رد کردن لینک ها

درمان با شمع ماساژ

طبق تئوری مریدین (مسیر عبور چربی و خون در بدن انسان)، درد و نشانه‌های فیزیکی ناشی از اختلال در جریان انرژی هستند. این جریان انرژی می‌تواند متأثر از برانگیختگی نقاط اصلی مریدین (نقاط طب سوزنی) باشد. با کمک خلأ، کمی گرما و همچنین بخار روغن معطر، درمان با شمع ماساژ بدن می‌تواند در برانگیختگی این نقاط مؤثر باشد و همچنین کاهش علائم درد و بازیابی را تسریع کند. درمان درد می‌تواند با ماساژ یا آرام فشردن آن نقطه تقلیل یابد. نقاط در دسترس می‌توانند با شمع بدن درمان شوند. نقاط اصلی طب سوزنی به‌راحتی پیدا می‌شوند. به‌منظور درمان نقاط خاص می‌توان از ناتوراپاتی (درمان طبیعی) کمک گرفت.

درمان با شمع ماساژ

شمع ماساژ بدن در موارد زیر توصیه می‌شود:

 

  • درد مفاصل و بدن
  • سردرد یا میگرن
  • پالایش بدن
  • برای درمان ناتوراپاتی.

شمع بدن انواع مختلفی دارد و شمع‌های معطر هریک اثری دارند، از جمله؛

  • رازیانه: کاهش اضطراب
  • بابونه: آرامش، تسکین
  • دارچین: کاهش استرس، تقویت اعصاب
  • اکالیپتوس: بهبود دم و بازدم، تنفس
  • گل شمعدانی: بهبود حالت، تعادل
  • اسطوخودوس: آرامش‌بخش
  • علف لیمو: برانگیختگی، کاهش استرس
  • مریم‌گلی: بهبود حالت، تحریک
  • گزنه: پالایش
  • نعناع تند: پاک‌سازی، آرامش‌بخش
  • رزماری: پاک‌سازی، برانگیختگی
  • درخت چای: استحکام، ضدعفونی
  • آویشن: استحکام

درمان با شمع ماساژ گوش

روش درمان با شمع ماساژ

برای آشنایی مقدماتی با روش شمع ماساژ می توانید به مقاله  شمع ماساژ چیست ؟ مراجعه کنید. نکته قابل‌توجه اینکه حتی برای شما که نیازی به درمان ندارید، شمع ماساژ گوش کاربرد دارد، به آرامش شما کمک می‌کند و موم داخل گوش شما را به روش طبیعی حذف می‌کند. تنها با گرمایش ملایم و ذوب شمع می‌توان موم داخل گوش را نرم و متورم نمود که به‌سادگی طی چند روز از گوش خارج می‌شود.

برای برخی از افراد این سؤال پیش می‌آید که این شمع چطور موم گوش را خارج می‌کند! البته چنین نیست، قرار نیست موم، باکتری یا هر چیز دیگری را بیرون بکشد. این تصور که همانند دستگاه مکنده عمل می‌کند سوءتفاهم است. هوا به‌آرامی داخل شمع عبور می‌کند و این حرکت آرام تنها پرده گوش را “ماساژ” می‌دهد و نقاط انرژی گوش را برانگیخته می‌کند.

درصورتی‌که از درد گوش، مشکلات تنفسی، سرماخوردگی یا نشانه‌های استرس رنج می‌برید، طی درمان با شمع ماساژ می‌توانید به آرامش برگردید. به‌منظور تسریع دوره بهبود، می‌توانید از دوره‌های تراپی مختلف استفاده کنید، به‌عنوان‌مثال درمان با چای، استفاده از کمپرس یا ضماد و استنشاق. در ادامه پیشنهاداتی در مورد تراپی های مختلف برای مشکلات رایج به شما ارائه می‌شود.

از مزایای شمع ماساژ برای گوش این است که در خانه نیز استفاده می‌شود. تنها لازم است آن را در ورودی گوش قرار دهید، حرارت ناشی از سوختن شمع و حرکت دادن آن به‌آرامی در هوای اطراف شمع می‌تواند در بهبود جریان خون و درمان مشکلات مختلف گوش، حلق و بینی مؤثر باشد.

برای افرادی که با این روش شمع ماساژ گوش کارکرده‌اند این سؤال محتمل است که غبار سفید و ماده موم شکل داخل آن بعد از عملیات درمانی چیست. این مواد بقایای سوخت شمع (موم و نخ) هستند که به گفته تراپیست های مختلف می‌تواند مشکلات گوش را درمان کند. پس این‌ها از گوش خارج نمی‌شوند.

درمان با شمع ماساژ گوش برای کودکان

به‌طورمعمول کودکان نیز مشکلات گوش پیدا می‌کنند. امکان استفاده از شمع ماساژ برای کودکان نیز وجود دارد اما در صورت بروز مشکلات جدی پیشنهاد می‌شود با دکتر مشورت کنید. تنها درصورتی‌که می‌توانند 15 دقیقه دراز بکشند برای آن‌ها مؤثر خواهد بود و اینکه بتوانید مدیریت کنید به شمع دست نزنند. قطعاً برای کودکان زیر سه سال سخت خواهد بود و توصیه نمی‌شود.

درمان با شمع ماساژ گوش

بازه درمان با شمع ماساژ گوش

بسته به روش درمان میزان مصرف برای هر فرد متفاوت است. اگر از سلامت کامل برخوردارید، همان‌طور که گفته شد در آرامش یا تمیزی گوش شما مؤثر است و می‌توانید ماهیانه از شمع ماساژ استفاده کنید. در صورت بروز مشکلات سلامتی، لازم است روزانه تحت درمان باشید. بهتر است در هر زمان هر دو گوش تحت درمان باشند. طول دوره درمان می‌تواند 5 تا 7 روز باشد و سپس یک هفته استراحت کنید. اگر مشکلات شما تسکین نیافتند، برای دوره درمان طولانی‌تر با دکتر خود مشورت کنید.

این روش برای هر دو گوش مؤثرتر است یا یک گوش؟

قطعاً به شما توصیه می‌کنیم هر دو گوش باهم تحت درمان قرار گیرند زیرا به هم متصل هستند.

تفاوت بین شمع ماساژ گوش و شمع بدن

قطعاً به شما درمان با شمع ماساژ گوش را توصیه می‌کنیم. این دو شمع عناصر و شکل مشابهی دارند اما ابعاد آن‌ها متفاوت است. شمع بدن بزرگ‌تر و زمان سوخت آن بیشتر است. همان‌طور که اسم آن‌ها نشان می‌دهد شمع ماساژ برای گوش و هر عضو بدن یا نقاط طب سوزنی استفاده می‌شود.

انواع درمان با شمع ماساژ که برای تراپی هر مشکل توصیه می‌شود..

درمان با شمع ماساژ برای وزوز گوش

درصورتی‌که مشکلات مزمن گوش (مانند وزوز گوش) دارید چه باید بکنید؟

شنیدن صدا یا وزوز گوش می‌تواند به دلیل مشکلات فیزیکی یا عصبی باشد. اگر ناراحتی شما شدید است و به برنامه روزانه شما خللی وارد می‌کند لطفاً با یک متخصص مشورت کنید. این مشکل می‌تواند با ماساژ سر یا گوش و یا درمان با طب سوزنی نقاط موردنظر به‌راحتی حذف شود. شمع ماساژ گوش اثر آرامش‌بخشی دارد و به پاک شدن گوش شما کمک می‌کند. برای این قبیل مشکلات به شما پیشنهاد می‌کنیم از درمان با شمع ماساژ معطر به بابونه، درخت چای یا پروپلیس استفاده کنید.

درمان با شمع ماساژ گوش برای سرفه

اگر مشکلات تنفسی (زخم گلو، سرفه، تنفس سنگین) داشتیم چطور؟

زخم گلو می‌تواند با کمپرس لیمو درمان شود. همچنین آویشن، بابونه یا چای رزماری در کنار یک قاشق عسل می‌توانند در بهبود شما مؤثر باشند. مشکل زکام نیز می‌تواند با شربت چای سبز یا چای آویشن (یک فنجان صبح و یک فنجان عصر) حل شود. همچنین حمام با دانه خردل (200 گرم دانه خردل در یک حمام معمولی) می‌توانند در رفع بیماری کودکان مؤثر باشد. بخار گرفتن، استنشاق هوای داغ نمکین یا چای بابونه نیز می‌تواند اثرگذار باشد. برای سهولت درمان این قبیل از مشکلات به شما درمان با شمع ماساژ به عطر دارچین، رازیانه، رزماری یا درخت چای را توصیه می‌کنیم.

درمان با شمع ماساژ برای تب و سرماخوردگی

در مورد سرماخوردگی، تب، .. چه باید کرد؟

اگر سرما خوردید بهتر است از مایعاتی از قبیل آویشن، شکوفه لیمو یا چای گل رز استفاده کنید، لازم به ذکر است گل رز نباید بخار شود، فقط کمی حل شود و سپس گرم شود. حمام داغ برای پا مثلاً با رزماری به مدت نیم ساعت اثر شگرفی دارد. اگر بینی شما گرفته یا دچار زکام بینی شده‌اید، از قطره بینی نمکی، استنشاق اکالیپتوس یا نعنا استفاده کنید. به‌منظور سهولت در درمان این‌چنین مشکلات نیز درمان با شمع ماساژ معطر به عطر علف لیمو، گزنه، بابونه، اسطوخودوس یا پروپلیس را توصیه می‌کنیم.

به‌منظور کاهش نشانه‌های استرس و آرامش چه می‌توان کرد؟

استرس همیشگی، عصبی بودن و از این قبیل مشکلات همه ما را عاصی می‌کند. پس بهتر است به دنبال راهی برای ریلکس نمودن خود باشیم، می‌توان به دنبال فعالیت‌های انگیزشی یا دلپذیر بود. تمرین یوگا و مدیتیشن نیز روش‌های مؤثری هستند. یک فنجان پوست سیب یا علف لیمو نیز اثرگذار است. به‌منظور تسهیل این قبیل مشکلات به شماشمع ماساژ با طعم علف لیمو، گل شمعدانی، کلاری یا کریستال را توصیه می‌کنیم.

به‌طورکلی می‌توان گفت مشکلات مربوط به گوش قابلیت درمان به‌صورت طبیعی را دارند. هر دارو اثر یکسانی بر افراد مختلف ندارد لذا درمان با شمع ماساژ نیز متفاوت عمل خواهد کرد. البته تجربیات و بازخورد افراد نشان داده که روش مؤثری برای بسیاری از مراجعین بوده هرچند مکانیسم آن به‌طور دقیق مشخص نیست.

امیدواریم مقاله درمان با شمع ماساژ مورد توجه تان واقع شده باشد. اورلی طیف گسترده ای از شمع ماساژ اورلی را دارا می‌باشد که از جمله می‌توان به شمع ماساژ ریلکسی اورلی آرام‌بخش اشاره کرد. برای خرید یا کسب اطلاعات با همکاران مجرب ما تماس حاصل فرمایید.

راه های ارتباطی

 

به گفتگو بپیوندید