رد کردن لینک ها

چگونه تخت ماساژ مناسبی انتخاب کنیم؟

استفاده از تخت ماساژ یکی از ملزومات اساسی در ارائه یک ماساژ ایده آل محسوب می‌شود. اگر در حال گذراندن دوره‌های ماساژ هستید یا به طور حرفه ای در این زمینه فعالیت می‌کنید، یکی از مهم ترین اقداماتی که لازم است انجام دهید خرید تخت ماساژ مناسب است اما یک تخت ماساژ خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

خرید بهترین تخت ماساژ

انواع تخت ماساژ

پیش از هر چیز لازم است انواع تخت ماساژ و کاربردهای آن ها را بررسی کنیم. تخت ماساژ از نظر نوع به 3 دسته ثابت، پرتابل و برقی تقسیم می‌شود:
تخت ماساژ ثابت: این نوع تخت‌ها دوام و مقاومت بالایی دارند و برای مراکز اسپا و ماساژ گزینه مناسب تری هستند. تخت‌های ثابت نسبت به نوع پرتابل از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

تخت ماساژ ثابت آفرودیت ریلکس
قابل حمل یا پرتابل: این تخت‌های ماساژ همان طور که از نامشان پیداست قابل حمل هستند و به راحتی جمع می‌شوند. برای افرادی که ماساژ را در مکان‌های مختلفی مانند خانه یا شرکت انجام می‌دهند، تخت ماساژ پرتابل می‌تواند بهترین انتخاب و گزینه باشد. این مدل‌ها نسبت به تخت‌های ثابت وزن و مقاومت پایین تری دارند.
تخت ماساژ برقی: با کمک این تخت‌ها می‌توانید تمام تنظیمات مانند شیب تخت را با فشردن یک یا دو دکمه به راحتی اعمال کنید.
صندلی ماساژ پرتابل: یکی از جدیدترین ابزارهایی که برای ماساژ طراحی شده است. سبک، قابل حمل، دارای نگهدارنده دست و پا، دارای پد قفسه سینه و قابلیت جمع شدن از ویژگی‌های صندلی ماساژ پرتابل می‌باشد. این صندلی برای تاتو و ماساژ پشت کمر کاربرد بیشتری دارد و در مراکز عمومی مانند مراکز خرید می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

صندلی بک ماساژ پرتابل
جنس تخت های ماساژ

• آلمینیومی
معمولا در تولید تخت‌های ماساژ پرتابل از این نوع جنس استفاده می شود. تخت‌های ماساژ آلمینیومی مقاومت و تحمل وزن بیشتری دارند. در سطح تخت‌های آلمینیومی از مواد ضد زنگ استفاده می‌شود با این حال احتمال زنگ زدگی آن‌ها در محیط های مرطوب وجود دارد که این مورد را می‌توان از عیوب تخت‌های ماساژ آلمینیومی برشمرد.
• چوبی
تخت‌های ماساژ چوبی از نظر ظاهری نسبت به مدل‌های آلمینیومی زیبایی بیشتری دارند و به دلیل انرژی و گرمایی که به محیط می‌دهند، معمولا در مراکز ماساژ و اسپا از آن‌ها استفاده می‌شود. این نوع تخت‌ها با توجه به جنس چوب به کار رفته در آن‌ها مقاومت و تحمل وزن متفاوتی دارند.

تخت ماساژ پایه چوبی
ابعاد تخت ماساژ

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب تخت ماساژ مناسب توجه به اندازه و ابعاد تخت ماساژ است. ابعاد تخت باید به اندازه ای باشد که نه تنها فرد ماساژ گیرنده بر روی آن احساس راحتی کند بلکه ماسور یا فرد ماساژ دهنده نیز هنگام کار تسلط بیشتری داشته باشد.
عرض تخت‌های ماساژ بهتر است بین 70 تا 75 سانتی متر باشد. البته در این مورد لازم است به جثه فرد دریافت کننده ماساژ و قد ماسور توجه کنید.
• اگر شما یک ماسور هستید و قد کوتاهی دارید، بهتر است تخت‌های ماساژ با عرض کمتر را انتخاب کنید تا هنگام کار تسلط بیشتری داشته باشید و به بدنتان هم فشاری وارد نیاورید.

• اگر فرد ماساژ گیرنده جثه بزرگتری دارد برای راحتی او باید از تخت‌های ماساژ با عرض بیشتر استفاده کنید.

در رابطه با طول مناسب تخت ماساژ می‌توان گفت با توجه به میانگین قد ایرانیان، 185 سانتی متر طول مناسبی خواهد بود البته در صورتی که فرد ماساژ گیرنده قد بلندتری دارد، می‌توانید از تخت‌های ماساژ با طول بیشتر نیز استفاده کنید.

ارتفاع مناسب تخت‌های ماساژ بین 75 تا 80 سانتی متر است در این مورد هم لازم است به مواردی که در بخش‌های قبلی اشاره کردیم توجه داشته باشید. اگر به عنوان ماسور از تخت‌های پرتابل استفاده می‌کنید، می‌توانید با توجه به راحتی خود و فرد ماساژ گیرنده ارتفاع تخت را به دلخواه تنظیم کنید.

در این مورد تخت‌های پرتابل پایه آلمینیومی گزینه مناسب تری هستند اما در صورتی که قصد دارید از تخت‌های پرتابل پایه چوبی استفاده کنید، انواع باکیفیت تر آن‌ها را خریداری کرده تا در حین کار از دوام و مقاومت آن‌ها مطمئن باشید.

 

قبل و بعد از ماساژ باید چه نکاتی را رعایت کرد؟

وزن تخت ماساژ

تخت ماساژ دارای دو وزن است: 1. وزن خود تخت ماساژ و 2. تحمل وزن یا میزان وزنی که هنگام قرار گرفتن فرد بر روی تخت اعمال می‌شود. در این مورد بهتر است تخت‌های ماساژ با تحمل وزن بالا را انتخاب کنید.
در صورتی که قصد خرید تخت‌های پرتابل یا قابل حمل را دارید، علاوه بر تحمل وزن، دوام و استحکام تخت به سبک بودن آن نیز توجه داشته باشید.

فوم 

هنگام خرید تخت ماساژ به میزان نرمی و سفتی فوم آن نیز توجه کنید. فوم‌ هایی که سفت و ضخیم هستند گزینه مناسب تری به شمار می‌آیند چون به فرد دریافت کننده ماساژ کمک می‌کنند از ماساژ لذت بیشتری ببرند. ارتفاع فوم می‌تواند بین 2/5 تا 7/5 سانتی متر باشد.

روکش 

یکی دیگر از فاکتورهای مهم به نوع روکش تخت مربوط می‌باشد. معمولا جنس روکش‌ ها دو نوع است: چرم pu و pvc. در ادامه تفاوت آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

• چرم pu: نرم، بادوام و محکم است و به چرم‌های طبیعی نیز شباهت بیشتری دارد.
• چرم pvc: یک نوع چرم مصنوعی به شمار می‌آید؛ برخلاف نوع قبلی در برابر آب و چربی مقاوم است و بادوام و باکیفیت نیز می‌باشد.

قیمت

تاثیرگذارترین فاکتور در انتخاب هر محصولی به قیمت آن مربوط می‌باشد. همان طور که در این مقاله مطالعه کردید، استفاده از تخت ماساژ از ملزومات اساسی و موثر در ارائه یک ماساژ خوب و ایده آل محسوب می‌شود بنابراین در کنار قیمت به کیفیت تخت ماساژ و سایر موارد مهمی که در این مطلب به آن اشاره کردیم توجه داشته باشید.

 

امیدواریم این مقاله اطلاعات کاربردی در اختیارتان گذاشته باشد. اورلی دارنده بهترین شمع‌های ماساژ با بالاترین سطح کیفیت می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید شمع ماساژ به وب سایت اورلی مراجعه کنید.

راه ارتباطی با اورلی

 

به گفتگو بپیوندید