رد کردن لینک ها

خوابی راحت و عمیق با این روش شگفت انگیز

خواب یکی از نیازهای اساسی و مهم بدن است؛ خواب کامل و راحت به بدن انرژی می دهد و سموم و مضرات را از آن دفع می‌کند اما متاسفانه اکثر افراد از نعمت یک خواب شیرین و راحت محروم هستند و به دلیل کم خوابی یا بی خوابی، همیشه بی حال و بی حوصله بوده و انرژی لازم برای انجام فعالیت ها در طی روز را ندارند.

اولین راهی که اکثر افراد برای درمان بی‌خوابی انتخاب می‌کنند، استفاده از قرص و داروهای خواب آور است؛ شاید مصرف این قرص‌ها کمک کننده باشند اما در کنار آن عوارض جانبی بسیاری هم دارند؛ با این تفاسیر چه راهی را می‌توان جایگزین داروهایی شیمیایی کرد؟

بر طبق تحقیقات انجام شده، ماساژدرمانی مخصوصا ماساژ پا یک روش عالی برای درمان بی خوابی و رفع خستگی بدن محسوب می‌شود که علاوه بر این مزیت‌های بیشمار دیگری نیز دارد.

در این مقاله قصد داریم تاثیر ماساژ بر درمان بی خوابی را مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما هم از بی خوابی رنج می برید یا خواب راحتی ندارید، این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

بدن به چند ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارد؟

بر طبق آمار و تحقیقات انجام شده افرادی که بین 25 تا 64 سال سن دارند، باید بین 7 تا 9 ساعت خواب کامل داشته باشند؛ البته این مقدار می‌تواند بین 6 تا 10 ساعت نیز متغیر باشد.

بی خوابی یا نداشتن خواب کافی نه تنها به روحیه و توانایی شما لطمه می زند بلکه به سلامتی شما هم صدماتی وارد می‌کند.

بی خوابی

خطرات کم خوابی

  • ایجاد سردرد
  • کاهش تمرکز و تاثیر منفی بر حافظه
  • افزایش وزن
  • بیماری قلبی
  • مشکلات دستگاه گوارش
  • ضعف در بینایی
  • افسردگی
  • بی حوصله بودن

ماساژ و درمان بی خوابی

یکی از دلایل بی خوابی نبود سروتونین در بدن است؛ سروتونین باعث تولید هورمون ملاتونین می‌شود که این هورمون در آرام کردن بدن و آماده سازی آن برای تجربه یک خواب عمیق تاثیر به سزایی دارد. با ماساژ بدن سطح سروتونین افزایش پیدا می کند که در نهایت باعث درمان بی خوابی می شود.

ماساژدرمانی ایده آل ترین روشی است که به شما کمک خواهد کرد خواب راحت و باکیفیتی را تجربه کنید.

ماساژ برای خواب راحت

تا به اینجا مقاله با اهمیت خواب و تاثیر شگفت انگیر ماساژ بر درمان بی خوابی آشنا شدید اما ممکن است این سوال پیش بیاید که چگونه ماساژ را انجام دهیم؟ یا کدام یک از سبک های ماساژ را انتخاب کنیم؟

بر طبق تحقیقات انجام شده، رفلکسولوژی یا ماساژ پا تاثیر به سزایی در رفع خستگی بدن و از آن مهم تر بر درمان بی خوابی دارد.

ماساژ و درمان بی خوابی

 چرا ماساژ پا مهم است؟

پا دارای عصب‌های بیشماری است که هر کدام با عضو و اندام‌های مختلف بدن در ارتباط هستند؛ ماساژ نقاط خاصی در پا باعث تحریک سیستم عصبی می‌شود که در نتیجه آن عملکرد و کارایی اندام‌ها بهبود می یابد.

البته فواید ماساژ پا تنها به این موارد خلاصه نمی‌شود؛ این سبک ماساژ در افزایش جریان خون، کاهش افسردگی و درمان بی خوابی تاثیر به سزایی دارد.

فواید ماساژ پا

  • تقویت و انعطاف پذیری عضلات و ماهیچه‌ها
  • کاهش فشارخون
  • کاهش استرس و اضطراب
  • درمان میگرن و سردرد
  • بهبود ورم پا
  • افزایش گردش خون
  • کاهش کمردرد
  • بهبود سطح انرژی
  • افزایش سرعت بهبود زخم‌های بدن

آموزش ماساژ برای خواب

  • ظرف بزرگی را پر از آب کنید؛ برای تاثیر بیشتر می‌توانید از اسانس‌های مختلف یا روغن‌های ماساژ نیز استفاده کنید.
  • 10 تا 20 دقیقه پاهای خود را درون ظرف قرار دهید سپس آن‌ها را به خوبی خشک کنید.
  • بر روی یک صندلی بنشینید، پای چپ خود را بر روی زانو پای راست قرار دهید.
  • روغن یا شمع ماساژ مورد نظر خود را بر روی کف پای خود بریزید و سپس ماساژ را شروع کنید.
  • انگشتان دست خود را به آرامی بر کف پایتان حرکت دهید. بعد از اینکه کف پا را به خوبی ماساژ دادید، ماساژ انگشتان پا را شروع کنید.
  • همین روند را برای پای راست تکرار کنید.

 

ممنون که با اورلی همراه بودی امیدواریم این مقاله اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار داده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید شمع ماساژ با همکاران مجرب ما در ارتباط باشید.

 

 

 

به گفتگو بپیوندید