیقه ای است، مثلا برای بدست آوردن ترکیبی به نام تیفانی از عطر ریحان، ده قطره لازم است در حالی که برای عطر نعنا، 1 قطره کافی بوده است (از 20 قطره).

روغن معطر مصنوعی 1

آن چیزی که روغن معطر را مصنوعی می‌کند ترکیبات فرار و نرخ تبخیر روغن است. در واقع ترکیب کردن این دو نوع، همیشه با عطر خوبی همراه نیست اما درست و غلطی در فرایند ترکیب وجود ندارد و به ترجیحات شخصی وابسته است. برخی از ترکیبات مصنوعی بسیار عطر قوی دارند و در ترکیب با عطر طبیعی می‌توانند در یکدیگر محو شوند.

البته در صورتی که موفق به ترکیب شوید، محصولات مختلفی مانند کرم اصلاح، بمب حمام دست ساز یا نوار نمکی و صابون معطر هستند که طرفداران خاص خود را در بازار دارند.

روش استفاده از شمع ماساژ آرام بخش با رایحه اسطوخودوس

امیدواریم مقاله معرفی و ترکیبات روغن معطر مصنوعی مورد توجه تان واقع شده باشد. اورلی طیف گسترده ای از روغن های طبیعی و مصنوعی اورلی را دارا می‌باشد. برای خرید یا کسب اطلاعات با همکاران مجرب ما تماس حاصل فرمایید.

راه های ارتباطی

به گفتگو بپیوندید