رد کردن لینک ها

با این ماساژ آرامش را تجربه کنید

بعد از یک روز کاری خسته کننده و پر استرس چگونه خستگی و تنش‌های روزمره را از خودتان دور می‌کنید؟ با نوشیدن یک لیوان چای، گوش سپردن به موسیقی مورد علاقه تان و یا پناه بردن به قرص و مسکن‌های مختلف؟ مطمئنا شما نیز با من هم عقیده هستید که مصرف بیش از اندازه دارو و مسکن‌های مختلف در طولانی مدت منشا بروز مشکلات و عوارض بی شماری خواهد بود.

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که اینبار برای رفع خستگی و استرس‌های روزانه ماساژ سر را امتحان کنید. این ماساژ به تجهیزات خاصی نیاز ندارد بنابراین به راحتی می‌توانید آن را در خانه انجام دهید. البته فواید ماساژ سر تنها در ایجاد آرامش و رفع خستگی خلاصه نمی‌شود بلکه انجام منظم این ماساژ، تاثیرات بی شماری را به همراه خواهد داشت که در این مقاله با آن‌ها آشنا می‌شویم.

فواید ماساژ سر

فواید ماساژ سر

 کاهش سردرد های میگرنی

حتما شما هم در اطراف خود کسانی را می‌شناسید که از میگرن رنج می‌برند و حتی ممکن است خودتان هم یکی از آن‌ها باشید. سردردهای میگرنی علاوه بر سر، گردن و پشت را نیز درگیر کرده و حس ناخوشایندی را ایجاد می‌کند.

ماساژ سر به رفع تنش‌های عضلانی کمک کرده، باعث افزایش گردش خون می‌شود و هم چنین سردرد‌هایی که منشا آن‌ها بی خوابی و تنش‌های عصبی است را نیز درمان می‌کند.

این مقاله را از دست ندهید: درمان سردردهای میگرنی با ماساژ

افزایش تمرکز

همه ما در طول روز با فعالیت‌های بسیاری مشغول هستیم که برخی از آن‌ها به دقت و تمرکز نیاز دارند؛ ماساژ سر با افزایش اکسیژن و گردش خون در سیستم‌های عصبی، ذهن را از استرس و انرژی‌های منفی آزاد کرده و باعث افزایش تمرکز و حافظه می‌شود.

 کاهش فشار خون

به فشار خون بالا “قاتل خاموش”  می‌گویند چون هیچ علائمی برای تشخیص این نوع بیماری وجود ندارد؛ خانم‌ها بیشتر از سایرین احتمال ابتلا به این بیماری را دارند. ماساژ سر در کاهش عوامل زیر تاثیر به سزایی دارد:

  • سطح هورمون استرس
  • نوسانات گردش خون
  • خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی
  • تنظیم فشار خون

 افزایش رشد مو

آیا ماساژ سر باعث جلوگیری از ریزش مو می‌شود؟

 ماساژ سر یک روش عالی برای رشد مو و طروات و شادابی آن محسوب می شود. ماساژ باعث افزایش گردش جریان خون در کل بدن می‌شود. ماساژ سر، خون را به سمت ریشه مو هدایت کرده و باعث باز شدن رگ‌های خونی در سر می‌شود. تمامی این عوامل از ریزش مو جلوگیری می‌کند و موجب رشد مو و در نهایت شادابی و سلامت آن می‌شود.

تحریک سیستم لنفاوی

بدن مواد مورد نیاز خود را جذب کرده و مواد زاید را از طریق سیستم‌های لنفاوی دفع می کند. ماساژ سر جریان خون را به سمت گردن که غده‌های لنفاوی قرار دارند افزایش می‌دهد و باعث باز شدن گره‌های لنفاوی شده و به افزایش دفع مواد زاید کمک می‌کند. هم چنین سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می‌کند.

روغن های مناسب ماساژ سر

روغن برای ماساژ

ماساژ سر را می‌توانید با استفاده از روغن یا بدون آن انجام دهید. این مورد به سلیقه و نظر شما بستگی دارد اما اگر ترجیح می‌دهید که از روغن استفاده کنید، ادامه مقاله را دنبال کنید تا با روغن‌های مناسب ماساژ سر آشنا شوید.

روغن نارگیل

بیشترین روغنی که در هند مورد استفاده قرار می‌گیرد روغن نارگیل است. دارای رایحه شیرین و مناسب افرادی است که موهای خشک، آسیب دیده، نازک و شکننده ای دارند.

روغن بادام

مانند روغن نارگیل برای موهای خشک، شکننده و آسیب دیده مناسب است هم چنین برای بهبود لک‌های صورت نیز استفاده می‌شود. می‌توانید آن را با گیاهانی مانند براهمی مخلوط کنید؛ این ترکیب سرشار از مواد مغذی است که در شادابی مو تاثیر به سزایی خواهد داشت. البته روغن بادام نیز به تنهایی دارای خواص دارویی- تغذیه ای است.

روغن کنجد

دارای مواد مغذی، خاصیت رطوبت رسانی و کمک به نرمی و لطافت مو از ویژگی‌های روغن کنجد می‌باشد. این روغن سردرد را کاهش می‌دهد و برای افرادی که موهایی خشک و شکننده دارند و هم چنین به موخوره مبتلا هستند مناسب است. برای فواید بیشتر می‌توانید آن را با برخی گیاهان مانند براهمی مخلوط کنید.

روغن زیتون

کمتر کسی است که از خواص بی نظیر این روغن بر پوست و مو بی اطلاع باشد. افرادی که موهای ضخیم و چرب دارند می‌توانند از روغن زیتون استفاده کنند. هم چنین خاصیت پاک کنندگی و رطوبت رسانی دارد و در ترکیب با موادی مثل حنا، عسل و سفیده تخم مرغ می‌تواند به عنوان یک ماسک مو عالی عمل کند. شوره سر را نیز درمان می‌کند.

آموزش ماساژ سر برای آرامش

  1. دست‌های خود را بشویید.
  2. یک حوله را گرم کنید و به مدت 10 تا 15 دقیقه سر ماساژ گیرنده را با آن بپوشانید. گرما به ریلکس شدن او کمک می‌کند.
  3. به آرامی شروع به شانه کردن مو کنید. این عمل باعث می‌شود که گره‌های مو باز شده و در هنگام ماساژ راحتی بیشتری داشته باشید. به خاطر داشته باشید که با زور و فشار شانه نکنید؛ به جای آن می‌توانید با دست نیز این کار را انجام دهید.
  4. اگر از روغن استفاده می‌کنید، آن را گرم کرد و به مقدار کم بر روی کف سر بریزید. انگشتان خود را بین مو حرکت دهید. تمام قسمت‌های سر، جلو و پشت را به خوبی ماساژ دهید.
  5. با حرکات دایره ای، سر را از جلو به عقب و برعکس به آرامی ماساژ دهید.
  6. گردن را با یک دست بگیرید و با استفاده از انگشت شصت آن را مالش دهید. سپس طرف دیگر گردن را با انگشتان ماساژ دهید. از بالا تا پایین گردن را با فشارهای ملایم و عمیق ماساژ دهید.
  7. در انتها صورت را نیز می‌توانید با ضربه و فشارهای ملایم ماساژ دهید.

نکات مهم

  • فشار زیادی وارد نکنید.
  • مطمئن باشید که فرد ماساژگیرنده در تمام مراحل در وضعیت مناسبی است.
  • می‌توانید برای آرامش بیشتر از شمع و موسیقی ملایم استفاده کنید.
  • روغن باید گرم باشد نه داغ
  • با فرد ارتباط صمیمانه ای برقرار کنید.
  • ماساژ را به آرامی شروع کنید و به آرامی نیز به پایان برسانید.
  • اگر ناخن‌های بلند دارید پیش از ماساژ کوتاه کنید.
  • فرد ماساژ گیرنده نباید از زیورآلاتی مانند گردبند استفاده کند.
  • مراقب باشید که موها را چنگ نزنید.

 

ممنون که با این مقاله همراه بودید. اورلی دارنده بهترین و باکیفیت ترین انواع شمع های ماساژ می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر یا آگاهی از قیمت شمع های ماساژ با همکاران مجرب ما در ارتباط باشید.

با ما در ارتباط باشید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گفتگو بپیوندید