رد کردن لینک ها

راه اندازی مرکز ماساژ و اسپا

در جهان پیشرفته امروز، در کنار مدرنیته شدن زندگی ها، اضطراب و تنش ها هم بیشتر شده و به دلیل پیشرفته تر شدن امکانات و خلاق تر شدن افراد، روش های جدیدی برای رفع استرس و رسیدن به آرامش، اخراع می شود.

یکی از این روش ها و اختراعات، راه اندازی مراکز اسپا در سطح شهر است، اگر به کشور خودمان ایران توجه کنیم در زمان قدیم نوعی از ماساژ مرسوم بوده که در حمام های نمره برای رفع خستگی افراد توسط کسانی که نامشان دلاک بوده، انجام می شده. حالا اما مراکز اسپا که در تمام دنیا وجود دارند، جای دلاک های قدیم و آن حمام ها را گرفته اند. مراکز اسپا در ایران هنوز جای پیشرفت دارند، چرا که هرروز به روش های ماساژ اضافه شده و انواع ماساژ با ابزار و روش های جدید اختراع می شوند. و این مراکز باید خودشان را با استانداردهای جهانی وفق دهند. تا افراد بیشتری ترقیب به مراجعه به مراکز اسپا و گرفتن ماساژ های گوناگون و در نهایت رسیدن به سلامتی و حفظ آن شوند.

بله ماساژ یکی از راه های رسیدن به سلامتی است، طبق مقاله : آشنایی با ماساژ و فواید آن، متوجه خواهید شد که ماساژ چه تاثیرات فوق العاده ای بر روی جسم و ذهن ما خواهد داشت.

طبق آمار، در روز حدود 9 میلیون هشتگ با عنوان SPA   در شبکه های اجتماعی بارگزاری می شود که این موضوع، بیان گر این است که طرفداران ماساژ به تعدادشان اضافه می شود.

اصول راه اندازی اسپا

پس می توان گفت راه اندازی یک مرکز ماساژ  یا اسپا، برای ایجاد یک کسب و کار پرسود و  ایجاد خدماتی در جهت افزایش سلامتی به دیگران گزینه مناسبی است.

در مرحله اول باید اطلاعات دقیق و کاملی در رابطه با این موضوع کسب کنید و سپس تمام جزییات و خدمات مربوط به یک اسپا کاملا حرفه ای و عالی را فراهم نمایید.

برای شروع کار حتما باید از یک فرد متخصص و ماهر کمک بگیرید تا خدمات ارائه شده در مرکز اسپا شما کاملا تخصصی، علمی و مورد تایید پزشکی باشد. علاوه بر این باید هزینه های بالقوه برای شروع این کسب و کار را در نظر بگیرید و با ایجاد یک نقشه کلی از تمام جزییات و خدمات بهترین مرکز اسپا را راه اندازی نمایید. در ادامه به برخی از تصمیمات کلیدی در رابطه با راه اندازی این کسب و کار اشاره خواهیم کرد که می تواند به شما در این زمینه کمک کند.

همانطور که گفتیم روزانه به ابزارات و روش های ماساژ اضافه شده و یا روش های قبلی به روز تر می شوند. اما چیزی که در مراکز اسپا همیشه ثابت است، دو حداقل دو سرویس : 1. ماساژ، 2. مراقبت از پوست یا درمان های مربوط به پوست بدن است.

با توجه به این موضوع، افرادی که قصد راه اندازی مرکز اسپا دارند ، باید به نسبت بودجه و فضای در نظر گرفته شده، روش های ماساژ و خدمات مراقبت و تنوع آن ها را انتخاب کنند و برای هرکدام برنامه ریزی کامل و جامع داشته باشند، و اما موضوعی که از اهمیت بالایی برخوردار است کیفیت انجام این خدمات است نه تعداد و تنوع آن. به این معنی که اگر یک مرکز، تنها 2 نوع ماساژ را شامل می شود، باید این عمل را به صورت کاملا حرفه ای و با کیفیت از نظر علمی، ابزار ها،  بهداشت و پزشکی دهد که این امر طرفداران و خوشنام تر کردن آن مرکز را بیشتر کرده و در نهایت مشتریان بیشتری کسب خواهد کرد، ممکن است یک سالن اسپا تمامی ماساژ ها را انجام دهد و همه ی روش های زیبایی و مراقلت پوست را شامل شود ولی از کیفیت بالایی برخوردار نباشد، در صورتی هزینه های بالایی از مشتریان خود دریافت می کند. طبیعی ست مشتری زیادی کسب نخواهد کرد و یا مشتریان خود را از دست خواهد داد.

انواع ماساژ و ابزار آن

یک تخت ماساژ دارید، سوالی که پیش می آید این است که با داشتن تنها یک عدد تخت ماساژ چگونه می شود به روش های ماساژ تنوع بخشید و مشتری جذب کرد؟ حالا جواب اینجاست که میتوان از ابزار ها و روش های مختلف برای ماساژ استفاده کرد.

راه اندازی مرکز ماساژ و اسپا-massage

به طور مثال، در ماساژ سوئدی هم می توان از روغن های ماساژ استفاده کرد، و هم از شمع های مخصوص این کار بهره برد. می توان روش ماساژ با سنگ های مخصوص را انجام داد و تمامی موادی که برای ماساژ استفاده می شود را با کیفیت های بالا از مراکز معتبر خربداری کرده و از آن ها بهره ببرید

لایه برداری از پوست بدن و صورت که شامل استفاده از نمک، لایه برداری از بدن، لایه برداری آنزیمی، ماسک بدن مانند ماسک پارافین، خدمات مربوط به از بین بردن سلولیت و کاهش آب جمع شده در بدن، آب درمانی مانند جکوزی و وان آب داغ با آب های معدنی و طبیعی، برنزه سازی بدن با روش های مختلف. خدمات دست و پا و ناخن، از خدمات مراقبت پوستی هستند که در مراکز اسپا انجام می شوند.

جذب نیروهای حرفه ملقب به ماسور و ماسوس ها ( به آقایانی که ماسازور هستند لقب ماسور و به خانم های فعال در این زمینه ماسوس تعلق گرفته است) که به صورت کاملا علمی و اصولی ماساژ را انجام میدهند و نیرو های با تجربه در زمینه زیبایی و مراقبت از پوست، از مهم ترین اصول در راه اندازی یک مرکز اسپا است.

همچنین تهیه و ایجاد یک فضای زیبا و آرامش بخش که با رنگ ها و وسایل مناسب و خاص تزیین و شکل گرفته باشد به محبوب تر شدن و مطرح شدن سالن شما می افزاید.

رای اینکه مرکز اسپا خود را بتوانید به بهترین شکل ممکن تبلیغ و معرفی کنید لازم است یک نام تجاری یا برند خوب برای آن انتخاب نمایید. این نام می تواند با موضوع، لوکس، مدرن و یا طبیعی باشد. طراحی یک لوگو مخصوص نیز می تواند باعث بهتر دیده شدن مرکز اسپا باشد.

در نهایت بهترین تبلیغ برای یک مرکز اسپا، رعایت اصول و حفظ تمامی استاندارد هاست که این موضوع ناخودآگاه باعث مطرح شدن مرکز بین افراد خواهد شد.

به گفتگو بپیوندید